  • 61. Data: 2013-09-11 13:03:28
    Temat: Re: pompa ciepła - teoretyczne pytanko
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 11:44:47 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > PS. Zaden markowy producent (a przynajmniej nie widzialem / nie slyszalem /
    > nie znalazlem) nie sprzedaje pomp w tej dokladnie obudowie. To po prostu
    > tani chinski produkt gdzie zapewne wszystko jest obciete do granic mozliwosci
    > zeby bylo taniej.

    Aleś Ty się zafiksował na tego ecopala czy jak mu tam.
    Ja tam pói co PC nie mam, ale czytam co piszesz:
    czzęsto pisłeś że PC to tak prote urzadzenie że nie ma się co psuć i wg Ciebie
    podziała ze 25 lat.
    ta Twoja to cena 15tys jak Sam piszesz. Chińska 3tys chyba napisałeś.
    Niech będzie że chińska gorsza((ale nie wiem skąd takie założenie że chińska pompa
    będzie gorsza od jakiejś polskiej garażowej produkcji).Ale niech tam będzie że ta
    gorsza zamiast 25lat to 15lat podziała. 3 tys vs 15tys. Za 15lat tą chińską na złom
    i kupuję drugą. Za 15 lat ta Twoja byc może będzie działać a być może się popsuje a
    po firmie Ecopol tylko garaż zostanie. Kolejna chińska niech znowu tylko 15 lat
    pochodzi to i tak dopiero 6 tys wydane w dwóch ratach 3 tys kontra Twoje 15tys od
    razu
    Sam pisłaeś że zamontować PC to i dzieciak potrafi bo dwie rurki i wtyczka do
    gniazdka.
    Wiec za te 15lat jak się chińczyk pospuje(ale przecież PC to tak prymitywna
    konstrukcja wg Ciebie że co tam sie ma popsuć;)) to wtedy kupuje się następną(pewnie
    sporo tańsza jak dzisiejsze 3tys i technologicznie bardziehj zaawansowana) wieszasz
    na ścinie, dwie rurki i wtyczka do kontaktu.
    Sam piszesz że nawet te chińskie mają porzadne sprężarki ale przecież żeby było na
    Twoim to chociaz założenie trzeba zrobić ze chińska gorsza bo lżejsza.ten ecopol
    pisze ze wymienniki thermokey a firma ta ma swój zakład produkcyjny zgadnij gdzie?
    Dobra odpowiem:w Chinach
    Automatyka sterownicza zpene tez jest z Chin.

  • 62. Data: 2013-09-11 13:06:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Sep 2013 11:08:17 +0000 (UTC), masti

    > o niczym innym nie marzę tylko o kupowaniu an wariata w zimie pompy ciepła
    > i jej wymianie bo stara padła, na zewnątrz -30 a innego ogrzewania nie
    > ma. genialny pomysł

    Tylko po co kupować i wymieniać całość? Przecież tam WSZYSTKO da się
    naprawić od ręki w ciągu 2-10h i to 4-10x (zależy co się zepsuje) taniej
    niż kosztuje taka nowa pompa -- a zrobi to praktycznie każdy, nieco lepiej
    wyposażony serwis (nie mylić z instalatorami) klimatyzacji.

    --
    Pozdor Myjk

  • 63. Data: 2013-09-11 13:08:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 04:03:28 -0700 osobnik zwany Kris napisał:

> [...]

    o niczym innym nie marzę tylko o kupowaniu an wariata w zimie pompy ciepła
    i jej wymianie bo stara padła, na zewnątrz -30 a innego ogrzewania nie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 64. Data: 2013-09-11 13:22:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 13:06:10 +0200 osobnik zwany Myjk napisał:

> [...]
    > niż kosztuje taka nowa pompa -- a zrobi to praktycznie każdy, nieco
    > lepiej wyposażony serwis (nie mylić z instalatorami) klimatyzacji.

    jassne. a w ogóle to przecież każdy sobie sam zbuduje.
    Są rzeczy, które wolę mieć porządne a nie tanie.

