  • 11. Data: 2010-03-27 21:02:47
    Temat: Re: podpowiedzcie: deska barlinecka, baltic wood itp
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 27 Mar, 20:30, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:
> [...]
    > stwierdzilismy ze na razie uloza a za te 5-10 lat zrobi sie
    > cyklinowanie i sie wszystko wyrowna.
    >
    > jednak dzis malzonka poszla do znajomych, ktorzy zrobili sobie podloge
    > z baltic wood i teraz mocno narzekaja - podobno dosyc to miekkawe i
    > mocno widac slady uzytkowania (np. pokazali slad po tym, jak sloik
    > spadl na podlge).
    >
    > no i teraz mamy zgryz czy pchac sie w wynalazki typu deska barlinecka
    > czy baltic wood, czy tez lepiej odzalowac czas i zrobic uczciwy
    > parkiet debowy...
    >
    > jakie sa glowne minusy takiej podlogi z deski barlineckiej?

    Twardsze sa panele, na plycie HDF, na ktorej jest naklejone 0,7 mm
    forniru debowego, lub bukowego.

  • 12. Data: 2010-03-27 21:06:41
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Cala masa minusów:
    > - bardzo miekka

    tak, jak parkiet z tego samego drewna...

    > - droga jak cholera

    w porównaniu do wykładziny remontowej za 5,50 na pewno... ale parkiet
    wraz z wykończeniem wychodzi jednak drożej

    > - spód tej deski wyglada jak zrobiony ze starych palet

    i gdzie tu minus dla użytkownika?...

    > - gwarancja to fikcja

    to reguła zarówno dla deski jak i dla parkietu... a może i dla całej
    branży budowlanej... ;-)

    > Jesli nie masz czasu na robienie parkietów, to połóz dobrej klasy panele,
    > ale nie pchaj sie w żadne wynalazki typu deska barlinecka. Panel wytrzyma
    > na pewno dużo więcej niż taka deska.

    bredzisz, wszystko zależy od twardości drewna w wierzchniej warstwie,
    z tym, że uszkodzony (zarysowany) panel jest nienaprawialny i wygląda
    mało estetycznie strasząc widoczną wewnętrzną warstwą, natomiast rysa
    na desce wygląda jak rysa na parkiecie i da się ją naprawić

    i jeszcze plusy (bo jakoś ostatnio wolę dostrzegać pozytywy... :-))
    deskę możesz położyć szybko i bez smrodu w całym domu, równie szybko
    możesz ją zdjąć... i położyć znowu :-) (chyba, że kleisz ją do
    podłogi, co nie jest wcale takie głupie),
    nie robią się szczeliny, jak w parkiecie między klepkami,
    kupując deskę, wiesz jak będzie wyglądać gotowa podłoga, co nie zawsze
    jest takie oczywiste zamawiając parkiet :-)
    deskę możesz położyć na ogrzewaniu podłogowym

    jednym słowem, deska jest kompromisem między panelami i parkietem,
    eliminując wady jednego i drugiego... choć gdybym miał więcej czasu i
    kasy podczas wykańczania zainteresowałbym się finishparkietem :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 13. Data: 2010-03-27 21:09:02
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 27 Mar 2010 14:02:47 -0700 (PDT), Marek
    <m...@g...com> wrote:

    >Twardsze sa panele, na plycie HDF, na ktorej jest naklejone 0,7 mm
    >forniru debowego, lub bukowego.

    dziekuje, panele odpadaja bo:
    1. halasuja
    2. nie chce za kilka lat robic nowej podlogi, juz wole teraz nie kupic
    nowych mebli, ale podloge miec juz dobra na x lat.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 14. Data: 2010-03-27 22:38:00
    Od: M <M...@w...pl>

    Cyb pisze:

    > wez mnie nie strasz - na 6 tygodni de facto nic w nowym mieszkaniu nie
    > mozna zrobic?

    Wszystko można robić poza mokrymi pracami. :-)
    Nawet dobrze, jak ktoś po tym łazi. I tak przecież będzie cyklinowanie.

    M.

  • 15. Data: 2010-03-27 22:39:10
    Od: Marcin <m...@e...com.pl>

    On 27 Mar, 20:30, Cyb
> [...]
    > parkiet debowy...
    >
    > jakie sa glowne minusy takiej podlogi z deski barlineckiej?

    Może jednak deska z Barlinka (http://www.barlinek.com.pl/deska-lita/
    oferta-produktowa) tylko nie Barlinecka a dębowa lita lakierowana
    którą układasz na klej tak jak parkiet tylko że nie musisz lakierować/
    olejować bo już jest gotowa. No może troszkę droższego kleju użyjesz,
    jednak klejenie takiej deski kosztuje tyle co układanie paneli.

    Marcin
    --
    www.ekupiec.com.pl

    --
    undefined

  • 16. Data: 2010-03-27 23:53:43
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 27 Mar 2010 22:09:02 +0100, Cyb napisał(a):

    > dziekuje, panele odpadaja bo:
    > 1. halasuja

    Deska barlinecka hałasuje równie głośno co panele. Hałasować będzie każda
    podłoga pływająca.

    > 2. nie chce za kilka lat robic nowej podlogi, juz wole teraz nie kupic
    > nowych mebli, ale podloge miec juz dobra na x lat.

    Dobrej klasy panele spokojnie wytrzymają 15 lat.

    --
    best regards,
    scream

  • 17. Data: 2010-03-28 08:59:50
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 27 Mar 2010 23:38:00 +0100, M <M...@w...pl> wrote:

    >Wszystko można robić poza mokrymi pracami. :-)

    nie pomaluje mieszkania
    nie wstawie mebli
    nie poobsadzam drzwi

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 18. Data: 2010-03-28 09:47:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    scream wrote:

    > Deska barlinecka hałasuje równie głośno co panele. Hałasować będzie
    > każda podłoga pływająca.

    bezedury...

    deska położona na dobrym podkładzie nie stuka

  • 19. Data: 2010-03-28 10:00:42
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 28 Mar 2010 11:47:19 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > deska położona na dobrym podkładzie nie stuka

    Wg mnie stuka na każdym podkładzie. Na jednym mniej, na drugim bardziej,
    ale zawsze stuka.

    --
    best regards,
    scream

  • 20. Data: 2010-03-28 10:01:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 28 Mar 2010 10:59:50 +0200, Cyb napisał(a):

    > nie pomaluje mieszkania
    > nie wstawie mebli
    > nie poobsadzam drzwi

    Nie wstawisz mebli i nie obsadzisz drzwi, ale malować możesz :)

    --
    best regards,
    scream