  • 21. Data: 2009-12-10 15:04:51
    Temat: Re: pompa ciepła z odwiertem pionowym..
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 9 Gru, 17:53, robertr <e...@o...pl> wrote:

    > Prawidłowo wykonany dom średnich rozmiarów powinien zużywać jakieś
    > 8000kWh rocznie na ogrzewanie, czyli jakieś 2400 PLN rocznie
    > ogrzewając elektrycznie w 2 taryfie.

    a CWU? a klimatyzacja? a zwyzki cen prądu? a COP?

    a cena działki z prądem? przy bezposrednim grzaniu prądem potrzebujesz
    przyłącza min 10kW lepiej 15

    a z COP powiedzmy 5 odpowiednio 2-3kW
    mysle, ze do ogarniecia bez przyłącza z awaryjnym agregatem jak nie
    wieje od kilku dni ani nie ma słońca i z "kozą" :-)
    dużo jeszcze zależy od technologii wykonania ścian/dachu z oddających
    ciepło na przyjmujace ciepło itp

    a zreszta prosty rachunek 2400 rocznie vs 2400/5 rocznie = 19200 w
    10lat

    naprawde PC jest porownywalnym kaprysem z nowym samochodem i to wcale
    nie z jakiejs wysokiej półki a ludzie kupują
    a sądzę, że przynajmniej ma szansę się zwrócić o ile wogóle nie jest
    po prostu opłacalna

    > Jedyne opłacalne inwestycje to izolacja i ewentualnie jakaś koza w salonie.

    to pierwsze musowo, a to drugie - awaryjnie nigdy nie zaszkodzi, nie
    musi byc od razu w salonie ale powinna byc :-)

    z.

  • 22. Data: 2009-12-10 18:58:34
    Od: mayky <m...@c...pl>

    > to pierwsze musowo, a to drugie - awaryjnie nigdy nie zaszkodzi, nie
    > musi byc od razu w salonie ale powinna byc :-)

    jeśli już o "kozach" to niesamowicie "zajebiste" w równie niesamowicie
    "zajebistej" cenie widziałem ostatnio u siebie na targu staroci .....
    no pieeeeeekne byly , piękne , przenośne , z ornamentami porcelanowymi
    .... tylko ta cena :(:(:( 3kzł

    Mayky

  • 23. Data: 2009-12-10 23:43:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "mayky" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > jeśli już o "kozach" to niesamowicie "zajebiste"

    Aco to znaczy zajebiste?

    Pozdro..TK

  • 24. Data: 2009-12-11 07:26:24
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 10 Gru, 16:04, zbooY <z...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > to pierwsze musowo, a to drugie - awaryjnie nigdy nie zaszkodzi, nie
    > musi byc od razu w salonie ale powinna byc :-)

    Kiedyś coś mi odbiło i zacząłem porównywać koszt ogrzewania gazowego i
    elektrycznego - (od razu powiem że ogrzewam się drewnem i mam stosunek
    obojętny do obu wymienionych).
    Liczyłem koszty realne gazowego -
    - koszt przyłączenia gazu - projekt, przyłącze, instalacja w chałupie
    -koszt komina do gazu
    - koszt droższej instalacji CO, pieca
    Koszty kapitałowe ogrzewania gazowego przekracxzały o co najmniej
    20kPLN koszty elektrycznego (bez szaleństw rocznie) - czyli 1000 PLN
    rocznie odsetki,
    - do tego dochodzą koszty odtworzenia instalacji po około 15 - 25
    latach czyli wszelkie awarie grzejników, pomp, koszt nowego pieca,
    rozszczelnienia etc - lekko licząc 8kPLN /20 lat czyli 400 PLN rocznie
    (myślę że zaniżyłem to )
    - do tego obowiązkowe roczne koszty serwisów (kominiarz, przegląd
    pieca, instalacji etc) razem 350 PLN rocznie
    -nie wspominam o jakichkolwiek problemach psychiczych z obsługą
    skomplikownej technicznie instalacji

    Czyli reasumując koszty roczne za samo posiadanie instalacji gazowej
    są około 1600 PLN (uwzględniłem serwis instalacji elektrycznej) wyższe
    rocznie.

    Jeżeli ktoś by się szarpnął na do dość oszczędny (też niewielki)ale
    bez szaleństw to nawet 6000 kWh jest realne rocznie - zwracam uwagę że
    zimy mamy coraz łagodniejsze i lata też.
    Jeśli ktoś lubi palić w kozie raz w tygodniu to będzie razem 5000 kWh
    rocznie ogrzewania koszt elektrycznego, czyli 1500 PLN rocznie. Wynik
    oczywisty dla domu energooszczędnego ogzrewanie gazowe jest zupełnie
    bezsensowne.
    Jeśli chodzi o przyłącze elektryczne to ogrzewanie w takim domu będzie
    wymagało przyłacza elektrycznego mniejszego niż 5kW - policz to sobie
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2009-12-11 12:03:15
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 11 Gru, 08:26, robertr <e...@o...pl> wrote:

> [...]
    > rocznie ogrzewania koszt elektrycznego, czyli 1500 PLN rocznie. Wynik
    > oczywisty dla domu energooszczędnego ogzrewanie gazowe jest zupełnie

    ale dyskusja wogole nie byla o gazowym... pytanie bylo czy robic PC z
    odwiertami pionowymi...

