  • 11. Data: 2009-08-04 19:45:44
    Temat: Re: pompa ciepla - co w zamian
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Radek B. wrote:
    > A czy dla samego gotowania warto wprowadzac instalacje gazowa? czy to
    > ma jakiekolwiek uzasadnienie racjonalno ekonomiczne?

    a czy wszystkie nasze decyzje mają zawsze uzasadnienie racjonalno
    ekonomiczne?

    bosz całe wykańczanie domu to zwykle zaprzeczenie racji ekonomicznych,
    przecież podłogę można zostawić z gołego betonu, spać można na sienniku
    położonym na paletach, rzeczy trzymać w szafkach zbitych z desek po
    szalunkach itd... :)

  • 12. Data: 2009-08-04 21:51:37
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 4 Sie, 21:45, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > przecież podłogę można zostawić z gołego betonu, spać można na sienniku
    > położonym na paletach, rzeczy trzymać w szafkach zbitych z desek po

    coby nie mowic ekonomia rzadzi na budowie

    natomiast co do tzw przejsciowych rozwiazan szczegolnie w roznych
    instalacjach imho nie warto
    z PC beda w przyszlosci oszczednosci na sfinansowanie innych kaprysow
    a do elektrycznego ogrzewania dojda koszty piecy czy tam grzalek

    a moze warto np zastanowic sie nad tanszymi okuciami w oknach na
    parterach - wszystkie beda otwieralne?

    a do gazu komin potrzebny oddzielny

    a klimatyzacja latem z PC? (tu by sie jeszcze dodatkowo przydal GWC)

    a co do tego kurzenia z podlogowki: do kompletu potrzebny rekuperator
    i odkurzacz centralny

    wiec albo sie idzie w jedna strone albo w druga

    oszczedzac to mozna przejsciowo np na panelach zamiast parkietu, na
    pozniejszym malowaniu, na meblach kuchennych, ktore mozesz wymienic po
    kilku latach, na garazu ;-) (czym jeszcze?)

    ale nie na rozwiazaniach podstawowych

    no ale jak juz musisz to lepsze przejsciowe elektryczne niz gazowe

    to tak okiem tez przygotowujacego sie do budowy ale za to w trakcie
    remontu starego

    z.

  • 13. Data: 2009-08-04 22:44:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    >a do gazu komin potrzebny oddzielny

    A nie potrzebny, bo mozna przez sciane. :-)

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-08-04 22:45:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > miałem podobnie, grzałem wtedy kotłem elektrycznym
    > mam wszędzie podłogówke - nie wiem dlaczego ludzie mają przed tym opór?

    Ja mam po ostatnich ogledzinach ksiazkowo wykonanej betonowej posadzki.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-08-05 04:33:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja mam po ostatnich ogledzinach ksiazkowo wykonanej betonowej
    > posadzki.

    przesadzasz :)

  • 16. Data: 2009-08-05 05:18:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja mam po ostatnich ogledzinach ksiazkowo wykonanej betonowej posadzki.

    Opor przed podlogowka?

  • 17. Data: 2009-08-05 07:39:45
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Na parterze i w lazienkach podlogowka, w sypialniach grzejniki
    > niskotemperaturowe. Podejrzewam jednak, ze moze nas nie byc stac na takie
    > rozwiazanie na etapie budowy.

    Rurki w podlodze mozna zalac tylko na etapie budowy. Potem bedzie tu
    juz niemozliwe (czytaj: zbyt kosztowne i zbyt uciazliwe).

    > Co proponowalibyście w zamian przy założeniu, że docelowo chcielibyśmy
    > zostać przy ogrzewaniu pompa ciepla.

    Nie stac cie na rurki w podlodze, a stac cie na (odwrotna) lodowke za 30
    kpln,
    ktora nigdy sie nie zwroci ?

    > Czy to wogole możliwe zeby przez pierwsze np. 2 lata miec inne zrodlo
    > ciepla a pozniej przejsc na pompe jak sie troche funduszy uzbiera?

    Jezeli rurki w podlodze nie sa jakies super inteligentne, to nie zauwaza,
    czy ciepla woda, ktora do nich wplywa byla ogrzana w kotle czy
    w (odwrotnej) lodowce. :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 18. Data: 2009-08-05 07:41:02
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > miałem podobnie, grzałem wtedy kotłem elektrycznym
    > mam wszędzie podłogówke - nie wiem dlaczego ludzie mają przed tym opór?
    > ostatnio słyszałem, że od podłogówki sie kurzy :)

    A nie slyszales, ze jak w te rurki wleci woda, to juz nigdy nie wyleci ?
    A nie... to chyba dotyczy odkurzaczy centralnych.

    pozdrawiam
    pluton

  • 19. Data: 2009-08-05 07:42:35
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Ja mam po ostatnich ogledzinach ksiazkowo wykonanej betonowej posadzki.

    A co bylo spieprzone ? Peka ? Sa rysy ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 20. Data: 2009-08-05 07:44:42
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > No wlasnie mam podobne dylematy. Gaz na dzialce mam, ale do tej pory nie
    > planowalem go wprowadzac do domu.

    Chyba jednak pora zaplanowac. Za jedna pompe ciepla bedziesz ogrzewal
    dom gazem przez najblizsze kilkadziesiat lat.

    A tak wogole to mozesz przedstawic swoja kalkulacje kosztow dla
    jednego i drugiego rozwiazania (pompa vs gaz) ?

    pozdrawiam
    pluton