  • 11. Data: 2016-04-08 11:16:01
    Temat: Re: polepszanie jakości wody z kranu - jak to ugryźć?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-04-05 o 18:34, twistedme pisze:
    > (...)
    > Jak pierwszy raz się zatkał i rozszczelnił ten wymiennik, to fachowiec
    > powiedział, że być może nie wypłukali kaloryferów przed montażem, dostał
    > się jakiś syf, wszystko się zatkało, potem jeszcze doszedł kamień i taki
    > efekt.
    >
    > Wymieniłem wymiennik w piecu, wypłukałem sam wszystkie kaloryfery i dupa
    > blada, po tym samym czasie (prawie 2 lata) znowu taki sam efekt.
    >
    > Zanim się zorientowałem, że cieknie (po kilku dniach) ciekło mi na kij
    > od miotły, efekt:
    >(...)

    Czegoś nie rozumiem.
    Tobie (a raczej piecu Twemu) się miesza woda CO z kranówką?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2016-04-08 11:37:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, April 4, 2016 at 9:11:33 AM UTC+2, twistedme wrote:
    > Witajcie,
    >
    > Już kiedyś pisałem o moim problemie z kamieniem kotłowym - mieszkam 5
    > lat, po 3 latach miałem wymieniony wymiennik w piecu 2-funkcyjnym z
    > powodu dziury zawinionej kamieniem. Po 1,5 roku od poprzedniej naprawy
    > było to samo.

    Podobno na kamien kotlowy dobrze dzialaja magnetyzery ;)

    Wystarczy pogooglac ( MAGNETYZER NEODYMOWY )
    Pewnie najtaniej kupic samemu magnesy...

    WS

  • 13. Data: 2016-04-08 13:03:29
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 5 kwietnia 2016 18:34:21 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
> [...]

    1. Sprawdz czy to ci sie syfi z zimnej czy cieplej wody.
    2. sprawdz czy we wszystkich kranach masz tak samo.
    3. zlokalizuj mozliwe miejsca gdzie ci gnije instalacja (bo gdzieś gnije lub sie
    zakamienia.
    4. Zmierz miernikiem napięcia na instalacji, może być tak że gdzieś ci sie tworzą
    rózne potencjały i to powoduje taką korozję.

    Niewiele więcej da się zobaczyc bez rozebrania instalacji.
    Może jakis czujnik ultradzwiekowy by ci pokazal stan scianek rur ale nie widzialem
    nic takiego w powszechnym dostepie.

  • 14. Data: 2016-04-08 14:38:52
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-04-08 o 11:16, Adam pisze:

    > Czegoś nie rozumiem.
    > Tobie (a raczej piecu Twemu) się miesza woda CO z kranówką?

    Dokładnie.

    Wymiennik zbudowany jest na zasadzie "rurka w rurce". Już 2 razy
    (fachowiec stwierdził, ze wina kamienia) zrobiła się dziura i woda z
    wodociągów wtłaczana jest do instalacji, wzrasta ciśnienie, puszcza
    zawór bezpieczeństwa i cieknie.

    Zawór dopuszczający oczywiście wykluczony. Ponoć sposób na diagnozę jest
    taki, żeby zakręcić dopływ wody do pieca, odkręcić ciepłą wodę w kranie
    i jeżeli jest dziurawy wymiennik, to zacznie kapać, a ciśnienie zacznie
    spadać. Dokładnie tak się dzieje u mnie.

  • 15. Data: 2016-04-12 17:32:03
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > i jeżeli jest dziurawy wymiennik, to zacznie kapać, a ciśnienie zacznie
    > spadać. Dokładnie tak się dzieje u mnie.
    Wywal ten wymiennik i daj normalny płytowy z nierdzewki, bo przez to
    "dolewanie " wody z wodociągu do CO to CO ci gnije znaczy rdzewieje, do
    CO daj środek do instalacji przeciw rdzy i odpowietrz dobrze.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 16. Data: 2016-04-12 20:22:55
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-04-12 o 17:32, janusz_k pisze:

    > Wywal ten wymiennik i daj normalny płytowy z nierdzewki, bo przez to
    > "dolewanie " wody z wodociągu do CO to CO ci gnije znaczy rdzewieje, do
    > CO daj środek do instalacji przeciw rdzy i odpowietrz dobrze.