    > Jeśli chodzi o przyłącze elektryczne to ogrzewanie w takim domu będzie
    > wymagało przyłacza elektrycznego mniejszego niż 5kW - policz to sobie

    to tym bardziej PC, PC to ogrzewanie elektryczne z pewną dźwignią
    jesli twierdzisz, ze w szczytowych momentach zapotrzebowania na
    ogrzewanie czysto elektryczne wystarczy 5kW przyłącze to na PC
    wystarczy 1-1.5kW a średnio pewno mniejsze

    wnioski pozostawiam zainteresowanym :-)

    ps paradoksalnie - globalne ocipienie zwiększa wartość działek
    nieuzbrojonych...

    z.

  • 26. Data: 2009-12-11 16:27:39
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > oczywisty dla domu energooszczędnego ogrzewanie gazowe jest zupełnie
    > bezsensowne.

    Widzę że się doskonale rozumiemy!
    To co napisałeś to jest zdrowy rozsądek, ale jak ktoś realizuje marzenie
    swojego życia z muratorem itp w ręku, to rozsądek idzie precz-liczą się
    hasła.
    Inwestuje we wszystko co da oszczędność. I tak:
    Usłyszy że oszczędzi 50% jak da dużo styropianu-ok.
    Usłyszy że oszczędzi 50% jak da pompę ciepła-ok.
    I wymyśli że 50+50=100 i będzie miał ogrzewanie za darmo :-)

    Ludzie instalują też ogrzewanie gazowe w celu podniesienia wartości
    domu/mieszkania. W kawalerce czy mieszkaniu 2-pokojowym ogrzewanie
    gazowe jest absolutnie bez sensu. Ale takie mieszkanie uchodzi za lepsze
    więc droższe i już.

    ________MAT_______

  • 27. Data: 2009-12-11 17:12:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > Inwestuje we wszystko co da oszczędność. I tak:
    > Usłyszy że oszczędzi 50% jak da dużo styropianu-ok.
    > Usłyszy że oszczędzi 50% jak da pompę ciepła-ok.
    > I wymyśli że 50+50=100 i będzie miał ogrzewanie za darmo :-)

    Sa i tacy co instaluja rekuperator i wydaje im sie, ze oszczedza 80%

> [...]
    > domu/mieszkania. W kawalerce czy mieszkaniu 2-pokojowym ogrzewanie gazowe
    > jest absolutnie bez sensu. Ale takie mieszkanie uchodzi za lepsze więc

    Uchodzi za niezalezne.
    Mnie gaz z kotlownia kosztowal nie wiecej jak 10.000, a bez grzejnikow
    wyszlo by pewnie ze 2 000 mniej, wiec nie mam pojecia o czym Wy piszecie.
    Bazowanie na podlogowce w drugiej taryfie moze byc zbyt optymistyczne, a
    piece elektryczne w kazdym pokoju to srednia co najmniej ozdoba.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-12-12 10:42:30
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Sa i tacy co instaluja rekuperator i wydaje im sie, ze oszczedza 80%

    +40% z wymiennika gruntowego: razem 120% oszczędności.
    (na wszelki wypadek informuje: powyższe to żart)

    ________MAT_______

  • 29. Data: 2009-12-14 14:56:35
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 11 Gru, 18:12, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w
    wiadomościnews:4b2272ff$1@news.home.net.pl...

    > Sa i tacy co instaluja rekuperator i wydaje im sie, ze oszczedza 80%

    80% oszczednosci na utracie cieplego powietrza.
    Tzn UWAGA OBLICZENIA NIE SA PRAWDZIWE

    1m3 powietrza to np 1 zl /450 m3 to jakies 450 PLN/
    80% odzyskujemy czyli
    cieplo z 1 m3 spowrotem to nas czyli 0,8m3 czyli 0,80 zl wraca.
    Strata bez powrotnie 0,2 PLN.

    Czyli jesli wymiana kubatury na godzine wg PN to mamy starte na
    zawsze jakies 90 PLN na godzine.

    Powietrze sie wychladza przez okna, sciany, podloge, sufit.
    Daladowujemy to cieplo przez grzejniki lub nagrzewnice.

    Wierze ze stali bywalcy rozumieja. Nowi lub szukajacy maja informacje
    o zjawisku.

  • 30. Data: 2009-12-14 17:42:12
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]

    >Strata bez powrotnie 0,2 PLN.

    >Czyli jesli wymiana kubatury na godzine wg PN to mamy starte na

    Zestawiajac to ze zuzyciem gazu przyjmijmy 10m^3/dobe i mamy marketingowa
    kreacje strat. :-)

    Pozdro.. TK