  • 21. Data: 2010-09-13 19:41:40
    Temat: Re: podświetlenie kontaktu
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:i6jhgm$cbt$1@inews.gazeta.pl...

    > No tak. Bo ten dodatkowy ułamek wata pobierany na godzinę niewątpliwie
    > zrujnuje nam budżet, a ekoidioci, jak się dowiedzą, pikietę nam pod domem
    > zrobią...

    Tak wiem poczatek tygodnia bywa frustrujacy.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2010-09-13 19:53:35
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *Artur Lew* napisał(-a):

    > Akurat swietlowki Goveny nie maja problemow w mruganiem przynajmniej
    > te
    > lepsiejsze wersje a przynajmniej na jakies
    > 10 szt jakie mialem :)

    Moment, bo pomieszaliśmy wywody. Govena są ściemnialne, a u mnie nie
    mrygają OSRAM z neonówką w wyłączniku

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 23. Data: 2010-09-13 21:13:24
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-12 15:44, Adax pisze:
    > OK, poproszę wersję LED : a...@o...eu
    Pewnie sie przyda wszystkim :)
    http://picasaweb.google.pl/artur.lew/Podswietlenie

    Sorki za schemacik z palca ale nie chcialo mi sie Eagla wlaczac...
    Spis czesci:
    * kondensator styrofleksowy 100nf/275V. Im wieksza pojemnosc tym wiekszy
    prad diody LED. Tutaj jak pamietam jest okolo 10mA. Nie przekraczamy 20
    mA bo sie LED spali.
    * rezystor 1 MOhm malej mocy (zeby rozladowywac kondensator)
    * rezystor 120 Ohm / 5W (moze byc mniejsza moc bo sie nie grzeje az tak
    bardzo)
    * dowolny mostek prostowniczy Graetza np DB107
    * kondensator elektrolityczny 220 uF/25 V lub podobny
    * dioda Zenera 12V np 55C12

    Taki ukladzik jest rozwinieciem prostszych ukladow ktore mozna znalezc w
    necie (dolozono sekcje prostownicza) i generalnie nic nie powinno mrugac
    ani sie palic ;).
    Mam wszystkie pstryczki tak przerobione i w zaleznosci od barwy
    podswietlenia (a wiec i rodzaju diody) nieznacznie zmienialem wartosc
    kondensatora na wejsciu.
    Calosc jest schowana w koszulce termokurczliwej i wyglada bardziej
    profesjonalnie ;) niz na zdjeciu.
    Oczywiscie nie odpowiadam jak ktos sobie paluchy upali podczas
    podlaczania do 230V przy wlaczonym bezpieczniku :)

    Powyzszy uklad wzbudza swietlowki energoszczedne tak jak neonowka :)
    Rozwiazanie problemu w ktoryms emilu z tego watku...

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom