  • 31. Data: 2012-04-07 20:31:59
    Temat: Re: pompa ciepła - inaczej.. lekko głupie, ale może...
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-04-2012 o 13:39:34 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Pytanie ile te 6 kolektorow bedzie kosztowac, bo taniej moze wyjsc
    > zrobic wszystko na pompie ciepla i nie martwic sie o chmurki na niebie
    > :-)
    Ile, potrafisz policzyć :) w 20kzł się zmieścisz, PC za to nie zrobisz,
    to co pisałem powyżej, uzupełnią gaz na tyle że zejdzie się do taryfy W2,
    wg moich obliczeń powinno to dać 1,5kzł zysku rocznie dla np mojego domu.
    PC ma wg mnie jedną podstawową wadę, całkowite uzależnienie od prądu.
    Ja mój piec gazowy i pompki mogę cały dzień pędzić na UPS-ie, a ty?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 32. Data: 2012-04-08 00:08:07
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    masti pisze:
    > Dnia pięknego Wed, 04 Apr 2012 15:37:29 +0200 osobnik zwany Albercik
    > wystukał:

    > do napedu PC potrzebujesz pojedynczych kW więc to raczej silniczek od
    > kosiarki czy generatora a nie samochodowy.

    Raczej dałbym większą pojemność niż kosiarkowy, ale za to mniejsze
    obroty. Przykładowy silnik z CC700 ma kilka KM na niskich obrotach przy
    pełnym obciążeniu
    http://imageshack.us/photo/my-images/140/pic0010x.jp
    g/

    No i samochodowe silniki mają płaszcz wodny, co wydaje się sporą zaletą.

    bajcik

  • 33. Data: 2012-04-08 00:12:12
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Jeffrey pisze:
    > twój silnik będzie jechał z prędkością powiedzmy 100km/h to daje
    > 2400km/dobę a to 72tyś km na miesiąc
    > normalnie co 30tyś km musisz wymienić olej czyli 2x w miesiącu
    > a żywotność silnika to ile? 500tyś km może 1milion km to raptem około
    > roku użytkowania

    Mam przeczucie że silniki najbardziej zużywają się przy odpalaniu, pracy
    na sucho i na zimno. Takie non-stop używane auta uzyskują zaskakujące
    duże przebiegi (jak pisali na pl.misc.samochody).

    Chłodnicę oleju bym zamontował koniecznie.

    Niejaki adam_mk z muratora ma taki kogeneratorek bazujący na silniku
    Sierry, napędzany LPG. Możnaby go podpytać co i jak. Ale on używa go
    głównie do produkcji prądu (który magazynuje w akumulatorach), a ciepło
    jest odpadem (który też magazynuje w buforze)

    bajcik

  • 34. Data: 2012-04-08 00:14:16
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Albercik pisze:
> [...]
    > Pompa ciepła to sprężarka, która do swojej pracy potrzebuje napędu
    > mechanicznego. A jak by tak taką sprężarkę napędzić silnikiem spalinowym

    A może tak?
    http://www.gazowe-pompy-ciepla.pl/pl,13,31,0,0,0,Tec
    hnologia_absorpcyjna,0,index.html

    bajcik

  • 35. Data: 2012-04-10 11:23:38
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Ja rzeczywiscie czesto odwieszam siekiere.. Bo czesto ja pozyczaja sasiedzi ktorzy
    groszkiem pala ;)
    > pozdr.

    DZiwnych masz sąsiadów. Po co palić w kominku jak się pali w groszkowcu
    ? A przy okazji wyliczeń ile Ci poszło drewna w sezonie ?

    pozdrawiam
    rafał

  • 36. Data: 2012-04-10 20:04:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 7 kwietnia 2012 20:31:59 UTC+2 użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > Ile, potrafisz policzyć :) w 20kzł się zmieścisz, PC za to nie zrobisz,

    Ja zrobilem - spokojnie sie da :) Pozatym wtedy rezygnujesz calkowicie z gazu i oplat
    stalych z tym zwiazanych ktore sa duze. Masz jedno stabilne i calkowicie bezobslugowe
    zrodlo ciepla i wszystko gra. Jak te kolektory zrobisz za 10k pln i beda w stanie
    ogrzewac w chociazby 90% CO to wchodze w to - te 10% to se pradem dogrzeje i bedzie
    tanio. Niestety w zime kolektory, nawet 6 sztuk to calkowita klapa.

