  • 11. Data: 2013-06-01 08:42:48
    Temat: Re: podsumowanie sezonu - pompa ciepla ;)
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:19c6ac04-0a32-4e5a-9f0a-cb32ac681ff6@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 31 maja 2013 13:27:07 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >A skad. W zyciu nie korzystalem z dotacji - osobiscie i w swojej
    >dzialalnosci, mimo ze okazji bylo/jest wiele. >Dotacje niszcza gospodarke,
    >konkurencje i sa niesprawiedliwe. I tyle.

    No strasznie nam zniszczyly gospodarke. Wrecz zrujnowaly. Dawno takich
    glupot nie czytalem.

  • 12. Data: 2013-06-01 08:43:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Słusznie

    > A to błąd. Mimo, że są złe to jak dają trzeba brać bo jak nie weźmiesz Ty
    > to na bank weźmie ktoś inny... a nóż jakiś partacz co to tylko rynek
    > popsuje ;-)
    > A w międzyczasie głosować na tych, którzy dotacje chcą zlikwidować :-)

    Rozumiem, ze w zamian na autostrady wylozysz ze swoich?

  • 13. Data: 2013-06-01 10:22:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 1 Jun 2013 08:42:48 +0200, Ghost

    > No strasznie nam zniszczyly gospodarke.

    Gospodarki może i nie zniszczyły, gospodarka będzie natomiast bekać za to
    już niebawem. Dotacje, jak już pisałem, nie są sprawiedliwe (i raczej
    odnosimy się do tych bardziej "prywatnych" dotacji z puli NFOŚiGW) -- już
    sama forma dotacji, tj. pompowania kasy w banki jest poroniona.

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2013-06-01 10:24:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 31 May 2013 04:16:59 -0700 (PDT), Adam

    > Pompa ciepla ecopol-system z dolnym zrodlem ~500mb poziomym (pe32), 100%
    podlogowka.

    Ja planuję też poziome (mam pole) ;) tyle że powietrzne (z klimatyzacją na
    lato). Niemniej jednak koszty użytkowania są zachęcające. Jakiś serwis Cię
    już spotkał w czasie pracy?

    --
    Pozdor Myjk

  • 15. Data: 2013-06-01 11:00:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Sat, 1 Jun 2013 08:42:48 +0200, Ghost

    > Gospodarki może i nie zniszczyły, gospodarka będzie natomiast bekać za to
    > już niebawem.

    Znaczy jak gospodarstwo rolne dostanie czesc kasy na traktor, to jak sie to
    beknie?
    A jak firma czesciowo sfinansuje specyficzny system komputerowy z dodatacji
    to jak sie to beknie?

    Tak konkretnie napiszcie moze jak nam pogorsza jakosc zycia owe dotacje.

  • 16. Data: 2013-06-01 13:47:58
    Od: a...@g...com

    U nas? roznie. w zsre ZNISZCZYLY /obok innych wynalazkow/ bo pogorszyly poprzez
    podatki /to trzeba zebrac/ lub dlug /nie zebrac? - pozyczyc/ lub inflacje /nie
    pozyczyc? nie zebrac? to wydrukowac!/ To w sumie spowodowalo wzrost ogolnej sumy
    podatkowej poprzez sam koszt dotacji jak rowniez koszty jego obslugi przez lewako
    urzedasow. dotacja ma sens i to tez nie zawsze kiedy podnosi KSI. sam znajdz co
    znaczy ten skrot.

    Dobrze napisal. To m.in dlatego eurosojuz jest mniej wydajny od US /tez komuna w
    sumie/ o azji nie wspominam.

    > Znaczy jak gospodarstwo rolne dostanie czesc kasy na traktor, to jak sie to
    >
    > beknie?

