  • 71. Data: 2009-11-12 13:13:56
    Temat: Re: podłogówka - szitex jednym słowem
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:hdgvdq$64s$1@inews.gazeta.pl...

    > "Jasnowidz, Panie cy cuś .... ?" :D

    A na szkoleniach często właśnie uczą co należy gdzie wklepać w programie i gdzie
    na ekranie szukać wyniku.
    Myślisz że wyliczenie oporu cieplnego i przenikania ciepła to zarezerwowane dla
    uczonych?
    Wyliczenia i wzory są na poziomie gimnazjium. Jeżeli uważasz że wiedza ta jest
    tak bardzo nobilitująca to współczuję.
    Nigdy nie używałem programów do tego typów wyliczeń mam przez siebie kilka
    napisanych arkuszy w excellu które w zalezności od potrzeb czasem modyfikuję.

    Marek

  • 72. Data: 2009-11-12 13:40:14
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Podłogówki nie ma w pomieszczeniach gdzie są grzejniki oraz grzejników nie
    > ma tam gdzie jest podłogówka.
    > Co prawda między salonem a korytarzem nie ma drzwi, tak samo jak między
    > kuchnią a salonem jest tylko małe przejście
    > Wiec twój wniosek jest błędny :o

    Mój wniosek nie jest błędny, tylko Ty kręcisz :D

    > Co? Napiszesz pewnie że to nie układ mieszany ogrzewania domem?

    Cały czas rozmawiamy o układach "sama podłogówka" kontra "układ mieszany,
    czyli podłogówka + wspomagające tę podłogówkę grzejniki".
    Zatem pisząc o układzie mieszanym cały czas mam na myśli układ, w którym w
    tym samym pomieszczeniu jest podłogówką oraz wspomagające tę podłogówkę
    grzejniki.
    Oto pryzkad mojej wzpowiedzi:
    "4. Czy zgodzić się na samo ogrzewanie podłogowe tak jak chce klient, czy
    wybić mu to z głowy i przekonać go, że jednak będą potrzebne dodatkowo
    grzejniki ?"

    Rozumiałeś to także dokładnie w ten sam sposób. Świadczą o tym Twoje
    wypowiedzi:
    "Ale po co to liczyć jak już widać że podłoga tu nie wystarczy chyba że ją
    mocno przegrzewać. Ani to zdrowe dla podłogi ani dla czlowieka."
    "Nie jeden sprzedawca z chęci zysku będzie chciał wcisnąć mu tą podłogówkę i
    grzejniki naraz. [...] Więc wychodzi na to że nie z troski o klienta ale z
    łapczywości o niego sprzedawca uratowałby zdrowie fizyczne i psyhiczne
    klienta."

    Kolejny raz pokazujesz, ze cały czas kręcisz i czarujesz nas swoją wiedzą
    oraz rozwiązaniami w domu.
    Ale masz u mnie plusa, bo szybko się uczysz :D

  • 73. Data: 2009-11-12 14:09:16
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Zatem pisząc o układzie mieszanym cały czas mam na myśli układ, w którym w tym
    > samym pomieszczeniu jest podłogówką oraz wspomagające tę podłogówkę grzejniki.

    Nie myśl.

    > Oto pryzkad mojej wzpowiedzi:
    > "4. Czy zgodzić się na samo ogrzewanie podłogowe tak jak chce klient, czy
    > wybić mu to z głowy i przekonać go, że jednak będą potrzebne dodatkowo
    > grzejniki ?"

    A punkt 5 jaki napisałeś? cytuję "5. Może jednak przekonać go do samych
    grzejników ?"
    he he Kto tu kogo czaruje?

    Zrozum że ja w następnej wypowiedzi napisałem nie w odniesieniu do twojego
    przykładu lecz pisałem jak mam ja w domu. Naprawdę nie ma różnicy :0

    Jeszcze raz napiszę. Prawo Fouriera którego znajomością się obnosisz jest w
    gimnazjum. Już to gdzieś pisałem że to żadna tajemna wiedza.
    Tabele dotyczące materiałów budowlanych są na wyciągnięcie ręki w necie. Napisz
    mi transkrypcje prostego wzoru na przenikanie ciepła na język asemblera np. dla
    procesora jednoukładowego rodziny C51.
    Nawet kalkulatorem policzę przykład który podałeś w czasie nie dłuższym niż
    godzina - dwie. Zależy jak szybko znajdę brakujące dane n/t użytych materiałów
    budowlanych i okładzin.

