  • 41. Data: 2011-10-30 20:12:34
    Temat: Re: pompa ciepla - Ecopol-system
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote in message
    news:j8k9h2$egj$1@inews.gazeta.pl...

    > O ja pier...
    > To Ty masz tam koszary wojskowe, czy co...? :-))).

    Duże pokoje ot co :-)

  • 42. Data: 2011-10-30 20:23:36
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > Duże pokoje ot co :-)

    No chyba żartujesz...
    To jakie duże? Po 40 m2, czy po 60 m2...?

    Nawet w tym drugim przypadku musiałbyś mieć ich blisko 10, a i na
    kuchnię i łazienki by sporo miejsca jeszcze zostało.

    No chyba, że każdy z nich, to osobny apartament.
    Natknąłem się na projekt jakiejś pracowni - fajna willa, ale koszmarnie
    skomplikowana. Powierzchnię miała chyba coś koło 300, czy 350 m2, ale
    była i duża kuchnia, i ogromna jadalnia, i oddzielny wielki salon, a
    poza tym ogród zimowy, i cztery apartamenty - każdy z własną łazienką i
    garderobą. Garaż 2-stanowiskowy, a nad nim sala bilardowa.

    Takie coś to już chyba na półhektarową działkę, a i do normalnego
    zamieszkiwania się za bardzo nie nadaje - to bardziej pod wynajem, bo
    zwykły człowiek takich kubatur nie potrzebuje - przynajmniej moim
    zdaniem i... mojej żony też :-).

    No to faktycznie potrzebujesz mocy do ogrzewania tego gmaszyska :-)))
    pewnie ze 40 kW.

    pozdr
    Robert G.

  • 43. Data: 2011-10-30 20:31:47
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    > zwykły człowiek takich kubatur nie potrzebuje - przynajmniej moim zdaniem
    > i... mojej żony też :-).

    Teraz też mi sie wydaje, że przesadziłem :-)

    > No to faktycznie potrzebujesz mocy do ogrzewania tego gmaszyska :-)))
    > pewnie ze 40 kW.

    Tak 40kW, tak jest palnik ustawiony.

  • 44. Data: 2011-10-30 21:32:27
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...ki> napisał w wiadomości
    > Teraz też mi sie wydaje, że przesadziłem :-)

    Radzę ci, rozmień to na drobne póki kataster jeszcze nie wszedł.

    Marek

  • 45. Data: 2011-10-30 22:01:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Paź, 19:51, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Aaa, no tak sie zastanawialem w jaki sposob uzyskac przesuniecie krzywej
    > grzewczej w sterowniku w zaleznosci od godziny.

    Tzn. moj sterownik ma taka opcje (mimo ze to prosciutki sterownik
    pogodowy za 180 pln) - tzw. "obnizenie nocne temperatury w obiegu".
    Jak zetkniesz dwa piny to sie obniza temperatura w obiegu o okreslona
    ilosc stopni. Tyle ze nie ma zegara wiec bedzie to trzeba wysterowywac
    jakims zewnetrznym - ja sobie uzyje PLCka bo mam jeszcze pare wolnych
    wyjsc, a mam tez kabelek pociagniety do kotlowni :)

    > Czyli nie da sie tym sterowac w prosty sposob.

    Jak sterownik nie ma takiej opcji to mozesz oszukiwac czujke
    temperatury - wpinac rownolegle lub szeregowo (przekaznikiem
    oczywiscie) rezystorek w obwod czujki temperatury. Te czujki dzialaja
    w zdecydowanej wiekszosci rezystancyjnie - im wyzsza temperatura tym
    wiekszy opor. Wystarczy wiec dobrac odpowiedni rezystorek i w
    odpowiednich porach wpinac go w obwod. Najtanszy zegar do tego celu
    jaki mozna uzyc to prosty "programator" wpinany do gniazdka ktory ma
    te kilka ustawialnych programow wlacz/wylacz w ciagu dnia, czy
    tygodnia. Takie programatorki kupisz na allegro za 10-20-30 pln :)
    Czyli - przychodzi droga taryfa - wlaczasz rezystorek - czujka mysli
    ze woda jest np. 5stC cieplejsza i w ten sposob obnizasz o 5stC wode
    w obiegu. 30-40 pln i masz to rozwiazane ;) Moj PLC przy tym to
    profesjonalny przemyslowy sprzet ale liczy sie przeciez efekt :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 46. Data: 2011-10-30 22:05:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Paź, 20:09, "kiki" <k...@k...ki> wrote:

