  • 81. Data: 2013-09-11 16:43:30
    Temat: Re: pompa ciepła - teoretyczne pytanko
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 16:05:17 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    Doskonalym przykladem sa tez skutery / motocykle chinskie (np. romet).
    Proponuje telefon / wizyte w serwisie w celu zasiegniecia opinii do czego
    to sie nadaje :) Polski Romet po wojnie produkowal 10 x lepsze
    jakosciowo motocykle :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 82. Data: 2013-09-11 17:09:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 16:29:45 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Spec - chlodnik ktory na codzien serwisuje lodowki zrobi to z pewnoscia
    > za pierwszym podejsciem.
    Dobra jak już o naprawach piszemy.
    Piszesz wyżej że ucieczka czynnika równa sie uszkodzeniu sprężarki.
    Nie znam się, ale widziałem conajmniej kilka lodówek gdzie czynnik chłodzący uciekł a
    sprężarki działały. Ba do dzisiaj mam w garażu sprężarkę z lodówki która
    przepracowała w lodówce chyba z 15 lat a po wymontowaniu kolejne 15 juz służy mi do
    pompowania rowerów itp.
    Czynnika chłodzącego tam juz nie, oleju żadnego też w zyciu tam nie dolewałem a to
    ustrojstwo działa i działa.

  • 83. Data: 2013-09-11 17:21:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 16:43:30 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > Proponuje telefon / wizyte w serwisie w celu zasiegniecia opinii do czego
    > to sie nadaje :) Polski Romet po wojnie produkowal 10 x lepsze

    To może o Fordzie pogadajmy
    Niby Niemiecka solidna marka: dwa lata temu kupiłem żonie Forda Ka. Z zewnątrz
    wyglądał ladnie, zima była jak kupowałem to nie kładłem sie pod podwozie
    Jak w końcu się położyłem to patrzę a podłogi nie ma rdza żeżarła.
    Znalazł się jednak dobry człowiek który go odemnie odkupił
    Dwa następne Fordy Ka które oglądaliśmy to pierwsze co patrzę podłoga- w obu
    przezarta przez rdzę. Roczniki 1998-1999 chyba
    Galaxy i Mondeo też fordy po kilka lat miałem i tu bez zastrzeżeń.
    Ale zamiast markowego Forda Ka wolałbym chyba teraz chińskie auto.
    Więc reguł nie ma.
    Ja tam nie twierdzę że ecopol to lipa- ale wicznie piszesz że PC to konstrukcja
    prosta jak budowa cepa więc nijak mi to nie pasuje do ceny 15tys.
    Byle kocioł na groszek bardziiej skomplikowany jest a kosztują połowę taniej. Pewnie
    dla tego ze masowo ludzie je kupują a PC jednak mniejszy rynek i kroją tych to noości
    poszukują. Poczeaj jeszcze nasze Państwo jakąs dotacje dla PC wymysli to ich cena
    jeszcze wzrośnie.
    Ale w sumie nie mój cyrk nie moje małpy: skoro uważasz ze droższe to zawsze lepsze(bo
    cięższe, póki co inny argument tu nie padł) to Twoja sprawa, Twoja kasa;))

  • 84. Data: 2013-09-11 17:22:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 17:09:21 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Piszesz wyżej że ucieczka czynnika równa sie uszkodzeniu sprężarki.

    Na podstawie kilku opisywanych na forach przypadkow - prawie zawsze padala
    sprezarka, a powodem bylo albo zamarzniecie DZ i rozwalenie wymiennika
    (w konsekwencji - rozszczelnienie obiegu gazu) albo rozszczelnienie
    samej instalacji. Zwykle chodzilo o pompy - samorobki, ze dwie padniete
    viessmanny z markowych tylko pamietam :)

> [...]
    pompowania rowerów itp.
    > Czynnika chłodzącego tam juz nie, oleju żadnego też w zyciu tam nie dolewałem a to

    Moze dlatego ze w tlokowych panuja inne cisnienia, inne sa tez moce
    tych sprezarek. Nie wiem - nie jestem chlodnikiem a i awaryjnosc samych pomp
    jest bardzo mala wiec i przypadkow niewiele - ale jednak prawie zawsze
    konczylo sie to padem sprezarki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 85. Data: 2013-09-11 17:24:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 15:59:53 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > wspaniale. Wyekstrapolowałeś jednostkowy przypadek na wszystkie inne
    >
    > urządzenia.
    Rozumiem że żucisz linkami, testami ,opiniami użytkowników, serwisantów itp ze
    chińczyk za 7tys to gniot a Wiessmann za 50tys czy ecopol za 15tys to sprzęt
    bezawaryjny.

  • 86. Data: 2013-09-11 17:32:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Sep 2013 13:59:53 +0000 (UTC), masti

    > na kiedy zaplanowałeś następną awarię pompy?

    Ja nie planuję awarii. Zepsuje się, to wezwę serwis.
    Wg Ciebie to jakiś bezwzględny warunek.

    > jednak szansa na awarię jest mniejsza niż gniota.

    Za dwa razy większą kwotę i biorąc pod uwagę że te gnioty działają po 10
    lat (i mowa tu o splitach które mają nieco bardziej koszmarne warunki niż
    domowa PC), jakoś wcale mnie ta mniejsza szansa zbytnio nie grzeje.

    > wspaniale. Wyekstrapolowałeś jednostkowy
    > przypadek na wszystkie inne urządzenia.

    Świetnie -- a te pompy co ich tak bronicie, to już została chociaż jedna
    wyeksploatowana do zaplanowanego przelotu? Zapodaj jakieś statystyki
    awaryjności, ew. kosztów napraw, itp.

