  • 81. Data: 2009-11-13 09:01:58
    Temat: Re: podłogówka - szitex jednym słowem
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:hdi7ef$7ks$1@news.interia.pl...
> [...]
    > wycinek ramy z wkladka. Co bylo w srodku? Wkladka usztywniajaca stalowa w
    > ksztalcie ceownika wypelniona pianka poliuretanowa. Myslalem, ze parskne
    > smiechem na ten krawaciarski marketing dla debili. Rama okienna szerokosci nie
    > wiele mniej jak 10cm, a w srodku profil szerokosci jakies 2cm i wysokosci ok.
    > 1cm i to ma byc warte pare malych tysiecy zlotych na calosci? To tak jak bym
    > przy scianach zewnetrznych zrobil cokol z dywanu. Tyle samo da mi ta ciepla
    > ramka. Nie wiem jak wygladaja dzisiejsze cieple ramki, ale jezeli to cos

    Na początku zawsze takie nowości sa drogie. Jednak dziwne mi się wydaje że trzy
    lata temu tak temat traktowano jeszcze bo to już była nie nowość. Ja akaurat 4
    lata temu kupowałem okna, profile barwione w masie złoty dąb. Tylko za to że
    zapłaciłem w grudniu a towar miał być wykonany w marcu w promocji dostałem szyby
    K1.0, tzw. ciepłą ramkę i klamki secustic. Jedna tylko klamka ponad 30zł. Za
    25m2 okien dałem prawie 11kzł

    > Moze i 60%, ale udzial ramy w oknie zwykle jest niewielki.

    Nie przeczytałeś dokładnie. Wypadkowe K Okna moze być bez ciepłej ramy 1,2-1,5
    podczas gdy z ciepłą ramą poniżej K 0.9
    Więc jednak jest 60%.

    http://www.oknotest.pl/1/okienne_abc/wspolczynnik_pr
    zenikania_ciepla_okna_z_pcv.php

    > Tyle ze jak dolozymy przemarzanie sciany w miejscu montazu okna, to sprawy
    > moga nabrac nowego wymiaru.

    Totez napisałem przeca. Nowa dyrektywa UE od 2009r. Nie jedno biuro projektowe,
    nie jeden sklep i producent nadal łamią prawo w nieświadomości (albo i w
    świadomości) mamiąc klienta współczynnikiem K tylko samej szyby zespolonej.

    Marek

  • 82. Data: 2009-11-13 09:08:19
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A ja mam taki zwyczaj. To skoro już tak lubisz strony firmowe to sobie
    > poczytaj na nich o instalowaniu grzejników, dlaczego daje się osłony nad
    > grzejnikami, o ich odległościach i o intensywnym ruchu powietrza w grzejnikach
    > konwektorowych.

    No to ci przecież napisałem że parapet wiesza się dla wymuszenia lepszej
    konwekcji poprzez skierowania strumienia ciepła ku środkowi pomieszczenia.
    A to że się czasem ściana mneij zabrudzi jest efektem ubocznym ale nie
    zamierzonym w pomyśle stosowania parapetu.
    O odległościach nie muszę sobie czytac bo wiem to od ponad 30 lat.
    Ameryki nie odkryłeś.

    Marek

  • 83. Data: 2009-11-13 09:46:42
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > No to ci przecież napisałem że parapet wiesza się dla wymuszenia lepszej
    > konwekcji poprzez skierowania strumienia ciepła ku środkowi pomieszczenia.

    A skąd takie wnioski ?
    Przecież parapety istniały na długo zanim wymyślono ogrzewanie grzejnikowe.
    Istniały, kiedy grzano kominkami, istaniały przy piecach kaflowych, istniały
    przy innych rodzajach ogrzewania.
    Ja myślę, że istnienie parapetów nie ma nic wspólnego z ogrzewaniem, że jest
    to po prostu relikt przeszłości, który kiedyś ktoś wymyślił w innych celach.
    Uważam, ze te cele to przede wszystkim możliwość ustawiania donic z
    kwiatami, możliwość siedzenia przy oknie opierając ręce o parapet, a ponadto
    zabezpieczenie ściany przed skroplinami pary wodnej, które spływały po
    szybie, zwłaszcza kiedyś, kiedy izolacyjność okien nie była tak dobra jak
    obecnie.
    Ponadto parapety nie wpływają za nadto na obieg powietrza. Jeżeli chodzi o
    okna to spotykają się tu dwa prądy konwekcyjne. Jeden opadający od szyby
    spowodowany wychładzaniem powietrza przez okno, a drugi prąd unoszący się do
    góry od grzejnika. Po spotkaniu obu pradów, strugi powietrza się zderzają i
    mieszają, kierując się na środek pomieszczenia.
    Osobiście uważam, że parapety wręcz jeszcze przeszkadzają przy pracy
    normalnych termostatów, ponieważ powodują kumulowanie się ciepła
    bezpośredniego od grzejnika i zaburzają pracę głowic termostatycznych.

