  • 31. Data: 2013-06-02 15:07:19
    Temat: Re: podsumowanie sezonu - pompa ciepla ;)
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:e23e4c35-9adb-4cfd-9ec3-1ea19dcde19d@googlegrou
    ps.com...
    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 08:06:56 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >Nie wydaje mi sie - udowodnij co w moich obliczeniach jest pomylone.

    W pompie powietrznej powietrze nie "transporterem" energii. To jest
    pomylone.

  • 32. Data: 2013-06-02 15:34:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > W pompie powietrznej powietrze nie "transporterem" energii. To jest
    > pomylone.

    A sorry, juz widze, tu jest koncept przepychania powietrza.
    Dziwna ta pompa.

  • 33. Data: 2013-06-02 17:24:28
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 15:07:19 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > U�ytkownik "Adam" <a...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 08:06:56 UTC+2 u�ytkownik Ghost napisa�:

    > W pompie powietrznej powietrze nie "transporterem" energii. To jest
    >
    > pomylone.

    Powietrze jest nośnikiem energii od wymiennika do pomieszczeń. Ale to dobry czynnik.
    Darmowy, nie brudzi, bezpieczny, ogólnie dostępny na Ziemi, nie zamarza i nie
    rozsadza rur. Do przemieszczania powietrza nie potrzeba żadnych drogich i
    specjalistycznych instalacji. Często wystarcza darmowa grawitacja. Amerykanie nie są
    głupi a najlepiej wychodzi im liczenie kasy. jeśli u nich jest to popularne to coś w
    tym musi być. Różnica polega na tym że u nich gaz ziemny jest niewiele droższy od
    powietrza i nie bawią się z pompowaniem ciepła pompami tylko albo grzeją tanim prądem
    albo jeszcze tańszym gazem.

  • 34. Data: 2013-06-02 18:04:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 15:07:19 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >Amerykanie...

    ...to tandeciarze. Ma byc duze, moze byc dodupne - to ich podstawowa dewiza.

  • 35. Data: 2013-06-02 19:16:18
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 18:04:53 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > ...to tandeciarze. Ma byc duze, moze byc dodupne - to ich podstawowa dewiza.

    Może i tandeciarze. Pokaż mi polski samolot pasażerski, niewidzialny bombowiec i
    lotniskowiec niekoniecznie z napędem atomowym, budynek wyższy niż 6 kondygnacji
    zbudowany na początku XX wieku. Polską pralkę automatyczną z lat dwudziestych XX
    wieku. No i oczywiście jakiegoś wystrzelonego w Polsce satelitę. Oczywiście polska
    rakieta powinna go wynieść. Jak oni są tandeciarzami to dla Polaków skali w dół
    brakuje. Najbardziej tandetne były amerykańskie samochody. Charakteryzuje je
    przeciętnie dwa razy większy przebieg do zezłomowania niż samochodów europejskich.
    Tandetne jest u nich budownictwo. Na pewno w ichnich wieżowcach są krzywe ściany,
    chujowy beton i cieknące krany. Oni przy Polakach są perfekcjonistami.

  • 36. Data: 2013-06-02 20:02:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Może i tandeciarze.

    Zgadza sie.

  • 37. Data: 2013-06-02 21:36:29
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 17:24:28 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > specjalistycznych instalacji. Często wystarcza darmowa grawitacja. Amerykanie
    > nie są głupi a najlepiej wychodzi im liczenie kasy. jeśli u nich jest to

    A moze po prostu maja inny klimat? :) Jak tam spadnie 5cm sniegu to jest narodowa
    tragedia i caly drogowy transport stoi :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2013-06-02 21:38:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    k...@g...com napisał:

    >A moze po prostu maja inny klimat? :) Jak tam spadnie 5cm sniegu to jest
    >narodowa tragedia i caly drogowy >transport stoi :D

    To w GB nie w USA, tez mowia po angielsku wiec moze sie mylic.

  • 39. Data: 2013-06-02 22:24:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 1 Jun 2013 05:25:16 -0700 (PDT), Adam

    > Powietrzne? Ale jak - chcesz pompa ciepla zrobic ogrzewanie powietrzne?:)

    Tak. Dodatkowo w lecie chłodzenie.
    Nie wspominając o możliwości uzdatniania powietrza.

    > To sie nie uda, a jak sie uda to sprawnosc bedzie ze 3 x gorsza.

    Będzie mniejsza skuteczność, ale do przełknięcia.
    Poczytaj o systemach nadmuchowych.

    --
    Pozdor Myjk

  • 40. Data: 2013-06-02 22:33:41
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 21:36:29 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > A moze po prostu maja inny klimat? :) Jak tam spadnie 5cm sniegu to jest narodowa
    tragedia i caly drogowy transport stoi :D

> [...]

    na Mazowszu te instalacje widziałem.