  • 65. Data: 2013-09-11 13:23:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 13:08:17 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > o niczym innym nie marzę tylko o kupowaniu an wariata w zimie pompy ciepła
    > i jej wymianie bo stara padła, na zewnątrz -30 a innego ogrzewania nie
    > ma. genialny pomysł
    To kup dwie-jedną na zapas(mobtaz to dwie rurki i kabelek). Wydasz i tak tylko 6tys
    za dwie chińskie zamiast 15tys za jedna polską;))))
    Urządzenia maja to do siebie że sie psuja wtedy jak intensywnie działają. A PC
    najintesywniej działać musi zima więc awaria raczej zima wystąpi.
    Kocioł na ekogrosze, kominek z płaszczem wodnym, kocioł gazowy te wszystkie
    urządzenia tez się psują i z reguły zimą.
    Sprężarka copeland czy jak jej tam w pompie z polskiego garażu się nie ma prawa
    popsuć podobno ale juz ta sama sprężarka z chińskiej fabryki to się posuje;)
    Kurcze tyle razy Adam pisał że PC sie nie popsuje bo proste jak budowa cepa a tu
    nagle w tym watku jednak czytam że się psuje.
    Te Viessmana za 50 ntys to rozumiem raczej w środku zimy sie nie moga popsuć?
    Firma Ecopol która Adam tak natarczywie reklamuje wg CEIDG działa dopiero 4 lata. Od
    ilu lat z tego PC robią nie chce mi się szukać.
    Więc założenie że ich produkty sa bezawaryjne itp i że w środku zimy nie odmówia
    posłuszeństwa jest trochę na wyrost.

  • 66. Data: 2013-09-11 13:24:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 13:03:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > czzęsto pisłeś że PC to tak prote urzadzenie że nie ma się co psuć i wg Ciebie
    podziała ze 25 lat.

    Owszem, pod warunkiem ze rurki to rurki z czystej miedzi i odpowiedniej
    grubosci, a nie poklejone ze slomki do piwa :-)) Wymienniki z prawdziwej
    kwasowki, a nie ze stali ktora skoroduje i sie rozcieknie (uszkadzajac
    momentalnie pracujaca sprezarke :)

    > ta Twoja to cena 15tys jak Sam piszesz. Chińska 3tys chyba napisałeś.

    7,5k na allegro. Za 3 to jest w Chinach do kupienia :)

    > Niech będzie że chińska gorsza((ale nie wiem skąd takie założenie że chińska pompa
    będzie gorsza od jakiejś polskiej garażowej produkcji).Ale niech tam

    Uzyte komponenty / czesci. Idz do chinskiego marketu i kup buty. Potem kup
    takie same w CCC. To samo moznaby napisac o setkach, tysiacach artykulow.
    Chinczyk = tandeta i tyle :)

    > będzie że ta gorsza zamiast 25lat to 15lat podziała.

    Albo 3 ;)

    > 3 tys vs 15tys.

    7,5 VS 15, dla przecietnego zjadacza chleba.

    > Za 15lat tą chińską na złom i kupuję drugą.

    Twoj wybor - dolicz wymiane i 3-4 x drozsze grzanie w okresie wymiany :)

    [...]
    > Sam pisłaeś że zamontować PC to i dzieciak potrafi bo dwie rurki i wtyczka do
    gniazdka.

    Owszem - cztery rurki i gniazdko, nic wiecej - montaz jest b. prosty :)

    > Wiec za te 15lat jak się chińczyk pospuje(ale przecież PC to tak prymitywna
    konstrukcja wg Ciebie że co tam sie ma popsuć;))

    Juz pisalem - w chinskiej to nawet bym podejrzewal ze gumowe amortyzatory
    drgan sprezarki sparcieja i po roku popekaja :D

    > to wtedy kupuje się następną(pewnie sporo tańsza jak dzisiejsze 3tys i
    technologicznie bardziehj zaawansowana) wieszasz na ścinie, dwie rurki i wtyczka do
    kontaktu.

