  • 61. Data: 2011-10-31 12:33:50
    Temat: Re: pompa ciepla - Ecopol-system
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Paź, 13:09, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Ile kwh by o na liczniku? Wierzy si nie chce w takie koszty - ja w 40m2
    > mieszkaniu z on mia em wi ksze rachunki za pr d. A z pr do ernych rzeczy
    > mieli my tylko czajnik elektryczny i pralk . Teraz w domu z 2 dzieci zu ywamy
    > energi za ok. 250-350z miesi cznie. Rocznie prawie 4000z . I grzej oczywi cie
    > gazem...

    1700 pln wydal na energie do kotlowni!! Dane z podlicznika. Nie
    ogolnie! Ogolnie to wydal ok 3,5k pln ale gazu wogole nie ma wiec i
    piecyk m.in. ma tez na prad :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 62. Data: 2011-10-31 12:36:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Paź, 13:09, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Ile kwh by o na liczniku? Wierzy si nie chce w takie koszty - ja w 40m2

    Sredni COP wyszedl mu 3,5. 1700 pln to okolo 4200kWh energii, razy COP
    = blisko 15 tys kWh energii cieplnej. Ja mam wiekszy dom a
    obliczeniowe zuzycie nizsze. No ale trzeba doliczyc prad na CWU i mnie
    juz wyjdzie troche wiecej. Jak sie zamkne w 2000 pln to bede bardzo
    zadowolony :-) Wiec taki wynik to naprawde nic szczegolnego i jak
    najbardziej mozliwy to osiagniecia.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 63. Data: 2011-10-31 13:22:55
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > 1700 pln wydal na energie do kotlowni!! Dane z podlicznika. Nie
    > ogolnie! Ogolnie to wydal ok 3,5k pln ale gazu wogole nie ma wiec i
    > piecyk m.in. ma tez na prad :)
    > pozdr.

    A to ciekawe dość...
    Ja zużywam coś do 400 kWh miesięcznie, razy 12 m-cy, to 4800 kWh na rok,
    a po pomnożeniu przez te 59 groszy daje rocznie coś ponad 2,8 kzł.

    Nie grzeję prądem ani CWU, ani domu. Mam w kuchni indukcję i na niej
    gotujemy.

    Skoro koleś wydał na prąd tylko 1800 zł i niby ma kuchenkę el. to albo
    jedzą gdzieś na mieście, albo kupują suchy prowiant...

    Albo... mają licznik energii 'walnięty' :-).

    Jak dla mnie jakieś widłami po wodzie pisane są te wyliczenia.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 64. Data: 2011-10-31 14:01:18
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    >ciepla pompek idzie w instalacje (a kazdy 1kWh oddany przez pompke
    >dolnego zrodla trzeba jeszcze przemnozyc przez COP czyli daje ok
    >3,5kWh energii cieplnej ;-)

    oj chyba nie bardzo :-) Pompa ciepła jednak zasdy zachowania energii nie
    zmienia...

    b.

  • 65. Data: 2011-10-31 14:30:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    10g2000yqn.googlegroups.com...

    >Jak pisalem - przez takie liczenie rodza sie mity :D

    A to jest odpowiednie miejsce do rozwiewania tych mitów

    > Zeby tego bylo
    >malo ta energie trzeba wliczyc w bilans ciepla domu bo wiekszosc
    >ciepla pompek idzie w instalacje

    Większość ciepła idzie na kotłownie pewnie. Ale to i tak można pominąć

    >Nie jest tak zle Kris :-)

    Ano faktycznie nie jest. Ale gdybym nie zapytał to bym nie wiedział.
    A mięśnie klatki piersiowej sobie tej zimy rozbudujesz tak jak sąsiedzi
    Kikiego- posiadacze PC?;)))

  • 66. Data: 2011-10-31 14:39:38
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Ano faktycznie nie jest. Ale gdybym nie zapytał to bym nie wiedział.
    > A mięśnie klatki piersiowej sobie tej zimy rozbudujesz tak jak sąsiedzi
    > Kikiego- posiadacze PC?;)))

    A właśnie tego nie brałem pod uwagę, znajomy Adama wydał 1700zł na energię,
    ale ile drewna do kominka poszło?

  • 67. Data: 2011-10-31 15:25:13
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-30 20:09, kiki pisze:

    > "Robert G" <r...@g...pl> wrote in message

    > 850, użytkowej 700

    Jak możesz, to wrzuć gdzieś zdjęcia, bo ja nie wierzę w te 700 metrów.

    Pozdry,
    MW

  • 68. Data: 2011-10-31 15:44:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 31 Paź, 16:25, wolim <n...@t...pl> wrote:
    > Jak możesz, to wrzuć gdzieś zdjęcia, bo ja nie wierzę w te 700 metrów.

    A gdzie widzisz problem w posiadaniu chaty o takiej powierzchni?
    Znajomy teścia mieszka sam z żoną w starym odremontowanym pałacu, na
    cholerę mu te 30 pokoi tego nikt nie wie :>

    L.

  • 69. Data: 2011-10-31 19:05:48
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    .googlegroups.com...
    On 30 Paź, 19:26, "4CX250" <tarnusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    A nie znam nikogo kto placilby nawet te
    2400 rocznie za gaz - raczej sa to sumy zblizone do 3,5-5k pln.
    pozdr.

    Ja sprawdzałem u siebie. W ciągu 3 lat (36 m-cy)
    1725 m3 (wg. wg obecnych stawek i taryfy W-2 niespełna 4100 zł)
    Do tego ok. 1000 zł na drewno do kominka (bez rozprowadzenia,
    najtańszy wkład) i ok. 500 zł na grzanie klimatyzatorem w takie pogody
    jak obecnie. Czyli 5600 zł na 3 lata. Czyli ok. 1660 zł rocznie).
    Grzanie oszczędnościowe, fakt. 19 oC w dzień 17,5 nocą.
    Ogrzewanie 120 m2.
    T.

  • 70. Data: 2011-11-01 01:28:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 31 Paź, 15:39, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

    > A właśnie tego nie brałem pod uwagę, znajomy Adama wydał 1700zł na energię,
    > ale ile drewna do kominka poszło?

    Prawie nic - nie mial drewna, nie lubi palic w kominku, nie ma zadnego
    rozprowadzania etc - a oszczedzac nie oszczedzal bo ma dwojke malych
    dzieci (doslownie - w zime urodzilo mu sie drugie) - wiec i ostro
    grzal CO i duzo CWU mu idzie :)
    pozdr.

    --
    Adam