    > 850, u ytkowej 700

    Ogromna chata! :) Mysle jednak ze pompa ciepla w takich domach zwroci
    sie jeszcze szybciej. Im wiekszy dom i wieksze zuzycie tym krotszy
    okres zwrotu. Do malych dobrze ocieplonych domkow PC sie wogole nie
    nadaje bo wtedy najlepiej grzac pradem w II taryfie i z duzym buforem.
    Z drugiej strony kotlownia np. na wegiel, czy ma 10kW czy ma 40kW
    wyglada tak samo - piec jakos specjalnie wymiarami sie nie rozni. I
    cena tez niewiele wyzsza. Ot trzeba tylko miec wiecej opalu i
    zapierniczac odpowiednio czesciej do niego ;) Pompa ciepla praktycznie
    kosztuje liniowo w gore w zaleznosci od mocy bo z automatu sa
    odpowiednio wieksze wymienniki i sprezarka. Jednak jak policzysz
    inwestycje i eksploatacje w ciagu kolejnych 20-30 lat to juz moze
    roznie to wyjsc :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 47. Data: 2011-10-31 05:53:28
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Ogromna chata! :)

    A no właśnie... chata jak stodoła :-))).

    W takim przypadku to i PC i solary mogą mieć uzasadnienie, ale o tym
    trzeba myśleć na etapie budowy, bo przebudowa czegoś takiego to
    kosmiczne koszty na pewno nie do udźwignięcia przez przeciętnego
    człowieka...

    Aaa... może pod nickiem 'kiki' kryje się jakiś celebryta - takie modne
    ostatnio słowo :-) - i kasa tam zaszyta jest w każdej poduszce... ;-))).

    Inna sprawa... teraz na pewne pytania w związku z wypowiedziami kikiego
    odpowiedzi nasuwają się same.

    No cóż kiki... Wkopałeś się trochę. Jak liczę ile węgla by potrzeba na
    ogrzanie takiej kobyły..., to i 20 ton może zejść, gazu... z 5 tys m3, a
    prądu... nawet trudno policzyć.

    Albo to sprzedaj, albo podziel na mieszkania i wynajmuj, bo innego
    wyjścia nie ma. Dla zwykłej, nawet licznej rodziny ta buda jest
    stanowczo za duża. Adam ma rację - u Ciebie PC by miała sens - nawet
    gdyby zmniejszyła koszty ogrzewania i 3-5 kzł, to już duże coś, tylko
    ten koszt inwestycji...

    pozdr
    Robert G.

  • 48. Data: 2011-10-31 07:46:18
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    .googlegroups.com...
    On 30 Paź, 19:34, "4CX250" <tarnusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    >Ale przesadzona bo ? Komponenty wymienilem wczesniej. Napisz
    >konkretnie na czym mozna zaoszczedzic. Ja nie widze za bardzo
    >mozliwosci. Pewnie, ze kupujac wszystko na tysiace - mozna zejsc
    >pewnie o 20-30% z cena ale watpie ze Ecopol az tyle ich produkuje, a
    >duze firmy znowu placa wiecej za marketing :)

    Gdyby zegarki szwajcarskie sprzedawano na wagę to kosztowały by grosze.
    To że pompa wazy sporo o niczym nie świadczy. Kupa żelaztwa, rur miedzianych
    o grubym przekroju, duża sprężarka, parę styczników i esów za kilkadziesiąt
    zł i sterownik z prostym jak cep programem włącz wyłącz.
    W mojej lodówce są te same elementy a nawet chyba jest ich ciut więcej,
    izolacja też porządna i w stosunku do twojej PC lodówka Liebherr to taki
    majstersztyk z nierdzewki, szkła, plastiku z dodatkami srebra i agregatem
    sporo mniejszym niz u ciebie. Ale jak wiesz, wykonanie i pasowanie małych
    agregatów (czegokolwiek w mechanice w zasadzie) wymaga sporo
    dokładniejszych maszyn, dlatego szwajcarskie zegarki są długowieczne i
    kosztują więcej niż niejedna kukułka.
    Ja wiem że gdyby ruszyła jakaś większa masówka to ceny by mocno spadły, ale
    znając życie wzrośnie awaryjność i spadnie żywotność tego sprzętu.

