  • 21. Data: 2009-08-05 08:23:56
    Temat: Re: pompa ciepla - co w zamian
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:h5b4su$sm2$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Opor przed podlogowka?

    Tak, bo nie mam pojecia jak wykonac posadzke bez zarysowan betonu
    swiadczacych o peknieciach skurczowych. Mam wrazenie, ze te posadzki pekaja
    wszystkim tylko o tym nie wiedza, ew. maja male pomieszczenia. A w zwiazku z
    tym mam obawy jak dlugo to pochodzi.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2009-08-05 08:24:22
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A co bylo spieprzone ? Peka ? Sa rysy ?

    Wlasnie rysy.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-08-05 11:29:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > pekaja wszystkim tylko o tym nie wiedza, ew. maja male pomieszczenia.
    > A w zwiazku z tym mam obawy jak dlugo to pochodzi.

    a może odpowiedź jest prosta, te drobne pęknięcia nei mają żadnego
    znaczenia?

  • 24. Data: 2009-08-05 12:46:51
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.ble.wp.pl>

    Użytkownik "Radek B." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Planuje niebawem rozpoczecie budowy domy. Planowalismy ogrzewanie pompa
    > ciepla. Na parterze i w lazienkach podlogowka, w sypialniach grzejniki
    > niskotemperaturowe. Podejrzewam jednak, ze moze nas nie byc stac na takie
    > rozwiazanie na etapie budowy.
    > Co proponowalibyście w zamian przy założeniu, że docelowo chcielibyśmy
    > zostać przy ogrzewaniu pompa ciepla. Czy to wogole możliwe zeby przez
    > pierwsze np. 2 lata miec inne zrodlo ciepla a pozniej przejsc na pompe
> [...]

    To ja polecę to co mam u siebie:
    Kominek z plaszczem wodnym. Grzeje gdy jestesmy
    w domu i dokladamy do pieca. Nocą gdy temp spadnie
    zalacza sie automatycznie gaz (u Ciebie moglo by byc cos
    elektrycznego co by drogiego pieca gazowego nie kupowac).
    Grzeję tym rozwiazaniem 210m2. 70 to firma - chlodniej, reszta
    dom - cieplej (urodzilo mi sie dziecko i trzymalem tak 23/24 sc)

    Uklad kominka jest otwarty, dalej wymiennik i wchodzimy w rury.
    Salon, kuchnia, przedpokoj - podlogowka, reszta konwekcja.

    Szolek
    Verba docent, exempla trahunt
    szolek (at) cyberlan (dot) pl

  • 25. Data: 2009-08-05 13:02:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Szolek wrote:
> [...]
    >
    > Uklad kominka jest otwarty, dalej wymiennik i wchodzimy w rury.
    > Salon, kuchnia, przedpokoj - podlogowka, reszta konwekcja.

    żadnych kotłowni w salonie, to poroniony idrogi pomysł, taniej ci wyjdzie
    przyłącze gazowe z piecem :)

  • 26. Data: 2009-08-05 14:09:18
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > No wlasnie mam podobne dylematy. Gaz na dzialce mam, ale do tej pory nie
    > planowalem go wprowadzac do domu.
    > Mysle o jakims rozwiazaniu ktore nie pociagnie za soba duzych wydatkow i
    > podziala sezon - dwa jako rozwiazanie tymczasowe. W domu tez bedzie
    > kominek z rozprowadzeniem ciepla na czesc pomieszczen.

    Skoro bedzie kominek - to moze zwykly kominek plus dogrzewanie pradem w
    pomieszczeniach gdzie cieplo z kominka 'niedociera' ? Wiadomo ze to
    kotlownia w salonie ale skoro i tak ma byc - to niech bedzie. Jesli koszta
    sa istotne - niech bedzie i bez obudowy. Nie wiem jaki masz metraz i uklad
    pomieszczen wiec trudno powiedziec czy to ma sens. No i czy bedziesz mogl
    palic regularnie w kominku.

    A tak na boku to pompa ciepla fajna sprawa ale czy ty sobie przeliczyles jej
    oplacalnosc w Twoim wypadku ?

    Kane

  • 27. Data: 2009-08-05 14:51:33
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > A duzo Cie wtedy kosztowalo ogrzewanie? Czy przeszedles juz na pompe?

    troche drożej niż gaz
    a teraz już mam pompe

  • 28. Data: 2009-08-05 15:03:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > pekaja wszystkim tylko o tym nie wiedza, ew. maja male pomieszczenia. A w
    > zwiazku z tym mam obawy jak dlugo to pochodzi.

    A beton miales skad?

  • 29. Data: 2009-08-05 16:44:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > A beton miales skad?

    Plukane sortowane kruszywo, cement bez popiolu czysty, dylatacje jak ksiazka
    pisze. Wszystko zrobione z najwyzsza starannoscia i skucha.
    Ostatnio przygladalem sie betonom w ogole. U znajomego w firmie robione byly
    posadzki przemyslowe przez profesjonalna firme. Spory garaz wulkanizacyjny.
    Beton zacierany z dodatkiem jakiegos cudu o grafitowym kolorze. Dylatacje
    ponacinane ksiazkowo, no i rysy gdzie niegdzie sie pojawily. Nie od razu,
    ale sa. Odnosze wrazenie, ze tego nie da sie zrobic inaczej i taki tego
    urok.
    Posadzki maja dylatacje i pola sa stosunkowo nieduze, ale taki strop np. o
    powierzchni 200m^2 i ludzie pisza ze nie przecieka. Nie mam pojecia jakim
    cudem, beton sie nie kurczy u nich czy co, a u mnie glupia posadzka o
    powierzchni 12m^2 ma ryse w poprzek? Niedaleko mnie jest plot z dylatacjami
    pionowymi co jakies 2-3m i zauwazylem co najmniej jedna ryse miedzy tymi
    dylatacjami biegnaca pionowo. Nie mam pojecia czy zrobienie betonu bez rys
    jest w ogole mozliwe.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-08-05 16:45:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > a może odpowiedź jest prosta, te drobne pęknięcia nei mają żadnego
    > znaczenia?

    Oby bylo jak piszesz.

    Pozdro.. TK