    Twoj dom - Twoja kasa - Twoje ryzyko :-)

> [...]
    pisze ze wymienniki thermokey a firma ta ma swój zakład produkcyjny zgadnij gdzie?

    Wymienniki w kilku jakie widzialem byly SWEPa. Ale to niewazne:-)

    > Dobra odpowiem:w Chinach
    > Automatyka sterownicza zpene tez jest z Chin.

    Akurat automatyke maja swoja autorska, bardzo prymitywna ale bardzo prosta
    (za to ich cenie) - oparta na jakims prostym programowanym atmelku i prostym
    wyswietlaczu :)

    Co do samej pompy, przypomne:

    http://szyna.civ.pl/pc/5.jpg

    Proste jak konstrukcja cepa i oprocz sprezarki i wymiennikow tak naprawde
    liczy sie tu przede wszystkim jakosc rurek i jakosc lutow / szczelnosc
    polaczen skrecanych (tam sa b. duze cisnienia i naprawde nie wystarczy to byle
    jak obsmarkac). I dam sobie glowe obciac ze chlopaki w Polsce robia
    to 10 x lepiej niz pan chinczyk :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2013-09-11 13:28:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 13:06:10 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > niż kosztuje taka nowa pompa -- a zrobi to praktycznie każdy, nieco lepiej
    > wyposażony serwis (nie mylić z instalatorami) klimatyzacji.

    Sek w tym ze jak rozszczelni sie instalacja po stronie sprezarki to istnieje
    baaardzo duze ryzyko ze ta nadaje sie juz tylko do wymiany. A koszt samej
    sprezarki to 3-4k pln + nowy gaz + robocizna. A w chinczykach oszczedza sie
    na WSZYSTKIM i ja bym sie bal przede wszystkim o trwalosc glupich rurek,
    przez ktorych drobna awarie szlag trafia cale urzadzenie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 68. Data: 2013-09-11 13:30:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 04:23:56 -0700 osobnik zwany Kris napisał:

> [...]
    > Urządzenia maja to do siebie że sie psuja wtedy jak intensywnie
    > działają. A PC najintesywniej działać musi zima więc awaria raczej zima

    u mnie działa właśnie zimą bo słuzy do ogrzewania domu. Jeszcze jakieś
    pomysły?

  • 69. Data: 2013-09-11 13:30:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 13:23:56 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Kurcze tyle razy Adam pisał że PC sie nie popsuje bo proste jak budowa cepa a tu
    nagle w tym watku jednak czytam że się psuje.

    Czytaj uwazniej. Sprezarka sama z siebie sie nie psuje. Ale wystarczy
    slaby wymiennik czy slaby lut, pekniecie czy rozszczelnienie wewnetrznej
    instalacji w ktorymkolwiek miejscu i jezeli nie jest to odpowiednio
    zabezpieczone - sprezarka leci na zlom :) Dlatego copeland w tych pompach
    to jakbys wsadzil silnik z ferrari do malucha. Niby porzadny silnik, a
    auto do niczego :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2013-09-11 13:35:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Sep 2013 11:22:31 +0000 (UTC), masti

    > jassne.

    W co znowu nie wierzysz?

    > a w ogóle to przecież każdy sobie sam zbuduje.

    Jak umie to zbuduje.

    > Są rzeczy, które wolę mieć porządne a nie tanie.

    Wolna wola. Ja też wole kupować nowe samochody niż używane i raczej dobre
    -- właśnie z wygody. Tylko ja nie twierdzę uparcie, że nie da się
    sprzedawać samochodów taniej niż akurat są na rynku u dilera.

    Poza tym pytanie ważniejsze, czy Audi pojeździ dużo dłużej niż np. KIA i
    czy będzie bardziej niezawodne? A jeśli tak, to czy doprowadzenie tańszego
    auta do poprawnego funkcjonowania nie będzie mimo wszystko niższe w
    kosztach niż przepłacanie za bezawaryjność Audi?

    --
    Pozdor Myjk