  • 41. Data: 2013-06-02 22:53:39
    Temat: Re: podsumowanie sezonu - pompa ciepla ;)
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 22:24:06 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Tak. Dodatkowo w lecie chłodzenie.

    Przy grubej podlogowce i ogolnie akumulacyjnym domu nie trzeba nic chlodzic. Ja
    zdecydowanie wole te droge.

    > Nie wspominając o możliwości uzdatniania powietrza.

    Uzdatniania? W jakim sensie i jak? Od spraw powietrza i jej swiezosci jest
    wentylacja mechaniczna, a nie system ogrzewania :)

    > Będzie mniejsza skuteczność, ale do przełknięcia.

    Jestes pewien? Ja mysle ze przy tym systemie placilbym z 2 x tyle niz place teraz.
    Ten system ma jak dla mnie same wady (brak akumulacji, halas, halny w domu, wianie
    cieplym/zimnym po plecach, drosza eksploatacja, grube kanaly ktore gdzies trzeba
    ukryc i ktore zajmuja miejsce). Nie dostrzegam tu zadnych zalet.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2013-06-02 23:01:13
    Od: k...@g...com

> [...]
    >

    > Tak. Dodatkowo w lecie chłodzenie.
    >
    > Nie wspominając o możliwości uzdatniania powietrza.

    > Będzie mniejsza skuteczność, ale do przełknięcia.

    Niekoniecznie będzie mniejsza skuteczność. Instalacja będzie trudniejsza do zrobienia
    na poziomie pompy ciepła. Bo dalej nie ma żadnej instalacji bo są tylko kanały i nic
    więcej. System z grzaniem wody jest prostszy bo kupujesz przewymiarowane wymienniki
    płytowe i już masz. Wymienniki płytowe małe i cała " grzałka" wychodzi mała. Przy
    powietrzu trzeba przewalić jakąś ogromną ilość powietrza. To i nagrzewnica musi być
    duża żeby wykorzystać jak najwięcej ciepła. W zeszłym sezonie zrobiłem rozpoznanie
    bojem takiej instalacji na powietrze. Wyniki były na tyle obiecujące że w tym sezonie
    grzewczym powtórzyłem na instalacji wodnej. Prostsza regulacja. Bezgłośna praca. Przy
    pompie ciepła instalacja z wyjątkiem szczelności nie musi odpowiadać żadnym
    wymaganiom. Grzejniki mam podłączone wężami nie zbrojonymi z PCV. Grzejniki z
    wyprzedaży w LM. W kilka godzin podłączyłem trzy pomieszczenia. Nie mam zaworów na
    grzejnikach a przepływy ustaliłem doświadczalnie. Za zawory robią cybanty od
    skręcania linek stalowych. Działa i jestem zadowolony. I nic nie będę zmieniał. bo
    lepsze jest wrogiem dobrego. Jedynie dorobię taką samą instalację z drugim
    klimatyzatorem na drugą połowę mieszkania.

  • 43. Data: 2013-06-02 23:52:07
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 22:53:39 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    cieplym/zimnym po plecach, drosza eksploatacja, grube kanaly ktore gdzies trzeba
    ukryc i ktore zajmuja miejsce). Nie dostrzegam tu zadnych zalet.

    każda Pliszka swój ogonek chwali. Możesz napisać dlaczego płaciłbyś 2 razy więcej?
    Żeby tak było musiały by powstać jakieś ponadnormatywne straty. Ty takiego systemy
    rozprowadzania ciepłego powietrza nie widziałeś a ja widziałem. Do pokoju 30-40m2
    wystarcza jeden kanał 10x10cm. Typowe kratki były pozakładane. Kanały robi się w
    trakcie budowania ścian. Nie muszą być o przekroju kwadratowym. Mogą być o przekroju
    prostokątnym. Byle by przekrój miały odpowiedni. Nie trzeba ich nigdzie ukrywać bo
    one są częścią ściany. Same z siebie są schowane. Nie ma żadnego wiania i wichur. Z
    wyjątkiem tego że jest ciepło nie odczuwa się działania takiego systemu. Otworzenie
    okien nie zakłóca dopływu ciepłego powietrza. Ty piszesz że akumulacyjność jest dobra
    a parę osób pisało że im się nie podoba. Jedyna wada to trudniejsza regulacja. Ale
    nie potrzeba do takiego systemu czujników pogodowych bo przy minimalnej automatyce
    system jest na tyle szybki że wystarczą czujniki pokojowe. Wdziałem jak taki system
    działa. Nikt mi nie wciśnie że jest zły. Jest dobry.

  • 44. Data: 2013-06-03 07:16:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 23:52:07 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > każda Pliszka swój ogonek chwali. Możesz napisać dlaczego płaciłbyś 2 razy
    > więcej?

    Juz pisalem - nie mozna wykorzystac II taryfy i gorsza sprawnosc. I trzeba grzac do
    wyzszych temperatur niz przy podlogowce co powoduje kolejne straty (bo przy tym typie
    ogrzewaniu rozklad temperatur jest strasznie dupiaty - na dole zimno, na gorze
    goraco, zupelnie odwrotnie niz trzeba).