    To jest integralna część pieca 2-funkcyjnego. Da się to wymienić na inny
    typ?

    http://kociołcenowy.pl/kotly-beretta/1560-kociol-ber
    etta-quadra-24-esi-turbo-.html

    http://systemgaz.com.pl/wymiennik_be-145245167_%2828
    _kw%29,574,1496.html

  • 17. Data: 2016-04-12 23:04:37
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-04-12 o 20:22, twistedme pisze:

    > To jest integralna część pieca 2-funkcyjnego. Da się to wymienić na inny
> [...]
    A to przepraszam, myslałem że masz jakąś samoróbę, a tak swoją drogą to
    straszny szajs jest ten wymiennik. Jak już musisz ładować kasę w
    instalację to dałbym zbiornik z płaszczem na CWU i to grzał piecem albo
    tym co masz tylko go przerobić na 1 funkcyjny (zatkać CWU) niech zawsze
    grzeje jak CO tylko dodać zawór 3 drogowy do przełączania obiegó albo
    kupił nowy najtańszy 1F. Mam bardzo twardą wodę i taką instalację jak
    opisałem i już 6 rok ją używam bez problemu, sitka się zatykają w
    wylewkach a zbiornik CWU 140L emaliowany żyje dalej.
    Koszt myslę że przy nowym piecu w 4-4.5kzł powinieneś się zmieścić, piec
    2,5kzł, zbiornik 700zł, zawór 300, łączniki robocizna 500-1000.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 18. Data: 2016-04-13 08:38:02
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-04-12 o 23:04, janusz_k pisze:

> [...]
    > Koszt myslę że przy nowym piecu w 4-4.5kzł powinieneś się zmieścić, piec
    > 2,5kzł, zbiornik 700zł, zawór 300, łączniki robocizna 500-1000.

    Dzięki. Jeden feler, że nie mam za bardzo miejsca na zasobnik. Brak
    kotłowni/piwnicy.

    No i w zasadzie, te same koszty co naprawa obecnego pieca i założenie
    zmiękczacza...

    Chyba wybrałbym tą drugą opcję, gdyby ktoś tylko powiedział, że to na
    100% rozwiąże moje problemy. Najgorsze, że nie planowałem takich
    wydatków w tym roku. Ech..

  • 19. Data: 2016-04-13 15:12:42
    Od: "g." <n...@s...pl>

[...]

    Na 100% nie rozwiąże.

  • 20. Data: 2016-04-15 21:30:58
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-04-13 o 08:38, twistedme pisze:

    > Dzięki. Jeden feler, że nie mam za bardzo miejsca na zasobnik. Brak
    > kotłowni/piwnicy.
    Zawsze można powiesić pod sufitem i obudować płytami GK czy OSB.

    > No i w zasadzie, te same koszty co naprawa obecnego pieca i założenie
    > zmiękczacza...
    No nie, bo nadal masz problem z kiepskim piecem który rdzewieje
    choć nie powinien, a zmiękczacz tak jak to juz pisali zamieni ci magnez
    na sód, a solanka także powoduje korozję.

    > Chyba wybrałbym tą drugą opcję, gdyby ktoś tylko powiedział, że to na
    > 100% rozwiąże moje problemy. Najgorsze, że nie planowałem takich
    > wydatków w tym roku. Ech..

    Samo życie, ja bym jeszcze poprosił fachowca od rur ale nie tego co
    robił instalację, aby ją dokładnie obejrzał, bo te śmieci które zbierasz
    na sitku pokazują że coś ci ostro koroduje w instalacji, czy czasami
    Twój fachman nie dał gdzieś "czarnego" łącznika, czyli nieocynkowanego i
    czy Ci on nie "sieje" korozją po instalacji.

    --
    Pozdr

    Janusz_K