  • 41. Data: 2009-11-11 21:38:06
    Temat: Re: podłogówka - szitex jednym słowem
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:hdf8fn$2hb$1@newsread2.aster.pl...

    > Ale występuje. Dwa w jednym.

    Macie parapety na scianach?

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2009-11-11 21:40:39
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Braków wiedzy? Jakich?

    Normalne, skoro nie posiadasz wiedzy, ani też ta wedza przypadkiem nie obiła
    ci się o uszy czy oczy to nawet nie zdajesz sobie sprawy, że jej nie masz :)

    > Słowo pitolisz nie jest obraźliwe. Jeżeli czujesz się obrażony wymień je
    > na "opowiadasz bajki"

    Równie dobrze mozna napisać pierdolisz i gówno wiesz, bo ja wiem lepiej.
    Zarówno "pitolisz", "pierdolisz" jak i "opowiadasz bajki" należą do zwrotów
    typowo pogardliwych dla wiedzy innych i lekceważących te osoby.
    Staraj się nie używać takich zwrotów i określeń w sosunku do rozmówców i nie
    dyskredytować ich wiedzy.
    Jeżeli się z czymś nie zgadzasz to napisz, że się z tym nie zgadzasz, lub
    napisz, że ktoś się myli uzasadniając dlaczego tak twierdzisz.
    Ty jednak wolisz człowieka zmieszać z błotem nie racząc nawet uzasadnić
    nawet dlaczego to robisz.

    > 1. Nie lansuję podłogówek. Uważam że jeżeli, już to powinny stanowić tylko
    > dodatek do ogrzewania tradycyjnego tak gdzie chcemy mieć ciepłą podłogę
    > lub tam gdzie nie ma za bardzo miejsca na grzejnik.

    No widzisz dokładnie teraz powtórzyłeś to co ja napisałem, a co Ty
    skwitowałeś zdaniami "Dwoisz włos na dwoje" i "Sory, ale pitolisz trzy po
    trzy".

    > 2. Wiem że występują problemy reumatyczne i z krążeniem

    Tyle, że nie zawsze. I tu własnie chodzi o to "nie zawsze", które występuje,
    a Ty nie wiesz dlaczego.

    > 2. Nie jestem instalatorem. Czasem tylko coś komuś pomogę. Za free.

    To tym bardziej nie powinieneś się brać za takie rzeczy. Odbierasz chleb
    ludziom, którzy się na tym znają i wiedzą co robią i dlaczego tak, a nie
    inaczej.

    > 3 Czego takiego należy się nauczyć aby rozwinąć kilkadziesią metrów rury i
    > połaczyć wszystko w całość.

    Piszesz, ze jesteś elektronikiem. Zatem ja zadam pytanie:
    Jaki problem jest skonstruować sterownik do kotła miałowego na
    mikrokontrolerze ? Wystarczy przecież wybrać odpowiednie podzespoły
    (mikrokontroler, tranzystory, transoptory lub optotiaki, triaki, cewki,
    kondensatory, rezystory, przekaźniki, czujniki temperatury, jakiś
    transformator, stabilizatory, ewentualnie dodatkowo warystory) obliczyć
    filtry, układy gasikowe, zaprojektować elektronikę, wykonać płytki
    drukowane, napisać program dla mikrokontrolera, poskładać i uruchomić ? No
    przecież to potrafi każdy murarz, ślusarz czy hydraulik :)
    Ano jak widzisz jest problem, bo trzeba mieć wiedzę elektroniczną oraz z
    zakresu tworzenia programów, a także z fizyki i technologii spalania.
    Tu akurat tak się składa, że elektronika i automatyka są moimi podstawowymi
    i pierwszymi profesjami.
    Podobnie też w termohydraulice trzeba posiadać wiedzę z zakresu
    termodynamiki i budownictwa w zakresie materiałów i ich właściwości.
    Tym, którym się wydaje, że jest to łatwe popełniają błędy, za które płacą
    użytkownicy.

