  • 21. Data: 2013-09-10 12:32:23
    Temat: Re: pompa ciepła - teoretyczne pytanko
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Sep 2013 03:24:29 -0700 (PDT), Adam

    > Ale nie te produkowane z materialow znalezionych na zlomie i w domowych
    > warunkach. To ze pompa jest prosta jak konstrukcja cepa mi nie musisz tlumaczyc
    > bo od dwoch lat ogrzewam taka swoja chate ale ona nie kosztowala 2k tylko 15k.

    Już było raz wyjaśnione, że za nią przepłaciłeś. Nie potrafisz tylko tego
    przyjąć do wiadomości, bo ta myśl za mocno cię boli.

    > Instalowane, a zbudowane i wyprodukowane to jednak dwie rozne bajki :)

    Nie trzeba budować od podstaw. Można właśnie wykorzystać istniejące
    rozwiązania nie płacąc za gotowca jak za zboże. O tym jest ten wątek.

    --
    Pozdor Myjk

  • 22. Data: 2013-09-10 13:14:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 12:32:23 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Już było raz wyjaśnione, że za nią przepłaciłeś. Nie potrafisz tylko tego

    Kto i gdzie to wyjasnil? :-)
    Bo akurat moja pompa jest jedna z najtanszych na rynku (nie liczac
    chinczykow). Przeplacilbym gdybym kupil vieska za 50 :-)

    > przyjąć do wiadomości, bo ta myśl za mocno cię boli.

    Ha ha ha :) Pokaz mi gruntowa pompe na markowych podzespolach ponizej 15k pln.
    Mnie nic nie boli - od ponad dwoch lat wklejam tutaj wyniki i zuzycie ktore
    jest rewelacyjnie niskie, jestem MEGA zadowolony i nic mnie nie boli :-)

    > Nie trzeba budować od podstaw. Można właśnie wykorzystać istniejące
    > rozwiązania nie płacąc za gotowca jak za zboże.

    Nic z tego nie rozumiem - istniejace rozwiazanie to wlasnie gotowiec ;)
    Mozna wykorzystac maslo nie placac za maslo? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2013-09-10 13:36:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Sep 2013 04:14:10 -0700 (PDT), Adam

    > Pokaz mi gruntowa pompe na markowych podzespolach ponizej 15k pln.

    Markowe podzespoły. Dobry przymiotnik, robi wrażenie.

    > Mnie nic nie boli - od ponad dwoch lat wklejam tutaj wyniki i zuzycie ktore
    > jest rewelacyjnie niskie, jestem MEGA zadowolony i nic mnie nie boli :-)

    Nie boli cię, że pompa się zwróci po 15 latach zamiast po 7?

    > Nic z tego nie rozumiem

    To akurat nie nowinka.

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2013-09-10 14:12:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 10 Sep 2013 05:12:53 -0700 (PDT), Adam

    > Najpierw pokaz gruntowke za 7k to pogadamy - narazie bredzisz :)

    Najpierw wykaż różnicę pomiędzy gruntówką a powietrznym splitem, to
    pogadamy. Póki co wydaje ci się, że gruntówka to jakiś niesamowicie
    magiczny i skomplikowany wynalazek -- stąd bredzisz jak oszalały broniąc
    jego wysokiej ceny.

    --
    Pozdor Myjk

  • 25. Data: 2013-09-10 14:12:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 13:36:23 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Markowe podzespoły. Dobry przymiotnik, robi wrażenie.

    No pokaz. Markowe = na sprezarce spiralnej scroll copelanda. Nic innego
    mnie nie interesuje. Czekam na link :) Koniecznie musi to byc pompa
    z gwarancja 2 letnia (jak w tym czasie nic nie padnie, czynnik nie uleci
    itp to mam pewnosc ze pompa podziala nastepne 20 bez awarii) i z faktura vat
    z ktorej sobie odlicze roznice w VAT.

  • 26. Data: 2013-09-10 15:54:42
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 14:12:53 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > z ktorej sobie odlicze roznice w VAT.

    > Najpierw pokaz gruntowke za 7k to pogadamy - narazie bredzisz :)

    Magia reklamy. Drogie to musi być dobre. Gówno prawda. Liczy się stosunek ceny do
    jakości.

  • 27. Data: 2013-09-10 16:15:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 15:54:42 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Magia reklamy. Drogie to musi być dobre. Gówno prawda. Liczy się stosunek ceny do
    jakości.

    Sek w tym ze pompy ecopola / ekopowera nie maja ni krzty reklamy i sa
    najtanszymi pompami na porzadnych czesciach, montowane i skladane w PL,
    z gwarancja, faktura, serwisem etc. Drogi to jest IVT, Viessmann i podobne -
    kosztujace 3-4 x wiecej. Za 7k to ledwo sprezarke i dwa wymienniki mozna kupic.
    Gdzie reszta? Osprzet elektryczny, rurki, pospawanie, obudowa, zus,
    pracownicy. Swoja droga ja za swoja pompe dalem 13k (aktualnie jest za 15,4k)
    i uwazam ze to znakomita cena. Gdyby te firmy weszly w drogi marketing to
    pompy kosztowalyby 2 x tyle.

    Czekam dalej na link do sensownej pompy za 7k. Cos kolega Myjk zamilkl :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2013-09-10 16:43:22
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 16:15:28 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > pompy kosztowalyby 2 x tyle.
    >

    > Czekam dalej na link do sensownej pompy za 7k. Cos kolega Myjk zamilkl :)

    Nie ma linków po których inteligencja rośnie. jakiś czas temu ( w tym roku) w sklepie
    z częściami zamiennymi widziałem agregat do lodówki za 129 zlotych. Moc elektryczna
    250W. Przy COP=4 przepompuje kilowat ciepła. Siedem takich agregatów odpowiednio
    połączonych. Inteligencja to jak połączonych a nie ze siedem albo dwadzieścia a nie
    jeden. System z kilkoma agregatami niezawodnością bije na łeb system z jednym. Nigdy
    nie zdechną wszystkie na raz. A przy zimowym ogrzewaniu jest to bardzo istotne.

  • 29. Data: 2013-09-10 16:52:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 września 2013 16:43:22 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Nie ma linków po których inteligencja rośnie. jakiś czas temu ( w tym roku) w
    sklepie z częściami zamiennymi widziałem agregat do lodówki za 129 zlotych. Moc

    Pytam o gotowe urzadzenie PC mocy ~9kW z gwarancja, a nie o sprezarke
    tlokowa do lodowki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2013-09-10 17:00:50
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 16:52:17 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >

    > Pytam o gotowe urzadzenie PC mocy ~9kW z gwarancja, a nie o sprezarke

    Urządzenia jak człowiek rodzą się gotowe czy powstają z wielu prostych części?