  • 91. Data: 2009-11-13 11:42:35
    Temat: Re: podłogówka - szitex jednym słowem
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > się pisze.
    > W teorii się wiesza i wiem po co się wiesza ale w praktyce często można z
    > tego zrezygnować i ja zrezygnowałem.
    > Powtórzę. U mnie grzejniki nie nagrzewają się bardzo więc nie ma mowy o
    > porywaniu kurzy i brudzeniu ścian. Trzy lata już tak jest teraz już
    > czwarty sezon grzewczy się zaczął i nic a nic, żadnego brudu.
    > Z tego samego założenia wychodzi wiele osób i projektantów wnętrz a na
    > potwierdzenie tego podałem ci kilka linków do zdjęć na których to widać.
    > Ale ty i tak tego nie zrozumiesz i znowu coś napiszesz

    Jak dla mnie to mozesz sobie nawet wieszac za oknem.

  • 92. Data: 2009-11-13 12:02:27
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak dla mnie to mozesz sobie nawet wieszac za oknem.

    Nie budowałem dla ciebie.

    Marek

  • 93. Data: 2009-11-13 18:35:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ja nie mówię że jest git. Mówię że nigdy się nie spotkałem z problemem.

    W to nie watpie.

    > A żebyś ty wiedział ilu takich jest.

    No jest, jest. Ale to niczego nie dowodzi. To moze nie jest jakis kosmiczny
    blad, ale nalezy unikac.

    > Nadal się nie zgodzę się jednak

    Co masz przeciwko kotlowi na paliwo stale z buforem np. i ukladem
    mieszajacym? A moze i bez bufora?

    > Wszystko zależy od przeznaczenia podłogówki jej powierzchni i właściwości
    > kotła.

    No to, to napewno.

    > Mój kocioł za kazdym razem gdy zapala gaz najpierw przez 5 minut grzeje na
    > mocy minimalnej nagrzewając wode do nie więcej niż 30-35stC. Powoduje to
    > że żaden element składowy ogrzewania, nawet podłogówka nie dostanie
    > udarowej tempertatury. W ciągu tych 5 minut temperatura wody w podłogówce
    > spokojnie się ustabilizuje a zawór termostatyczny się przymknie bo na
    > powrocie podłogówki pojawi się ciepła woda. Jakoś widzisz da się wymyślić
    > bez pompy w podłogówce.

    Pewnie ze sie da, a kto mowil ze sie nie da? Najprostrzym przykladem sa
    petle podlogowki podlaczone do powrotu grzejnika sterowane na koncu zaworem
    RTL. Problem w tym, ze te nastawy nie sa stale i trudno to wyregulowac raz a
    dobrze. Moze dla tego masz czasami wrazenie zbyt mocno nagrzenej posadzki w
    stosunku do warunkow na zewnatrz?

    Pozdro.. TK

  • 94. Data: 2009-11-13 22:12:09
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > dobrze. Moze dla tego masz czasami wrazenie zbyt mocno nagrzenej posadzki w

    Nie mam. Działa bardzo dobrze.

    Marek

  • 95. Data: 2009-11-13 23:16:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie mam. Działa bardzo dobrze.

    Gdzies pisales, ze jak podloga sie rozgrzeje i robi sie cieplo na zewnatrz
    domu to, no cos w tym stylu... Poza tym podlogowke masz do grzania nog z
    tego co sie zorientowalem a nie jako system podstawowego ogrzewania. Tu
    rezim moze byc mniejszy.

    Pozdro.. TK

  • 96. Data: 2009-11-14 20:48:04
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > co sie zorientowalem a nie jako system podstawowego ogrzewania. Tu rezim moze

    Podłoga u mnie nie jest dla grzania nóg. Są pomieszczenia bez grzejników jak
    kuchnia, WC, wiatrołap, korytarz, łazienika.

    Marek

  • 97. Data: 2009-11-14 23:13:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Podłoga u mnie nie jest dla grzania nóg. Są pomieszczenia bez grzejników
    > jak kuchnia, WC, wiatrołap, korytarz, łazienika.

    A no oki. Niech bedzie. Wszystko masz na RTL?
    Ja mam poza trzema sypialniami sama podlogowke plus malo istotne drabinki w
    lazienkach, no i grzejnik w garazu zakrecony. Jego nie licze. Podlogowka
    zasilana centralnym mieszaczem, grzejniki to oddzielny obieg ktory moge
    regulowac niezaleznie wszystkimi mozliwymi metodami od krzywej grzewczej
    poczawszy.

    Pozdro.. TK