  • 84. Data: 2009-11-13 09:47:28
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale ja nie znam. Nie słyszałem aby którykolwiek z moich znajomych miał
    > problem z pexem.

    A to tak, teraz wiem, ze zadna rura nigdy nie pekla. Niech bedzie, Diamond
    jest git.

    > Często natomiast są problemy z samymi złączkami pexa tymi skręcanymi
    > najczęściej.
    > Dlatego ja żadnej nie mam pod betonem ani w ścianie.

    A jaki desperat laczy rure od podlogowki w posadzce?

    > Podłogówka i kocioł na paliwa stałe to niezbyt dobrana para.

    Taka sama jak kazda inna. RTL nie bardzo, ale takie rozwiazania funkcjonuja.

    > Ja mam jak wiesz gazowy U mnie się nie zdaży bo mysiałyby nawalić dwie
    > rzeczy naraz. Kocioł i termostat na podłogówce.
    > Z tym że kocioł jak tylko zeświruje to mu automatyka odetnie gaz i
    > zatrzyma pompę. Więc no problem.

    Na obiegach podlogowki powinno sie montowac termostatyczne ograniczniki
    temp. wylaczajace pompe po przekroczeniu nastawionej temp. Nie zaszkodzi
    rowniez przy kotlach gazowych. Nie mowiac juz o tym, ze do duzych podlogowek
    najlepiej stosowac centralny uklad mieszajacy regulujacy temp. w calym
    ukladzie podlogowki.

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2009-11-13 10:32:29
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > A jaki desperat laczy rure od podlogowki w posadzce?

    Ten sam, który odpowietrzenie w naczyniu wyrównawczym pozostawia otwarte bez
    wyprowadzenia rurą na zewnątrz lub do kanalizacji, pomimo, że 20cm od tego
    naczynie przebiega pionowa rura fi 50mm odpowietrzająca kanalizację i tym
    samym doprowadza do zalania domu.
    Niestety miałem okazję być świadkiem zalania domu podczas napełniania
    instalacji przez klienta, u którego naprawiałem pompę.
    Widziałem tam też przygotowaną i jeszcze nie zalaną instalację AluPexa pod
    grzejniki i właśnie złączki pozostawione do zalania posadzką, nawet nie
    zabezpieczone otuliną.

  • 86. Data: 2009-11-13 10:53:54
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > Istniały, kiedy grzano kominkami, istaniały przy piecach kaflowych, istniały

    Tak ale tu mowa o celowości parapetu nad grzejnikiem zawieszonym na ścianie a
    nie pod oknem.
    Nikt wcześniej nie wieszał sobie parapetów na ścianie.

> [...]
    > góry od grzejnika. Po spotkaniu obu pradów, strugi powietrza się zderzają i
    > mieszają, kierując się na środek pomieszczenia.

    Pod oknem tak ale zauważ że często okno jest zasłonięte aż do ziemi i wtedy nici
    z prawidłowej konwekcji
    Pod oknem obecność parapetu czasem przeszkadza bo szyby szybciej wilgocią zajdą
    przy niedostatecznej wentylacji pomieszczenia ale nadal to nie o to chodzi w
    dyskusji tylko o parapet na ścianie.

    > Osobiście uważam, że parapety wręcz jeszcze przeszkadzają przy pracy
    > normalnych termostatów, ponieważ powodują kumulowanie się ciepła
    > bezpośredniego od grzejnika i zaburzają pracę głowic termostatycznych.