    Zatem proszę typowe, proste zadanko domowe, które powinien umieć rozwiązać
    dobry "sprzedawca zachęcający do podłogówki", albo raczej instalator
    sprzedający usługi oraz materiały :)
    Jest pomieszczenie w budynku parterowym o wymiarach 5 x 5 m i wysokości
    pomieszczenia 2,7m. Dwie ściany są ścianami zewnętrznymi, a pozostałe dwie
    ścianami wewnętrznymi. Ściany zewnętrzne są zbudowane z MAX-a o
    współczynniku przenikalności cieplnej 0,5W/m2K i przez najbliśzych kilka lat
    nie będą ocieplane. W pomieszczeniu znajdują się okno oraz drzwi balkonowe o
    łącznej powierzchni 8m2 o współczynniku prznikalności cieplnej 1,5W/m2K.
    Nad pomieszczeniem znajduje się nieogrzewane poddasze, a strop posiada
    współczynnik przenikalności cieplnej 0,3W/m2K.
    Na podłodze będzie ułożony parkiet z deski barlineckiej 1,5cm z drewna
    Merbau. Wylewka ocieplona będzie styropianem o grubości 10cm.
    Część podłogi o powierzchni 6m2 będzie zasłonięta przesuwną szafą oraz
    otwartym kominkiem zajmującym 2m2, który będzie uruchamiany bardzo rzadko i
    głównie będzie stanowił dekorację.
    Zamontowana jest wentylacja zapewniająca przepływ 30m3/h, a ponadto poprzez
    kominek
    Klient się upiera, że chce mieć tylko i wyłacznie ogrzewanie podłogowe w tym
    pomieszczeniu.
    Czy na podstawie tych danych potrafisz:
    1. Wyliczyć zapotrzebowanie w energię cieplną ?
    2. Czy ogrzewanie podłogowe zapewni odpowiednią moc grzewaczą ?
    3. Jaka będzie temperatura podłogi, zakładając temperaturę powietrza w tym
    pomieszczeniu na 22 stopnie Celsjusza na wysokości 1m od podłogi i czy
    temperatura tej podłogi będzie bezpieczna ?
    4. Czy zgodzić się na samo ogrzewanie podłogowe tak jak chce klient, czy
    wybić mu to z głowy i przekonać go, że jednak będą potrzebne dodatkowo
    grzejniki ?
    5. Może jednak przekonać go do samych grzejników ?

    > Dla elektronika hudraulika to jest pikuś a dla hudraulika elektronika
    > często czarna magia. Ja jestem akurat elektronikiem ale sporo potrafię
    > innych rzeczy zrobić ze zrozumieniem tematu. Zazwyczaj gdy nie rozumiem
    > podejmowanego tematu nie zabieram się za niego i zlecam albo najpierw
    > zbieram informację w zakresie dla mnie niezbędnym aby temat podjąć.

    No to dlaczego nie pytasz zanim napiszesz "Sory, ale pitolisz trzy po trzy".

  • 43. Data: 2009-11-11 21:42:10
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał
    Po tym co widziałem w Austrii co zalewają

    eeeeeee tam w Austrii

    budowac to dopiero potrafią w stanach - im nawet mury niepotrzebne -
    wystarczy sklejka, wełna i wiadro gwoździ - i jest dom !!
    takie cuda Panie !!! hameryka...........
    tylko, ze u nas to sie BARAK nazywa........ chociaz w stanach to i
    "bejsment" mniej smierdzi niz u nas...........

    akurat powoływanie się na inne kraje w budowlance nie jest koniecznie
    zasadne - polskie budowanie - klasyczne, z dobrymi podstawami, mogłoby
    służyć wielokrotnie za wzór

    jakoś wykończenia? j.w.

    --

    Sebastian

  • 44. Data: 2009-11-11 21:49:42
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Lis, 22:18, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > To sa mieszacze do CWU

    Ale mozna ich uzywac do malych podlogowek. ESBE VTA bodaj 370 ma kvs
    3,6 i moze byc uzywana do podlogowek do 100m2 :) Wiem to bo nie dalej
    jak 2 dni temu przerobilem temat tych zaworow dokumentnie :)
    Ostatecznie kupilem zawor trojdrogowy + silownik + stalotemperaturowy
    sterownik zaworu tr. - caly komplecik kosztowal ok. 600 pln ale ma kvs
    12 i boski (umi mrygac! hehe) wyswietlacz do ustawiania nastawy
    temperatury ;-))

    > Jak bedzie za ciepla to zawor sie zamknie i mieszacz zaczyna byc zwyklym
    > zaworem RTL montowanym najglupiej jak mozna, bo na zasileniu petli. Do tego

    No.. Nie widze jednak wtedy sensu takiego "mieszacza", bo on nie
    bedzie mieszal, a tylko ograniczal wpuszczanie cieplej wody... To juz
    lepiej zalozyc zwykly zawor termostatyczny na powrocie, taki jak do
    grzejnikow - efekt bedzie taki sam (czyli marny).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2009-11-11 21:53:47
    Temat: Re: podlogówka - szitex jednym slowem
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > lepiej zalozyc zwykly zawor termostatyczny na powrocie, taki jak do
    > grzejnikow - efekt bedzie taki sam (czyli marny).

    A gdzie tam, brak reakcji na temp. wody w petli. :-)

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2009-11-11 21:55:38
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 11 Lis, 22:53, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > A gdzie tam, brak reakcji na temp. wody w petli. :-)

    A to sorry - myslalem ze sa tez takie co mierza temp wody w srodku
    rurki i jak spada - to puszczaja wode - no taki klasyczny
    termostacik :) Na grzejnikach nie znam sie kompletnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2009-11-11 23:59:24
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 11 Lis, 22:40, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

    > Czy na podstawie tych danych potrafisz:

    Szkoda że jeszcze nie dodałeś "a na środku stoi figura z lodu"....
    co tu w ogóle można jeszcze liczyć?
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 48. Data: 2009-11-12 07:10:04
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hdf8fn$2hb$1@newsread2.aster.pl...

