  • 21. Data: 2010-04-10 17:42:59
    Temat: Re: pompa ciepla - podsumowanie z 2och lat.
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    amir pisze:

    > http://solarus.pl/cenniki.php
    >
    > nie sa takie drogie, jak ponegocjujesz to i za 9tys kupisz albo i taniej
    > mowa o 10kW.
    >
    > jednak to co bardzo istotne to musisz miec ogrzewanie podłogowe.

    No... to już w następnym domu..., bo teraz planuję tylko częściowo
    zainstalować podłogówkę... w sypialniach i pracowniach kalafiory :-).
    Jak będę budował drugi dom, to już zapewne ceny zjadą... i będę rozważał
    takie udogodnienie :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 22. Data: 2010-04-10 17:45:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 9 Kwi, 23:57, M B <m...@g...com> wrote:
    > Mój dom to parterówka 230m2, pompa NIBE Fighter 10kW, ogrzewanie
    > wyłącznie podłogowe.

    Napisz jeszcze coś o ociepleniu, czy jest rekuperacja itp. :>

    Pzdr.
    L.

  • 23. Data: 2010-04-10 20:44:19
    Od: M B <m...@g...com>

    On 10 Kwi, 12:51, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Po jego cenach zaplacilbys o 2600 wiecej. A gdybys oszczedzil 50 tys,
    > na inwestycji i wlozyl do banku na 5%, to mialbys 2500 rocznie. Bilans
    > musi wyjsc na zero...
    >
    >   MJ

    nie do końca bo:
    1. nie uwzględniasz dyskonta wynikającego z inflacji. :-)
    2. nie uwzględniasz, że na instalację czegokolwiek innego też wydałbym
    pieniądze. czyli jakiegoś pieca i np. baniaka na gaz lub silosa na
    pelety (i pensję palacza-dorzucacza, żeby było w 100% porównywalnie)

    pozdr,
    MB

  • 24. Data: 2010-04-10 20:53:25
    Od: M B <m...@g...com>

    On 10 Kwi, 14:51, Andgro <b...@a...com> wrote:
    > Napisałeś: "Więc roczny koszt ogrzewania 230m2 parterówki pompą ciepła
    > waha się od 2700 do 3600PLN/rok zależnie od pogody."
    >
    > A ja napisałem: "koszt c.o. byłby około 3,3 tysiąca."
    >
    > Jak dla mnie, to powyższe określenia są tożsame, a kwoty jednakowe.
    > Jeśli we wskazanej przez Ciebie powyższej kwocie jest zawarta c.w.u, to
    > znaczy, że źle sformułowałeś zdanie. Jest tam c.w.u, czy nie

    Może nie było to dość jasne, ale uznałem za oczywiste: moja pompa
    grzeje i CO i CWU, ja nie rozgraniczam ile na co poświęca. Any way:
    koszty które podałem sa za CO i CWU.

    > Fakt, masz dom bardziej marnujący energię i nieco większy. Taki twój
    > wybór. Na ile straty różnią się, tego po samej bryle i kubaturze nie
    > oszacujesz. Mój dom stoi w strefie silnych wiatrów na przykład, i od
    > strony wiatru jest nie osłonięty.
    > Zakładam, że jeśli zainwestowałeś w niezwykle kosztowną infrastrukturę
    > dla c.o., to również izolacje cieplne masz najwyższej jakości.

    szczerze to nie koniecznie: 30 porotherm i 10 styro (przykutwione)
    wełna 20 na suficie. dach bez dodatkowej izolacji.

> [...]
    > źródła energii kosztują tyle samo, jeśli się uwzględni koszty
    > infrastruktury. Jeśli się uwzględni koszty UTRZYMANIA tej
    > infrastruktury, komfortowe źródła ciepła kosztują tym więcej, im
    > bardziej są "ekologiczne". Dlatego na zachodzie wiele państw dopłaca do
    > tego, bo oni tam są bardzo skrupulatni w obliczeniach, oszczędni, i nikt
    > by tego nie chciał kupować gdyby musiał jak u nas zapłacić więcej.
    > Dlatego np tak mało "cywilnych" aut osobowych na zachodzie jest
    > napędzanych silnikami diesla. Bo taki silnik zwraca się dopiero po

    Czas zwrotu zależy od intensywności używania. Jak używasz diesla przez
    10tys km rocznie to nie zwróci się prawie nigdy, jak przez 50 tys
    rocznie to dużo szybciej.

    pozdr,
    MB

  • 25. Data: 2010-04-10 20:55:55
    Od: M B <m...@g...com>

    On 10 Kwi, 19:14, "amir" <a...@g...pl> wrote:
    >  Wi c roczny koszt ogrzewania 230m2 parter wki pomp ciep a waha si od
    > 2700 do 3600PLN/rok zale nie od pogody.
    >
    > ile odwiert w masz i na jakie g boko ci?
    > cznie napisa e 200m.
    >
    > pozdrawiam

    2 x 100m

    pozdr,
    MB

  • 26. Data: 2010-04-10 20:58:28
    Od: M B <m...@g...com>

    On 10 Kwi, 19:45, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > Napisz jeszcze coś o ociepleniu, czy jest rekuperacja itp. :>

    gdzies juz napisałem, ale jeszcze raz: porotherm 30 + styro10, na
    suficie wełna 20, dach bez dodatkowego docieplenia (czyli folia
    tylko), rekuperatora brak.

    pozdr,
    MB

  • 27. Data: 2010-04-10 22:53:32
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "M B" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    >nie do końca bo:
    >1. nie uwzględniasz dyskonta wynikającego z inflacji. :-)

    Zuzycia sprezarki w miedzyczasie.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2010-04-10 22:59:17
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Niektórzy błędnie myślą że to sprężarka traci sprawność.

    Dla czego blednie? Zuzycie sprezarki jest oczywiste, podobnie jak lodowka po
    10 latach nie jest juz ta sama.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2010-04-10 23:03:09
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > cos mało :/
    > ostanio była mowa o garazu izolowanym, lecz bez izolowanej podłogi i o
    > fakcie, ze było w nim w zimie powyżej zera. A powierzchnia garażu to
    > ułamek tych 1000m2 czyli ułamek z 4,5W.

    A ja mam garaz bez izolacji posadzki i z kanalem. Tej zimy amarzlo wszystko
    co mozliwe. To, ze komus garaz nie zamarza to wg. mnie wylacznie sprawa
    przewodnosci scian i stropu.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2010-04-13 06:53:23
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > no i teraz pytanie kiedy ci się to zwróci :)

    ogrzewanie nigdy się nie zwróci:-)

    --=olo=--