  • 31. Data: 2010-03-28 18:00:03
    Temat: Re: podpowiedzcie: deska barlinecka, baltic wood itp
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sun, 28 Mar 2010 19:57:18 +0200, scream napisał(a):

    > Panel to sprasowana tektura bardzo wrażliwa na zmiany temperatur i
    > wilgotności.

    Bzdura. Panel to uszlachetniona laminatem płyta HDF.

    --
    ŁC
    O zmarłych mówi się tylko dobrze albo wcale. Na przykład: "On zmarł. I

  • 32. Data: 2010-03-28 18:49:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 28 Mar 2010 20:00:03 +0200, Łukasz C. napisał(a):

    > Bzdura. Panel to uszlachetniona laminatem płyta HDF.

    Są i takie (Krono takie robi), ale gdyby to była typowa płyta HDF to byłaby
    odporna na wilgoć, a nie jest w ogóle. HDF to sprasowane włókna drzewne, na
    spodzie panela próżno szukać jakichkolwiek włókien. Z reguły więc bazę
    panela stanowi jakaś forma płyty wiórowej ale nie jest to odporne ani na
    zmiany temperatur ani na wilgoć.

    --
    best regards,
    scream

  • 33. Data: 2010-03-28 18:54:38
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sun, 28 Mar 2010 20:49:02 +0200, scream napisał(a):

> [...]
    > spodzie panela próżno szukać jakichkolwiek włókien. Z reguły więc bazę
    > panela stanowi jakaś forma płyty wiórowej ale nie jest to odporne ani na

    Bzdury po raz kolejny.
    Po kolei:
    - HDF nie jest odporny na wilgoć,
    - na spodzie panela widać warstwę przeciwprężną (impregnowany papier),
    - powtórzę raz jeszcze - panel podłogowy to nic innego jak formatka HDF
    (nie płyty wiórowej), na który nakładane są trzy filmy: od dołu warstwa
    przeciwprężna, od góry dekor oraz film zabezpieczający, zależny od
    pożądanej odporności powierzchni gotowego wyrobu,
    - pojęcie "odporność na zmiany temperatur ani na wilgoć" nic nie znaczy,
    jeśli nie podasz zakresów jakie masz na myśli.

    --
    ŁC
    Idiota - osoba inteligentna w sposób alternatywny

  • 34. Data: 2010-03-28 19:12:42
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 28 Mar 2010 20:54:38 +0200, Łukasz C. napisał(a):

    > Po kolei:
    > - HDF nie jest odporny na wilgoć,

    Czemu robi się z niego szafki łazienkowe?

    > - na spodzie panela widać warstwę przeciwprężną (impregnowany papier),

    W środku też nie widać włókien drewnianych :)

    --
    best regards,
    scream

  • 35. Data: 2010-03-28 19:27:17
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sun, 28 Mar 2010 21:12:42 +0200, scream napisał(a):

    > Czemu robi się z niego szafki łazienkowe?

    Primo - szafki robi się z MDF (ma mniejszą gęstość), HDF bywa stosowany na
    ściany tylne. Secundo - nie materiał jest istotny, a sposób wykończenia (w
    wypadku wspomnianych przez Ciebie szafek malowanie/lakierowanie), który
    zabezpiecza materiał przed wilgocią.

    > W środku też nie widać włókien drewnianych :)

    Niełatwo zobaczyć i rozpoznać włókna drzewne, które zostały sprasowane pod
    ciśnieniem 5 MPa w temperaturze ok. 200C ;-)

    --
    ŁC
    Zły znak: Jedziesz nocą, do lasu, w bagażniku

  • 36. Data: 2010-03-28 19:31:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 28 Mar 2010 21:27:17 +0200, Łukasz C. napisał(a):

    > Primo - szafki robi się z MDF (ma mniejszą gęstość), HDF bywa stosowany na
    > ściany tylne.

    No nie bardzo. Szafki kuchenne robi się istotnie z MDF, ale wszystkie
    szafki łazienkowe mają fronty i tylne ścianki z HDFu. Z czegoś to wynika.

    --
    best regards,
    scream

  • 37. Data: 2010-03-28 19:38:48
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sun, 28 Mar 2010 21:31:02 +0200, scream napisał(a):

    > No nie bardzo. Szafki kuchenne robi się istotnie z MDF, ale wszystkie
    > szafki łazienkowe mają fronty i tylne ścianki z HDFu. Z czegoś to wynika.

    Oł rili? :-> Pokaż mi producenta, który robi fronty czy korpusy z HDF, bo
    ja takiego nie znam, a chętnie poszerzę wiedzę.
    Twierdzenie "_wszystkie_ szafki mają..." przez litość przemilczę ;-)
    Tak w ogóle to często (przy indywidualnych projektach mebli, nie produkcji
    przemysłowej) projektanci uparcie wszędzie wpisują MDF - w znakomitej
    większości przypadków wynika to z niewiedzy.

    --
    ŁC
    "Wielu ludzi woli umrzeć niż pomyśleć" - Bertrand Russel

  • 38. Data: 2010-03-28 19:44:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Łukasz C." <a...@r...to> writes:

    > Bzdura. Panel to uszlachetniona laminatem płyta HDF.

    Kiedyś to się płyta pilśniowa mówiło, a teraz to wszystko musi mieć
    angielski skrót.

    MJ

  • 39. Data: 2010-03-28 19:48:16
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sun, 28 Mar 2010 21:44:46 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Kiedyś to się płyta pilśniowa mówiło, a teraz to wszystko musi mieć
    > angielski skrót.

    Nie, to są różne tworzywa drzewne. A płyta pilśniowa ma się dobrze.

    --
    ŁC
    Niedróżnianie kolorów to daltonizm. Odróżnianie to rasizm.

  • 40. Data: 2010-03-28 19:54:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Łukasz C." <a...@r...to> writes:

    > Nie, to są różne tworzywa drzewne. A płyta pilśniowa ma się dobrze.

    Sorry, ale te wszystkie HDF/MDF etc to są pewne odmiany płyty pilśniowej.

    MJ