    > Macie parapety na scianach?
    >
    > Pozdro.. TK
    nie mam,a co do kurzu to jestem alergikiem więc sie sprząta :)

    4598 (20091112) __________

  • 49. Data: 2009-11-12 09:10:49
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Szkoda że jeszcze nie dodałeś "a na środku stoi figura z lodu"....
    > co tu w ogóle można jeszcze liczyć?
    > ;-)

    No i właśnie na tym polega problem podłogówki, że biorą się za nie osoby,
    które nie tylko, że nie potrafią sobie jej policzyć, ale także osoby, które
    ignorują znaczenie jej parametrów lub też po prostu nie rozumieją zasad jej
    działania oraz wymagań jakie muszą być spełnione, aby poodłogówka była
    bezpieczna.

    Montując grzejniki nie trzeba "być aptekarzem", ponieważ tu nieważne czy
    grzejnik jest zimny czy też rozgrzany do 80 stopni Celsjusza. Zależność mocy
    od temperatury jest prosta, im większa różnica temperatur pomiędzy
    grzejnikiem, a otoczeniem tym większa moc oddawana do otoczenia. Dotyczy to
    zarówno grzejników jak i każdego innego systemu grzewczego, także i
    podłogówki.
    W przypadku grzejnika nie interesuje nas jaką on posiada temperaturę w danej
    chwili. Ma tylko nagrzać pomieszczenie do żądanej temperatury, a po jej
    osiągnięciu ma przestać grzać lub zmniejszyć grzanie. Tu z reguły przyjmuje
    się dość mocno zawyżone parametry przeliczeniowe zarówno dobór mocy
    grzejnika jak i teperatur wody CO.
    Z podłogówką jest już zupełnie inaczej.
    Zakładając, że jest to standardowe pomieszczenie tzn. normalnej wysokości
    2,5-3m, dobrze ocieplone tzn. lepiej niż nakazują normy, z oknami
    niskoemisyjnymi, posiadające wymuszoną wentylację z rekuperacją, a
    zastosowane materiały na podłodze będą miały niewielką izolacyjność, można
    "w ciemno" przyjąć, że sama podłogówka wystarczy do nagrzania tego
    pomieszczenia przy bezpiecznych temperaturach pracy tej podłogówki, czyli
    poniżej 28 stopni Celsjusza.
    W przypadku, kiedy jednak nie ma spełnionych wszystkich tych wyarunków,
    wtedy trzeba liczyć moc strat pomieszczenia oraz moc jaką dostarczy
    podłogówka pracując w zakresie temperatur bezpiecznych czyli poniżej 28
    stopni Celsjusza. Wyjątkiem są łazienki, w których temperatura podłogi
    powinna być na poziomie do 32-33 stopni Celsjusza. Tu akurat przebywa się
    krótko, dlatego nie ma to wpływu na zdrowie.
    Jeżeli z obliczeń będzie wynikało, że moc podłogówki w pomieszczeniach
    innych niż łązienka będzie odpowiednia dopiero przy temperaturze powyżej 30
    stopni to wtedy musimy zrobić układ podwójny podłogówka + wspomagające ją
    grzejniki. W przeciwnym wypadku po kilku latach użytkowania takiej
    przegrzewanej podłogówki użytkownicy nabawią się problemów reumatycznych.
    Niestety większość osób nie jest tego świadoma i porywa się na podłogówki
    pomimo, iż nie są spełnione wszystkie wymagania dla tej podłogówki w ich
    domu. Jeżeli chodzi o samo nagrzanie pomieszczenia to nie ma z tym
    najmniejszego problemu, bo wystarczy tylko podnieść temperaturę podłogi i
    już jest cacy, ale niewiele osób jest świadoma zagrożenia jakie niesie z
    sobą taka przegrzana podłogówka.
    W przypadku układu podwójnego tzn. podłogówka + grzejniki, podłogówka ma za
    zadanie tylko i wyłącznie utrzymać stałą temperaturę podłogi, a regulację
    temperatury w pomieszczeniu przejmują grzejniki.
    Wielkim błędem też jest montowanie termostatów pokojowych, które sterują
    podłogówką bez ograniczenia temperatury wody zasilającej podłogówkę.
    Podłogówka jest układem samoregulującym temperaturę w pomieszczeniu i nie ma
    potrzeby montowania termostatów pokojowych. Jedynie potrzebna jest regulacja
    pogodowa, która w zależności od temperatury zewnętrznej zmienia temperaturę
    wody zasilającej podłogówkę wg ściśle określonej krzywej grzewczej, której
    nachylenie dobiera się empirycznie.

    Na koniec moja konkluzja:
    Stojąc bosą stopą na dobrze zaprojektowanej podłogówce nie powinniśmy
    odczuwać, że ona grzeje. Tak więc teksty typu "lans" czy "gadżet" także są
    nieprawdziwe, bo nie można się nią pochwalić przed gośćmi. No chyba, że tę
    podłogówkę zrobiła jakaś oferma lekceważąca zasady budowania podłogówek i
    podłogówka teraz parzy w stopy. Ale w tym przypadku to ta osoba powinna się
    raczej pochwalić "zobacz, jaka ze mnie oferma i jak spierd.....m ogrzewanie"
    :D

  • 50. Data: 2009-11-12 09:16:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości