  • 31. Data: 2010-04-13 07:48:13
    Temat: Re: pompa ciepla - podsumowanie z 2och lat.
    Od: Severin <s...@w...pl>

    M B pisze:
    > Hello,
    >
    > Robiłem podsmowanie dla kolegów, więc bez kłopotu podzielę się też z
    > grupą bo pytań sporo się powtarza w temacie "ile faktycznie kosztuje
    > ogrzewanie pompą ciepła?"

    Czy wspomagałeś się dodatkowym źródłem ciepła np. kominkiem??

  • 32. Data: 2010-04-13 13:02:52
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > PS:
    > Jak miałbym zainwestować z 50kzł w pc to się to raczej do końca mojego
    > życia nie zwróci ... (patrzę tylko z perspektywy zwrotu inwestycji).

    Nie 50tys, bo piec musisz gazowy odjąc od tego i inne dodatki do niego
    to juz pewnie zrobi sie 10tys, ktore i tak wydac trzeba

    autor tematu zaplacił za pompe 25tys, można kupic za 10tys równie dobrą PC

    za odwierty zaplacił 25tys

    na allegro reklamują się ze sa w cenie po 70zl za 1m z materialem i glikolem
    200m =14tys

    to reasumując wyszłoby Cię to tylko
    24tysiące więcej a nie 50tys

    owszem, jak zlecasz to firmie wyspecjalizowanej to są niemałe koszta, ale
    można taniej!

    dla ciekawosci dodam, ze
    mnie taka instalacja wyniesie, z PC 10KW
    6k + odwiert w ramach experymentu koszt paliwa to kwota moze 1000zł
    ale piec na mial i tak jest

  • 33. Data: 2010-04-13 13:39:42
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Kwi, 19:42, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > No... to już w następnym domu..., bo teraz planuję tylko częściowo
    > zainstalować podłogówkę... w sypialniach i pracowniach kalafiory :-).
    > Jak będę budował drugi dom, to już zapewne ceny zjadą... i będę rozważał
    > takie udogodnienie :-)

    W sensie podlogowke wszedzie? Przeciez podlogowka jest tansza od
    kalafiorow (porzadnych, dobrze wygladajacych :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2010-04-13 15:28:24
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 13 Kwi, 15:39, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > W sensie podlogowke wszedzie? Przeciez podlogowka jest tansza od
    > kalafiorow (porzadnych, dobrze wygladajacych :-)
    > pozdr.

    mozna dolozyc jeszcze scianowki fi 10 :-)

    przy mniejszym domu mozna zaryzykowac samym pradem II taryfa z buforem

    PC to od pewnego metrazu sie oplaci i wbrew pozorom przy parterowce
    bardziej niz przy zwartej bryle

    tak czy siak potrzebne dobre izolacje zewnetrzne, jak najwieksza
    powierzchnia grzania i jaknajnizej temperaturowo

    ewentualnie na szalejace przez 2 tygodnie -30c mozesz sobie farelke
    fundnac

    przy metrazu ok 120 zwarta bryla, dobrze zaizolowana i z rekuperacja
    wogole przeszedlbym w prad li tylko z buforem wodnym i nie bawil sie w
    instalacje PC czy kotla gazowego z kominami ale to trzeba by poprzec
    wyliczeniami dokladniejszymi ale raczej wyda

    z.

  • 35. Data: 2010-04-13 16:29:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    >przy mniejszym domu mozna zaryzykowac samym pradem II taryfa z buforem

    ja sie poważnie nad tym zastanawiam

> [...]
    >instalacje PC czy kotla gazowego z kominami ale to trzeba by poprzec
    >wyliczeniami dokladniejszymi ale raczej wyda

    liczyłem - powinno wydać. Tylko trzeba dać bufor, wychodzi mi ze chyba dam
    poza bryłą budynku.

    b.