    Marek

  • 74. Data: 2009-11-12 14:52:11
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > A punkt 5 jaki napisałeś? cytuję "5. Może jednak przekonać go do samych
    > grzejników ?"
    > he he Kto tu kogo czaruje?

    A jaki ma to związek z problemami podłogówki ?
    Ten punkt odnosił się tylko i wyłącznie do sytuacji, w której klient szuka
    oszczędności na instalacji.
    Tak więc jest nieistotny w przypadku rozważań dotyczących problemów
    związanych z przegrzewaniem podłogówki i koniecznością zamontowania
    dodatkowych grzejników.

> [...]
    > Nawet kalkulatorem policzę przykład który podałeś w czasie nie dłuższym
    > niż godzina - dwie. Zależy jak szybko znajdę brakujące dane n/t użytych

    No to w końcu odpowiedz mi co było powodem, że skrytykowałeś moją wypowiedż,
    choć się z nią zgadzasz, bo już nic z tego nie rozumiem ?
    To tak jak w tym powiedzeniu "jestem za, a nawet i przeciw" :D

  • 75. Data: 2009-11-12 15:23:02
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Poprawka, miałobyć:

    Tak więc nie jest nieistotny w przypadku rozważań dotyczących problemów

  • 76. Data: 2009-11-12 16:53:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale my dyskutujemy tu teraz o podłogówce chyba no nie?

    Dobrze wiec, znam dwa przypadki uszkodzenia rury. Rura rozszczelnila sie po
    jakims czasie normalnego uzytkowania posadzki. Swego czasu nawet Kan
    wypuscil ponad kilometr wadliwej rury, a to jest produkt markowy. Jakis rok
    temu niejaki LEO opisywal jedna awarie podlogowki, ktora sam robil po
    wykonczeniu juz posadzki. Firmy ubezpieczaja sie na taka ewentualnosc i
    tylko takie produkty warto kupowac, bo wpadki jak widac zdarzaja sie
    wszystkim. To wg. mnie i tak nie ma znaczenia, bo dobry produkt bedzie dobry
    do grzejnikow, podlogowki i CWU. Nie ma przeciez pexala wylacznie do
    podlogi, bo nizsza temp. A jak komus ze sterowaniem RTL zagotuje sie kociol
    weglowy i pojdzie w podloge w dluga, zimna petle 90C? Nie jest to przeciez
    sytuacja ktora nie moze sie zdarzyc.

    Pozdro.. TK

  • 77. Data: 2009-11-12 18:27:43
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > No to w końcu odpowiedz mi co było powodem, że skrytykowałeś moją
    > wypowiedż, choć się z nią zgadzasz, bo już nic z tego nie rozumiem ?
    > To tak jak w tym powiedzeniu "jestem za, a nawet i przeciw" :D

    Napisałem "włosa na dwoje" bo docelowo z przeznaczenia podłogówka nie jest
    do utrzymania temperatury podłogi ale ogrznia pomieszczenia w której się
    znajduje. Choćbyś przyjął milion teorii to i tak kończy się nagrzanym
    powietrzem w pomieszczeniu.

    Gdybym chciał być taki akuratny w wypowiedziach i wyliczeniach, także
    mógłbym odnieść się do szczegółów ale nikt tego nie przeczyta i nawet nie
    będzie miał ochoty to sprawdzać. Ktoś tu napisał że sprawdzać mu się nie
    chce czy jest dobrze ale napewno jest źle. To po co się wdawać w szczegóły?
    Tobie tez mógłbym zarzucić co nie co braku akuratności jezeli już tego
    wymagasz. Np. okno w przykładzie. Według ostatnich rozporzadzeń
    obowiązujących w UE nie wolno operować tylko współczynnikiem K szyby
    zespolonej ale okna jako całości. Więc odczytując napis na ramce K 1.0
    jestesmy w błędzie bo to jest przecież współczynik przenikania dla samej
    szyby. A gdzie rama, mostki montażu? Jak mamy dobrą ramę 5-6 komorową z tzw.
    ciepłą wkładką gdzie mustki wypełnione są pianką to rama może mieć nawet K
    0.7, ale zwykła 4-5 komorowa rama tylko z pustkami powietrznymi może równie
    dobrze mieć K 2,0. W całości okno z tą ramą i w zależności od jej rozmiaru i
    rodzaju ramy może mieć K.0.9 albo i 1,5. Przecież to są rozrzuty do 60%
    Następne. Nie jeden liczy sobie przegrodę przyjmując tylko przenikalność
    danego materiału. A gdzie opory wnikania? Małe ale są. Dla ściany średnio
    RSi + RSe może mieć wartość 0,17 albo 0,20.