    > a kto mówi o pompie do CWU? u mnie pompa jest jedynym ogrzewaniem domu

    Pisałem o pompie do CWU i CO.

    --
    Pozdor Myjk

  • 87. Data: 2013-09-11 17:35:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2013 17:21:47 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Niby Niemiecka solidna marka: dwa lata temu kupiłem żonie Forda Ka. Z zewnątrz
    wyglądał ladnie, zima była jak kupowałem to nie kładłem sie pod podwozie

    Boze zloty - cos Ty kupic chcial? Powszechnie wiadomo ze Fordy Ka to
    psujace sie badziewie nie z tej ziemi :-)

    > Dwa następne Fordy Ka które oglądaliśmy to pierwsze co patrzę podłoga- w obu
    przezarta przez rdzę. Roczniki 1998-1999 chyba

    15 lat stare auta - co sie dziwisz :)

    > Galaxy i Mondeo też fordy po kilka lat miałem i tu bez zastrzeżeń.
    > Ale zamiast markowego Forda Ka wolałbym chyba teraz chińskie auto.

    Zartujesz sobie :D Chinskie zgniloby po 3 latach ;)

    > Ja tam nie twierdzę że ecopol to lipa- ale wicznie piszesz że PC to konstrukcja
    prosta jak budowa cepa więc nijak mi to nie pasuje do ceny 15tys.

    Jest jeszcze Ecopower - tez b. solidne pompy w podobnych cenach.
    Liczylem juz kiedys koszt pojedynczych elementow - wtedy zamknal sie w okolicy
    8-9k pln. Wtedy ja ta pompe kupilem za 13,5k pln. Nie uwazam zeby ~4-5k pln
    marzy na pompie bylo czyms zlym, choc oczywiscie w hurtowej produkcji
    marza bylaby nizsza. Ale co zrobisz - masz wybor albo kupic badziewnego
    chinczyka za 7,5k, albo porzadna polska pompe za 15k pln (nie upieram sie
    przy ecopolu - ecopower jest tak samo dobry) albo przeplacic za viesmanna
    czy IVT 30-40k pln :) Mozesz se tez sam zlozyc do kupy swoja pompe za 7-8k pln,
    z tym ze jak nie masz narzedzi to jeszcze 2-3k doloz :) Wybor nalezy do
    Ciebie;) Ja wiele rzeczy robie sam ale w tym wypadku - nie widze sensu.

> [...]
    noości poszukują. Poczeaj jeszcze nasze Państwo jakąs dotacje dla PC wymysli to ich

    W kotle na groszek nie masz gigantycznych wymiennikow, nie masz cisnien
    15bar, mimo wszystko porownanie pieca na groszek do PC jakby patrzec na
    szczegoly to jak rower do rakiety - piec na groch wykuje kowal ze stali,
    do PC potrzebujesz kupic gotowe (i drogie) elementy jak sprezarka czy
    wymienniki :)

    Sama sprezarka 4-5k pln. Wymienniki minimum 1,5k sztuka. To juz masz 8k.

    > Ale w sumie nie mój cyrk nie moje małpy: skoro uważasz ze droższe to zawsze
    lepsze(bo cięższe, póki co inny argument tu nie padł) to Twoja sprawa, Twoja kasa;))

    W tym przypadku jest oczywistym, ze lepsze, bo waza przede wszystkim
    sprezarka, wymienniki i rury. 2 x lzejsza pompa oznacza ze chinczyk okroil
    ktores z tych elementow > 50%, jaki to ma wplyw na trwalosc sie domyslasz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 88. Data: 2013-09-11 21:18:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 08:24:22 -0700 osobnik zwany Kris napisał:

    > Rozumiem że żucisz linkami, testami ,opiniami użytkowników, serwisantów
    > itp ze chińczyk za 7tys to gniot a Wiessmann za 50tys czy ecopol za
    > 15tys to sprzęt bezawaryjny.

    rozumiem, że rzucisz linkami, że chińczyk za 7 tys to sprzęt bezawaryjny
    a wiessman za 50tys to gniot

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 89. Data: 2013-09-11 21:20:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 17:32:43 +0200 osobnik zwany Myjk napisał:

    > Wed, 11 Sep 2013 13:59:53 +0000 (UTC), masti

    > Ja nie planuję awarii. Zepsuje się, to wezwę serwis. Wg Ciebie to jakiś
    > bezwzględny warunek.

    to jak chcesz się umawiać na naprawę w nocy?

> [...]
    >
    > Świetnie -- a te pompy co ich tak bronicie, to już została chociaż jedna
    > wyeksploatowana do zaplanowanego przelotu? Zapodaj jakieś statystyki

    a gdzie ja czegokolwiek bronię? Ja tylko komentuję Twoje przekonanie o
    tym, że im taniej tym lepiej. Do tego bez żadnego poparcia

  • 90. Data: 2013-09-11 21:38:28
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-11 13:35, Myjk pisze:

    > Poza tym pytanie ważniejsze, czy Audi pojeździ dużo dłużej niż np. KIA i
    > czy będzie bardziej niezawodne? A jeśli tak, to czy doprowadzenie tańszego
    > auta do poprawnego funkcjonowania nie będzie mimo wszystko niższe w
    > kosztach niż przepłacanie za bezawaryjność Audi?

    A daj spokoj z ta bezawaryjnoscia Audi, zwlaszcza widlastym 2,5 tdi. Te
    samochody to po prostu jakas kpina.

    Pozdro.. TK