  • 11. Data: 2012-05-17 02:51:30
    Temat: Re: pompa do głebinówki - jaka- Taka
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mal <m...@g...com> napisał(a):

    > On 15 Maj, 14:01, "rt" :
    >

    > > no i do tego jaki hydrofor
    >

    > http://pl.grundfos.com/content/gpl/pl/products/find-
    product/mq/_jcr_content/tab

    bedpanel/brochures/par2/downloads/download/file/file
    .res/Grundfos_Hydrofor_MQ
    > df
    >
    > alternatywa baniaka

    Mam głebinowkę 30m, Po kilkunasu latach pracy pompy Grudziądz,
    przyszła kolej na wymianę pompy, tym razem na zanurzaną w rurze (fi 160).
    Myslałem o Grundfosie, ale dwaj niezalezni studniarze z długoletnia
    praktyką poradzili krótko: B e l l a r d i !! pompa wloska solidna,
    sprawdzona konstrukcja, mniej marketingu niźli Grunfos a wiec tańsza.
    Kupiłem wersję S4 o wydajnosci 90l/min.Silnik japoński Sumoto 1,1kW
    230V. Zestaw obsługuje z hydroforem 300 l duzy dom z ogrodem, gdzie jak
    trzeba pracują trzy zraszacze.Cena pompy ok.1400 zł. Praktycy mieli rację-
    to jest to.
    Pozdrawia~M

  • 12. Data: 2012-05-17 08:42:16
    Temat: Re: pompa do głebinówki - jaka
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > kolejny dylemat - jaka pompę do głebinówki kupić ? w sklepie polecaja
    > groundfosa za 2,5 tys, ma do wypniecia wode na 40 m do góry, 30 ma studnia
    >
    > no i do tego jaki hydrofor - chyba zabawki po 50 l to sobie odpuszcze, bo
    > pompa bedzie chodzila na okragło ?

    Mam w domu studnię głębinową od 10 lat.
    Polecam włoskie pompy (całe z kwasówki) i Hydrofory albo polskie albo też
    włoskie.
    Mam pompę 4-ro stopniową (40 metrów podnoszenia wody) i Hydrofor pionowy
    250l,
    ciśnienie wody w domu 3 atm, jeśli puszczam zraszacze z ogródku to pompa
    włącza się mniej więcej
    co 3-5 minut na ok. 20-30 s., Ważne żeby dobrze ustawić włącznik ciśnieniowy
    na hydroforze i aby
    w instalacji zrobić zabęzpieczenie przeciążeniowe w obwodzie zasilania
    pompy. Mi kiedyś walnął wąż w ogrodzie i całą noc pompowało wodę, włącznik
    zadziałał już po 3-4 godzinach.
    (koszt pompy, hydroforu, sterownika ciśnieniowego i zabezpieczenia
    przeciążeniowego to ok. 2000 zł)
    pozdr.
    gr