    Marek

  • 78. Data: 2009-11-12 20:47:33
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hdgsij$2gh8$1@newsread2.aster.pl...
    >
    > Znajdziesz ich więcej w necie. Nie mam zwyczaju chodzić po domach i robić
    > zdjęcia grzejnikom.
    >
    > http://dom.pl/wp-content/uploads/2009/07/grzejnik1.j
    pg

    A ja mam taki zwyczaj. To skoro już tak lubisz strony firmowe to sobie
    poczytaj na nich o instalowaniu grzejników, dlaczego daje się osłony nad
    grzejnikami, o ich odległościach i o intensywnym ruchu powietrza w
    grzejnikach konwektorowych.

  • 79. Data: 2009-11-13 00:21:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > mieć K 2,0. W całości okno z tą ramą i w zależności od jej rozmiaru i
    > rodzaju ramy może mieć K.0.9 albo i 1,5.

    Lat temu ze trzy, kiedy kupowalem okna to trafilem do firmy MS. Firma ta
    podobno w owym czasie byla liderem, moze pionierem stosowania cieplych
    wkladek, jak zapewnial klepiacy regulki sprzedawca, niesluchajacy co sie do
    niego mowi. Pan w krawacie i bialej koszuli zrobil mi wycene z wkladka i
    bez. Roznica nooo spora. Pytam, co to jest ta wkladka? A pan mi sru spod
    biurka wycinek ramy z wkladka. Co bylo w srodku? Wkladka usztywniajaca
    stalowa w ksztalcie ceownika wypelniona pianka poliuretanowa. Myslalem, ze
    parskne smiechem na ten krawaciarski marketing dla debili. Rama okienna
    szerokosci nie wiele mniej jak 10cm, a w srodku profil szerokosci jakies 2cm
    i wysokosci ok. 1cm i to ma byc warte pare malych tysiecy zlotych na
    calosci? To tak jak bym przy scianach zewnetrznych zrobil cokol z dywanu.
    Tyle samo da mi ta ciepla ramka. Nie wiem jak wygladaja dzisiejsze cieple
    ramki, ale jezeli to cos takiego to bo ja wiem?

    > Przecież to są rozrzuty do 60%

    Moze i 60%, ale udzial ramy w oknie zwykle jest niewielki. Tyle ze jak
    dolozymy przemarzanie sciany w miejscu montazu okna, to sprawy moga nabrac
    nowego wymiaru.

    Pozdro.. TK

  • 80. Data: 2009-11-13 08:24:35
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Dobrze wiec, znam dwa przypadki uszkodzenia rury. Rura rozszczelnila sie po
    > jakims czasie normalnego uzytkowania posadzki.

    Ale ja nie znam. Nie słyszałem aby którykolwiek z moich znajomych miał problem z
    pexem. Często natomiast są problemy z samymi złączkami pexa tymi skręcanymi
    najczęściej.
    Dlatego ja żadnej nie mam pod betonem ani w ścianie.

    > A jak komus ze sterowaniem RTL zagotuje sie kociol weglowy i pojdzie w podloge
    > w dluga, zimna petle 90C? Nie jest to przeciez sytuacja ktora nie moze sie
    > zdarzyc.

    Podłogówka i kocioł na paliwa stałe to niezbyt dobrana para.

    Ja mam jak wiesz gazowy U mnie się nie zdaży bo mysiałyby nawalić dwie rzeczy
    naraz. Kocioł i termostat na podłogówce.
    Z tym że kocioł jak tylko zeświruje to mu automatyka odetnie gaz i zatrzyma
    pompę. Więc no problem.

    Marek