> [...]
    > PC ma wg mnie jedną podstawową wadę, całkowite uzależnienie od prądu.
    > Ja mój piec gazowy i pompki mogę cały dzień pędzić na UPS-ie, a ty?

    Na byle agregacie trojfazowym mocy ~2,5kW. Do kupienia za pare stowek na allegro :)
    Na szczescie jak mieszkam tu ze 3 lata juz to mialem tylko jedna awarie - tej zimy, w
    najgorszy mroz i opady - trwala 2 godziny, ledwo zauwazylem bo w tym czasie bylem w
    sklepie i jak wrocilem to po 10-ciu minutach awarie akurat usuneli - caly przylacz
    mam od trafoka w ziemi, przed nim tez jakos kabli nie widze w powietrzu wiec chyba
    sporo idzie w ziemi :)

    Dla mnie to zadna wada, Ty tez w koncu po tej dobie bedziesz musial odpalic agregacik
    - a mi przez dobe temperatura w domu spadnie w najwiekszy mroz o maksymalnie 1-2stC
    :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 37. Data: 2012-04-10 20:07:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 kwietnia 2012 11:23:38 UTC+2 użytkownik rrr napisał:

    > DZiwnych masz sąsiadów. Po co palić w kominku jak się pali w groszkowcu
    > ?

    Mnie sie nie pytaj. Pala w kominkach / kozach na jesien i wiosne, kiedy
    prawdopodobnie groszkowiec szedlby caly czas na podtrzymaniu i b. niskiej sprawnosci.

    > A przy okazji wyliczeń ile Ci poszło drewna w sezonie ?

    5-6 koszykow, jakies maksimum 50 pln, 3 razy odpalalem miedzy 1, a 18 listopada
    (kiedy w koncu odpalilem PC), a potem dwa-trzy razy dla nastroju - w swieta etc :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 38. Data: 2012-04-11 09:15:36
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-04-2012 o 20:04:23 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Ja zrobilem - spokojnie sie da :) Pozatym wtedy rezygnujesz calkowicie z
    Miałem na myśli Kowalskiego, ciężko mu będzie, szczególnie jak będzie
    musiał
    robić otwory.

    > gazu i oplat stalych z tym zwiazanych ktore sa duze. Masz jedno stabilne
    Akurat u mnie nie mogłem bo kuchnię mam gazowoą i taką żona chciała,
    do elektrycznych nie mogła się przyzwyczaić. Dlatego gaz i tak
    jest, istotne dla mnie jest zejście do taryfy W2 bo wtedy opłaty są
    znośne.

    > i calkowicie bezobslugowe zrodlo ciepla i wszystko gra. Jak te kolektory
    Adamie ja wiem że pompa jest cacy ale nie mam warunków, musiałbym robić
    odwierty, które same by kosztowały 20kzł.

    > zrobisz za 10k pln i beda w stanie ogrzewac w chociazby 90% CO to
    > wchodze w to - te 10% to se pradem dogrzeje i bedzie tanio. Niestety w
    > zime kolektory, nawet 6 sztuk to calkowita klapa.
    Ale czy ja pisałem o zimie? jest jeszcze jesień i wiosna kiedy nadal się
    grzeje w CO a słońce już mocno świeci i można to wykorzystać, szczególnie
    przy podłogówce, wtedy te kolektory mają największą sprawność.

> [...]
    > 10-ciu minutach awarie akurat usuneli - caly przylacz mam od trafoka w
    > ziemi, przed nim tez jakos kabli nie widze w powietrzu wiec chyba sporo

    Noo ale trzeba go mieć i odpalić, ja mieszkam w wietrznym terenie i po
    wichurach
    prądu potrafi nie być i dobę :( pracujący agregat w nocy to średnia
    przyjemność.

    > Ty tez w koncu po tej dobie bedziesz musial odpalic agregacik -
    Mam specjalne duże aku żelowe, ups może mi całą dobę chodzić :)

    > a mi przez dobe temperatura w domu spadnie w najwiekszy mroz o
    > maksymalnie 1-2stC :)
    Mnie też :) ale CWU trzeba grzać, poza tym jak się dłużej niż 10h nie
    grzeje
    to i tak muszę włączyć bo podłoga stygnie i żonie zimno :) czyli nadal
    prąd potrzebny.

    --
    Pozdr
    JanuszK