  • 36. Data: 2010-04-13 16:47:26
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości

    >tak czy siak potrzebne dobre izolacje zewnetrzne, jak najwieksza
    >powierzchnia grzania i jaknajnizej temperaturowo

    Powierzchnia juz przy podlogowce w normalnych zastosowaniach przestaje miec
    znaczenie. Nie mozesz zasilic instalacji woda o nizszej temp. jak
    dwadziesiciapare stopni. Czasami wystarczy zagescic petle w podlogowce.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2010-04-13 16:51:17
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    >W sensie podlogowke wszedzie? Przeciez podlogowka jest tansza od
    >kalafiorow (porzadnych, dobrze wygladajacych :-)

    Kwestia indywidualnej estetyki, ale podlogowka chyba jednak wychodzi drozej.
    Drozsze rozdzielacze nie zawsze tu gdzie sie chce, wiecej rury, betonu i
    dodatki do niego. Inaczej sprawa moze wygladac jak trzeba osiagac jak
    najnizsze temp. zasilania.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2010-04-13 20:16:14
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz pisze:
    to już zapewne ceny zjadą... i będę rozważał

    > W sensie podlogowke wszedzie? Przeciez podlogowka jest tansza od
    > kalafiorow (porzadnych, dobrze wygladajacych :-)

    Nie... miałem na myśli pompę ciepła :-))). Podłogówkę chcę zrobić pod
    częścią - salon, kuchnia, hol, łazienki...

    w sypialniach i pracowniach stawiam na kalafiory.
    Ale u mnie w grę wchodzi kocioł stałopalny... więc wymiennik i
    rozdzielacze oraz zawór trójdrożny... :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 39. Data: 2010-04-13 22:17:00
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 13 Kwi, 18:47, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
    > Powierzchnia juz przy podlogowce w normalnych zastosowaniach przestaje miec
    > znaczenie. Nie mozesz zasilic instalacji woda o nizszej temp. jak
    > dwadziesiciapare stopni. Czasami wystarczy zagescic petle w podlogowce.

    no dwadziescia pare a trzydziescipare to kolosalna roznica
    z drugiej strony gdzieniegdzie sie chce troche drewna zrobic i wtedy
    scianowki sa rozwiazaniem
    chociaz czytalem niedawno o terakocie futropodobnej wiec rozne rzeczy
    ludzie kombinuja

    zageszczenie oczywiscie tez umozliwia zmniejszenie temperatury a im
    mniejsza roznica temperatur dolne zrodlo vs temperatura w obiegu tym
    bardziej sie PC oplaca

    200m2 parterowki z dzialka bez gazu mozna w ciemno wchodzic w PC
    ewentualnie policzyc czy II taryfa sama uciagnie (akumulacja i COP...)
    sprezarka bym sie nie martwil - lepiej nizszej mocy z 20cm lub wiecej
    styropianu na scianach, za 10lat sprezarki beda duzo tansze ;-)

    z.

  • 40. Data: 2010-04-13 22:51:03
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uzytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisal w wiadomosci

    > no dwadziescia pare a trzydziescipare to kolosalna roznica
    > z drugiej strony gdzieniegdzie sie chce troche drewna zrobic i wtedy
    > scianowki sa rozwiazaniem

    Prawde mowiac nie wiem czy dwadziesiapare a trzydziescipare to kolosalna
    roznica. Sam zagescilem bardziej niz sugerowaly wyliczenia ale mi chodzilo
    glownie o kondensacje kotla gazowego i jednak przewidziane sporo drewna na
    podlogach. Tak czy tak zageszczenie powinno wystarczyc. Mysle, ze ogrzewanie
    scienne to jednak spory problem wykonawczy i eksploatacyjny w sensie
    nieprzewidziane sufity podwieszane czy co tam jeszcze.

    > 200m2 parterowki z dzialka bez gazu mozna w ciemno wchodzic w PC

    PC to fajna rzecz, ale jak nie masz wystarczajacej powierzchni na kolektor
    poziomy to chyba jednak trzeba liczyc. Bardziej zageszczona instalacja to
    tez wiekszy koszt, wiec nie mozna porownywac podlogowki do podlogowki.

    > sprezarka bym sie nie martwil - lepiej nizszej mocy z 20cm lub wiecej
    > styropianu na scianach, za 10lat sprezarki beda duzo tansze ;-)

    Nie w sensie martwienia sie, bo jak wiadomo wszystko sie zuzywa. Chodzi o
    to, ze ona byc moze bedzie pracowac i daj Boze ze 30 lat tylko po 10 COP nie
    bedzie juz ten sam. i jak znam zycie nikt tego nie zauwazy. :-)

    Pozdro.. TK