    Prosto. wielkie i tanio produkujace gospodarstwa sa w stanie za roczny przychod kupic
    5 traktorow. znam takie. male winno upasc. a rolnik? przekwalifikowanie i do roboty.
    ze nie ma jej? ale to inna sprawa. wyzszy podatek na koszta i same dotacje co prawda
    moze i zwiekszy sprzedaz traktorow, ale niekoniecznie. byc moze ten sam traktor kupi
    to wieksze przedsiebiorstwo. w zamian za to ty placisz podatek o 15 ziko wiekszy
    /upraszczam/ i nie kupujesz uslugi naprawy buta u szewca /upraszczam/. chodzisz o rok
    dluzej w rozjebanych butach /upr. znowu/. szewc bankrutuje, idzie na zasilek,
    podnosza podatki, placisz wiecej, nie naprawiasz zegarka, bankrutuje zegarmistrz -
    ble ble ble. zsre udowadnia ze te wiliczanke fachofffffcy z brukseli sa w stanie
    prowadzic w nieskonczonosc.
    meta bedzie latarnia, choc niekoniecznie ja tego dozyje....

    > A jak firma czesciowo sfinansuje specyficzny system komputerowy z dodatacji
    >
    > to jak sie to beknie?

    tak samo jw lub podobnie.

    > Tak konkretnie napiszcie moze jak nam pogorsza jakosc zycia owe dotacje.

    Jeszcze konkretniej - to sorki nie umiem.
    ps
    lewactwo to stan umyslu stary..... jesli ktos z tego ma zysk /urzedas polityk,
    minirolnik wlasnie/ - to rozumiem ze glosi takie poglady, jesli nie - dziwie sie....
    no ale co chciec jak na slowo 'Mises' ludzie mysla ze to bozek indian z Paragwaju....
    a jeszcze - czy ja pisalem o inflacji??? jak tak to http://www.shadowstats.com/ bo
    powiesz ze 'nie ma', tyle ze w sklepie co rok 20% wiecej trzeba.....
    zsre i nasz bantustan maja te same metody statystyczne.....
    pozdrawiam.
    ufff mialem juz nie prostowac takich rzeczy za stary jestem, i zlamalem slowo....
    starosc...

  • 17. Data: 2013-06-01 14:25:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 1 czerwca 2013 10:24:02 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ja planuję też poziome (mam pole) ;) tyle że powietrzne (z klimatyzacją na
    > lato). Niemniej jednak koszty użytkowania są zachęcające. Jakiś serwis Cię

    Powietrzne? Ale jak - chcesz pompa ciepla zrobic ogrzewanie powietrzne?:) To sie nie
    uda, a jak sie uda to sprawnosc bedzie ze 3 x gorsza.

    > już spotkał w czasie pracy?

    2 lata narazie pracuje i oczywiscie zadnych serwisow. Co tam serwisowac? Tam nie ma
    nic co moznaby serwisowac, od czasu do czasu mozna ew. przetrzec z kurzu na zewnatrz
    ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2013-06-01 14:27:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 1 czerwca 2013 11:00:13 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Tak konkretnie napiszcie moze jak nam pogorsza jakosc zycia owe dotacje.

    Policz ilu masz znajomych ktorzy wzieli dotacje na rozpoczecie dzialalnosci - i
    powiedz co faktycznie za to kupili? Ja mam z 10-ciu, moze dwoch faktycznie z tej
    dotacji skorzystalo z sensem. Reszta kupila sobie aparaty, laptopy, sprzet ktory po
    roku poszedl na allegro i kasa zostala skonsumowana. A skad te dotacje sie biora - z
    nieba spadaja? Kazdy z nas za to zaplaci/l. Nie wkurza Cie ze zamiast kupic sobie cos
    dla siebie - sponsorujesz (nawet o tym nie wiedzac) takich spryciarzy ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2013-06-01 17:22:01
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 1 czerwca 2013 14:25:16 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    nic co moznaby serwisowac, od czasu do czasu mozna ew. przetrzec z kurzu na zewnatrz

    Dlaczego sprawność miała by spaść? Są klimatyzatory z funkcją grzania i w danych
    technicznych nie ma żadnej drastycznie niskiej sprawności, a raczej efektywności.

  • 20. Data: 2013-06-01 23:33:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Powietrzne? Ale jak - chcesz pompa ciepla zrobic ogrzewanie powietrzne?:)
    >To sie nie uda, a jak sie uda to >sprawnosc bedzie ze 3 x gorsza.

    Mi sie udaje, np. dzisiaj dogrzewalem sobie klimatyzatorem.