    Marek

  • 49. Data: 2011-10-31 08:19:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >w zdecydowanej wiekszosci rezystancyjnie - im wyzsza temperatura tym
    >wiekszy opor. Wystarczy wiec dobrac odpowiedni rezystorek i w
    [...]

    Wyglada to w takim razie troche jak kociol weglowy. Se pan postaw i mysl co
    dalej. :-)
    Byc moze nie bez powodu "markowe" pompy sa znacznie drozsze. Wiadomo, ze
    oprogramowanie kosztuje.
    Dobrze to wiedziec zanim sie cos kupi o ile nie jest sie automatykiem
    fascynata.

    Pozdro.. TK

  • 50. Data: 2011-10-31 08:24:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Paź, 08:46, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

> [...]
    > zł i sterownik z prostym jak cep programem włącz wyłącz.
    > W mojej lodówce są te same elementy a nawet chyba jest ich ciut więcej,

    Chyba jednak nie czytales ktoregos z moich kolejnych postow w tym
    watku - wypunktowalem tam poszczegolne elementy razem z cenami -
    wyszlo mi ze koszt to ok 10,5k pln - a pompe kupilem za 13,5k pln. 3
    tys pln zarobku dla producenta to moim zdaniem uczciwa cena. Sam
    producent niewiele moze zejsc z cenami - musialyby spasc m.in. ceny
    sprezarek i wymiennikow (to jest polowa kosztu pompy). Pozatym wiesz
    jak to jest - niby piec elementow na krzyz a jak masz to zmontowac i
    uruchomic to wychodzi ze trzeba jeszcze dokupic to i tamto i wydajesz
    kolejny 1k pln ;) Jak przyszla mi pompa i zajechalem do sklepu po
    graty zeby ja odpalic (rurki, kolanka, pompy obiegowe i pozostala
    drobna armatura) to wydalem 1,5k pln na "pierdolki" :-) Teraz jak to
    jest poskladane to widac trzy pompy i troche plastikowych rur - tez
    moznaby powiedziec "pompy 600, reszta to tylko tani plastik". Ale
    czasem szczegoly robia cene :)

> [...]
    > agregatów (czegokolwiek w mechanice w  zasadzie) wymaga sporo
    > dokładniejszych maszyn, dlatego szwajcarskie zegarki są długowieczne i

    No ta PC jest toporna i ma toporna obudowe. I mi to pasuje bo toporne
    rzeczy sa zwykle dlugowieczne ;)

    > Ja wiem że gdyby ruszyła jakaś większa masówka to  ceny by mocno spadły, ale
    > znając życie wzrośnie awaryjność i spadnie żywotność tego sprzętu.

    Szczegolnie jak przeniosa produkcje wiekszosci elementow do Chin. W
    watku na forum muratora zalozylem sie z gosciem przed otwarciem tej
    pompy ze nie bedzie w niej zadnego elementu z Chin. Wygralem whisky bo
    prawdopodobnie nic tam nie jest wyprodukowane w Chinach :-) A sama
    pompa poskladana w Polsce. Ecopol-system to niewielka firma - jednak
    dzieki temu i cena pompy jest niska (b. niskie koszty reklamy i
    marketingu - pompa sprzedaje sie sama bo jest dobra, tania i polecana)
    i jakosc jest wysoka - bo komponenty to pierwsza liga, a ich
    poskladanie na moje oko - idealne. No nic. Dzisiaj ja odpalam. Bede
    zdawal relacje ze zuzycia ;)
    pozdr.

    --
    Adam