    Oczywiście zaburzają termostaty. To fakt trzeba zakończyć parapet tak aby
    termostat było poza nim

    Jest jedno ale. Oglądając kamera termowizyjną ścianę (nie interesuja nas tu pod
    oknami) zauwazyłem że ściana nad panelem jest dośc rozgrzana. Zresztą nawet ręką
    idzie wyczuć. W pewnym sense skierowanie strumienia powietrza do pomieszczenia
    parapetem spowoduje że ściana mniej się będzie nad grzejnikiem nagrzewała
    (pomijam fakt że za grzejnikiem i tak się nagrzewa ale ludzie stosują rózne
    naklejane promienniki). Ale o co chodzi? Gdy panel wisi na ścianie zewnętrznej
    to im niższa temperatura na zewnątrz tym bardziej musi grzać aby utrzymać temp
    pomieszczenia. tak więc ze spadkiem temperatury na zewnątrz przegroda staje się
    coraz większym mostkiem termicznym. Dla wyliczeń przenikalności ciepla prze
    ścianę można śmiało przyjąć 5-15 stopni więcej dla tych paru m2 ściany nad
    grzejnikiem więc powstaje miejsce ucieczki sporej ilości ciepła.

    Marek

  • 87. Data: 2009-11-13 11:02:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > A to tak, teraz wiem, ze zadna rura nigdy nie pekla. Niech bedzie, Diamond
    > jest git.

    Ja nie mówię że jest git. Mówię że nigdy się nie spotkałem z problemem.

    > A jaki desperat laczy rure od podlogowki w posadzce?

    A żebyś ty wiedział ilu takich jest.

    > Taka sama jak kazda inna. RTL nie bardzo, ale takie rozwiazania funkcjonuja.

    Nadal się nie zgodzę się jednak

> [...]
    > stosowac centralny uklad mieszajacy regulujacy temp. w calym ukladzie

    Wszystko zależy od przeznaczenia podłogówki jej powierzchni i właściwości
    kotła.
    Mój kocioł za kazdym razem gdy zapala gaz najpierw przez 5 minut grzeje na mocy
    minimalnej nagrzewając wode do nie więcej niż 30-35stC. Powoduje to że żaden
    element składowy ogrzewania, nawet podłogówka nie dostanie udarowej
    tempertatury. W ciągu tych 5 minut temperatura wody w podłogówce spokojnie się
    ustabilizuje a zawór termostatyczny się przymknie bo na powrocie podłogówki
    pojawi się ciepła woda. Jakoś widzisz da się wymyślić bez pompy w podłogówce.

    Marek

  • 88. Data: 2009-11-13 11:02:46
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > normalnych termostatów, ponieważ powodują kumulowanie się ciepła
    > bezpośredniego od grzejnika i zaburzają pracę głowic termostatycznych.

    No i tutaj sie mylisz. Nowoczesne grzejniki konwekcyjne powodują duży ruch
    powietrza wytwarzając coś w rodzaju kurtyny. A ty chcesz grzac pomieszczenie
    a nie jedną ścianę. Po to stosuje się parapety by właśnie odchylać struge
    ciepłego powietrza i przy okazji unika się brudzenia ściany cząstkami kurzu
    porywanymi w konwekcji.

  • 89. Data: 2009-11-13 11:04:26
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > zamierzonym w pomyśle stosowania parapetu.
    > O odległościach nie muszę sobie czytac bo wiem to od ponad 30 lat.

    To widocznie masz rozwojenie jaźni, bo w jednym poście piszesz, ze nie
    wiesza się parapetów, a teraz udowadniasz mi jakie to ma korzyści.

  • 90. Data: 2009-11-13 11:34:28
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości >
    To widocznie masz rozwojenie jaźni, bo w jednym poście piszesz, ze nie
    > wiesza się parapetów, a teraz udowadniasz mi jakie to ma korzyści.

    Pisałem że są korzyści owszem, ale nie wiesza się gdy się nie chce szpecącego a
    warunki pracy grzejnika na to pozwalają.
    Musisz nauczyc się rozróżniania praktyki od teorii i czytać wyraźnie co się
    pisze.
    W teorii się wiesza i wiem po co się wiesza ale w praktyce często można z tego
    zrezygnować i ja zrezygnowałem.
    Powtórzę. U mnie grzejniki nie nagrzewają się bardzo więc nie ma mowy o
    porywaniu kurzy i brudzeniu ścian. Trzy lata już tak jest teraz już czwarty
    sezon grzewczy się zaczął i nic a nic, żadnego brudu.
    Z tego samego założenia wychodzi wiele osób i projektantów wnętrz a na
    potwierdzenie tego podałem ci kilka linków do zdjęć na których to widać.
    Ale ty i tak tego nie zrozumiesz i znowu coś napiszesz