  • 81. Data: 2011-11-04 13:23:37
    Temat: Re: pompa ciepla - Ecopol-system
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    http://fanlidla.pl/gazetka/2011.04.18.do.domu/935,Mi
    ernik,zuzycia,pradu,Silvercrest

    Deklaruja dokladnosc pomiaru 3% Mierzy U, I, P oraz cosfi. Ma zabezpieczenie
    przeciazeniowe - ustawiany jest max i lub max P.
    Mój jest nieco inny niz ten w linku ale tez z lidla Silvercrest.
    Porównywalem wskazania z miernikiem UT71E który ma przystawke do pomiaru
    mocy i rzeczywiscie w tych 3 procentach sie trzyma, sprawdzalem obciazeniem
    w postaci zarówek 30-100-150 oraz halogenu 450W. Nie lubi na wejsciu
    przebiegów odksztalconych takich jak z UPSa bez sinusa, po minucie pracy
    zdymily sie dwa rezystory w obwodzie zasilania i nadtopila obuwowa, wiec
    jesli juz to tylko przed UPSem go wpinac.

    Marek

  • 82. Data: 2011-11-04 13:31:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Lis, 14:13, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > nie kombinuj, kup ten wielki, w koncu to w kotlowni bedzie wisiec. Te
    > elektroniczne chinskie g... nie wiadomo kiedy padna.

    W sumie racja, moja kotlownia i tak juz wyglada jak centrum
    dowodzenia ;) Nie wiadomo tez na ile te zabaweczki sa dokladne.. Przez
    weekend go zamowie :)

    Dzisiaj w koncu odpale na gotowo ogrzewanie. Wczoraj walczylem z
    korytami, kable podpiete, dzisiaj dojechal sterownik z insbudu, o
    taki:

    http://www.insbud.org/pl/produkt-7680227021538675712
    /IB-Tron-3100HT-BL-230V---Programowalny-termostat-po
    kojowy,-podlogowy,-zasobnikowy,-z-podswietleniem,-z-
    wyjsciem-230V.html

    Zasada dzialania mojej kotlowni bedzie w sumie prosta choc wygladajaca
    na skomplikowana ;) Podlogowka jest sterowana pogodowo przez UMS-4P.
    On ma czujke zewnetrzna i on decyduje o trybach dzialania "lato" lub
    "zima" (po przekroczeniu progowych temperatur - defaultowo jest 10stC
    zima i 18stC lato). W trybie letnim grzanie CO przez pompe ciepla
    bedzie wylaczone (ums-4p ma wyjscie ktore w zime wlacza pompe - u mnie
    bedzie wlaczac pompe oraz sterownik bufora - ten z insbudu). W trybie
    zimowym - wlaczy pompe, wlaczy sterownik ladowania bufora i bedzie
    sobie sterowac zaworem trojdrogowym podlogowki zeby utrzymac ustalona
    temperature (zalezna ofkors od temperatury na zewnatrz wedlug krzywej,
    jak to pogodowka). Sterownik bufora z kolei odpowiedzialny jest za
    utrzymanie temperatury w buforze. W taniej taryfie - do 35stC
    (maksimum jakie potrzebuje puszczac w podlogi), a w drogiej do ~30stC.
    Dodatkowo w drogiej taryfie sterownik pogodowy bedzie obnizal o 3-5stC
    temperature wody w obiegu, a w taniej taryfie - podbijal ta
    temperature o ~5stC (zeby nadrobic straty).

    Dzieki temu wszystkiemu w okresach do okolo -5stC pompa ciepla powinna
    wlaczac sie i dzialac wylacznie w taniej taryfie. Ponizej bedzie na
    pewno wychodzila w taryfe droga (nie ma cudow;) ale takich okresow nie
    jest znowu tak duzo - przypuszczalnie beda wystepowac glownie w
    styczniu i lutym :)

    A ladowanie bufora bedzie sie odbywalo automatycznie po spadku
    temperatury na zewnatrz ponizej 10stC i wylaczalo przy wzroscie
    powyzej 18stC.

    Full automat i conajwazniejsze - niedrogo. Sterownik UMS-4P kosztowal
    ~160 pln, sterownik insbudu (ktory tak naprawde jest termostatem z
    programowalnym zegarem) 165 pln.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 83. Data: 2011-11-04 13:38:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...
    On 4 Lis, 12:38, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w
    > wiadomoscinews:686a6874-cd62-4656-bb49-c7f79070df3c@
    du8g2000vbb.googlegroups.com...