    [...]
> [...]
    > Kanały robi się w trakcie budowania ścian. Nie muszą być o przekroju

    Ja mam wrazenie ze Ty to mowisz z perspektywy posiadania mieszkania 80m2 z 3-4-ema
    pokojami. Zaprojektuj taki system w chocby moim domu ktory ma ~15 roznego rodzaju
    pomieszczen na trzech poziomach. Regulacja tego bedzie koszmarna, a sprowadzenie
    15-tu kanalow 10x10 w jedno miejsce tak zeby wszedzie byly niewidoczne - trudne. Choc
    oczywiscie mozliwe bo sam mam kanaly wentylacji mechanicznej w kazdym pomieszczeniu -
    tyle ze tutaj nie musze sie zbytnio martwic az tak o dlugosci i przekroje bo czy
    bedzie wentylowac 2 x mniej w jednym pokoju niz w drugim - przy wentylacji nie ma to
    az takiego znaczenia.

    [...]
    > dopływu ciepłego powietrza. Ty piszesz że akumulacyjność jest dobra a parę
    > osób pisało że im się nie podoba. Jedyna wada to trudniejsza regulacja. Ale

    Akumulacyjnosc jest fantastyczna - wygladza "piki" temperaturowe (w lato chlodzi, w
    zime grzeje, w duzym uproszczeniu). Przede wszystkim pozwala na dostarczanie ciepla
    "skokowo" tj. grzejesz plyte 10h w II taniej taryfie, a cieplo masz przez cale 24h,
    przez caly czas rownomiernie.

    [...]
    > automatyce system jest na tyle szybki że wystarczą czujniki pokojowe. Wdziałem
    > jak taki system działa. Nikt mi nie wciśnie że jest zły. Jest dobry.

    A ja nie widzialem ani nie slyszalem o ani jednej takiej instalacji (z typowa
    gruntowa pompa ciepla gdzie GZem bylby system powietrzny). To sie moim zdaniem ze
    soba gryzie - jezeli ogrzewanie powietrzne to zdecydowanie nie pompa ciepla - nie
    bedzie ekonomicznie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2013-06-03 11:06:58
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 czerwca 2013 07:16:53 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    soba gryzie - jezeli ogrzewanie powietrzne to zdecydowanie nie pompa ciepla - nie

    Masz rację. Nie pomyślałem. Praca w droższej taryfie nie spowoduje spadku sprawności
    ale zwiększenie kosztów. Z kanałami, temperaturami itp. przesadzasz ale i tak to nie
    ma znaczenia ze względu na cenę prądu. Chyba że ktoś potrafi tak zadziałać żeby mu
    dwa liczniki założyli. Jeden na jedną taryfę a drugi na dwie taryfy. I jakoś to
    wykorzysta.

  • 46. Data: 2013-06-03 16:05:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 02 Jun 2013 12:36:29 -0700 osobnik zwany Adam napisał:

    > A moze po prostu maja inny klimat? :) Jak tam spadnie 5cm sniegu to jest
    > narodowa tragedia i caly drogowy transport stoi :D pozdr.

    mówisz?
    <http://cdn.stripersonline.com/d/d6/1000x1000px-LL-
    d6e1b7ed_Blizzardof78.jpeg>
    <http://www.foxnews.com/weather/2013/02/10/snowstorm
    -slams-boston-new-
    york-city-as-residents-are-urged-to-stay-off-roads/>
    <http://blogs.gonomad.com/roundworldphoto/files/2013
    /02/MG_6865.jpg>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 47. Data: 2013-06-03 17:36:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 czerwca 2013 16:05:29 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > mówisz?

    No dobra - ale USA jest duze, sa rejony gdzie zimy sa b. lagodne - i tam taka pompka
    moze by sie sprawdzila, bo tam sie nie ogrzewa, a bardziej dogrzewa.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2013-06-06 16:01:48
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    Policz ilu masz znajomych ktorzy wzieli dotacje na rozpoczecie
    dzialalnosci - i powiedz co faktycznie za to kupili? Ja mam z 10-ciu, moze
    dwoch faktycznie z tej dotacji skorzystalo z sensem. Reszta kupila sobie
    aparaty, laptopy, sprzet ktory po roku poszedl na allegro i kasa zostala
    skonsumowana. A skad te dotacje sie biora - z nieba spadaja? Kazdy z nas za
    to zaplaci/l. Nie wkurza Cie ze zamiast kupic sobie cos dla siebie -
    sponsorujesz (nawet o tym nie wiedzac) takich spryciarzy ? :)
    pozdr.

    ------------

    Niestety ale masz rację, każdy z nas za takich kombinatorów zapłaci,
    przecież te pieniądze nie sa za nic, poźniej je trzeba będzie oddawać.

    pozdrawiam
    AT

  • 49. Data: 2013-06-06 20:29:38
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-06-06 16:01, AT pisze:
    > Niestety ale masz rację, każdy z nas za takich kombinatorów zapłaci,
    > przecież te pieniądze nie sa za nic, poźniej je trzeba będzie oddawać.

    Ciekawie o dotacjach:
    http://www.rp.pl/artykul/10,1015962-Polsce-dyktuje-s
    ie--co-powinna-chciec--a-nie--co-jest-jej-potrzebne.
    html

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 50. Data: 2013-06-07 08:38:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "AT" <Atari!@onet.poczta.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety ale masz rację, każdy z nas za takich kombinatorów zapłaci,
    > przecież te pieniądze nie sa za nic, poźniej je trzeba będzie oddawać.

    Ryli?