    > A moze 3 liczniki LCD z marketu jednofazowe na kazda faze ?

    Moznaby tez takie cos:

    http://allegro.pl/3-fazowy-licznik-lcd-zuzycia-energ
    ii-pradu-sklep-i1891751760.html

    To ma wyjscie impulsowe (400 impulsow / kWh) - tylko czym to
    najprosciej mierzyc - jakis tani dwukanalowy licznik impulsow by sie
    przydal - jeszcze zeby potrafil dzielic na 400 to byloby calkiem
    wypas ;-) Ale raczej takie rzeczy tylko w erze ;(

    Nie programujesz jakis procków? np. AVRów?

    Marek

  • 84. Data: 2011-11-04 13:41:46
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Budyn" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > nie kombinuj, kup ten wielki, w koncu to w kotlowni bedzie wisiec. Te
    > elektroniczne chinskie g... nie wiadomo kiedy padna.

    A to fakt. Może się zdarzyć.

    Marek

  • 85. Data: 2011-11-04 13:45:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Lis, 14:38, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

> [...]
    > wypas ;-) Ale raczej takie rzeczy tylko w erze ;(
    >
    > Nie programujesz jakis prock w? np. AVR w?

    Niestety nie :( Acz moglbym to zliczac spokojnie na moim PLCku - on
    jest wrecz dedykowany do takich rozwiazan i ma wszystkie potrzebne
    funkcje :-) Nawet to nieglupi pomysl bo dane z niego moge sobie
    wyciagac skryptem i nawet jakies wykresiki zrobic, czy online
    pokazywac :) Musze to przetestowac!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 86. Data: 2011-11-04 17:57:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-11-2011 o 14:09:18 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    du8g2000vbb.googlegroups.com...

    > Moznaby tez takie cos:
    >
    > http://allegro.pl/3-fazowy-licznik-lcd-zuzycia-energ
    ii-pradu-sklep-i1891751760.html

    Tu masz na 1000 impulsów :)
    http://www.nowyelektronik.com.pl/searchsklep.php?mod
    e=opis&nr=76398&Miernik%20poboru%20energii%203-fazow
    y%20OR-03Y%20%20elektroniczny%20DIN&nadkat=&kat=ELEK
    TRONIKA%20DLA%20DOMU&nazwa=Liczniki%20Energii,%20Wat
    omierze

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 87. Data: 2011-11-04 20:28:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Lis, 18:57, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Tu masz na 1000 impulsów :)http://www.nowyelektronik.com.pl/searchsklep.php?m
    ode=opis&nr=76398&M...

    Z opisu nie wynika czy on ma wyjscie tych impulsow, a tylko ze mryga
    1000 impulsow na LEDzie na kWh! Musze poszukac dokladniej ale chyba na
    tym pomysle zostane - bede mogl generowac dokladne wykresy i dane
    zuzycia za dowolny okres i to jest najfajniejsze ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 88. Data: 2011-11-04 21:37:08
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-11-2011 o 21:28:51 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    ode=opis&nr=76398&M...

    > Z opisu nie wynika czy on ma wyjscie tych impulsow, a tylko ze mryga
    > 1000 impulsow na LEDzie na kWh!
    To przyklej na tą diodę, fotodiodę podciągnąć do + opornikiem i na PLC
    liczyć impulsy
    przy okazji masz optoizolację od sieci :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 89. Data: 2011-11-05 19:56:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 4 Lis, 22:37, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:
    > To przyklej na tą diodę, fotodiodę podciągnąć do + opornikiem i na PLC
    > liczyć impulsy
    > przy okazji masz optoizolację od sieci :)

    Lepiej taśmę światłoczułą na bębenku powoli obracać, a pod koniec
    każdego dnia dziatwie do liczenia dawać, nauka matematyki, spokój w
    domu i systematyczne statystyki :]

    L.

  • 90. Data: 2011-11-05 23:46:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Lis, 20:56, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > Lepiej taśmę światłoczułą na bębenku powoli obracać, a pod koniec
    > każdego dnia dziatwie do liczenia dawać, nauka matematyki, spokój w
    > domu i systematyczne statystyki :]

    Moja zona jest matematykiem ale watpie ze bedzie zainteresowana ;)
    pozdr.

    --
    Adam