  • 1. Data: 2020-04-22 11:41:02
    Temat: pompa do podlewania ogródka
    Od: hienryk <z...@g...com>

    Dzień dobry
    Pytanie wprawdzie jest bardzo luźno związane z tematyką grupy, ale jako że to jedna z
    niewielu aktywnych i technicznych grup jakie znam, i jestem jej wieloletnim
    obserwatorem, wiem że nie popełniam wielkiego wykroczenia :)
    Zatem do meritum
    Ojciec poprosił mnie o zakup zanurzalnej pompy, którą będzie podlewał swój niewielki
    ogródek. 20 metrów do ogródka jest zamulony mocno staw do którego chciałby tę pompę
    wrzucić. Różnica poziomów między stawem a ogródkiem to 2~3 m.

    Poproszę o poradę, najpierw pomyślałem o pompie do wody brudnej. Coś typu
    https://allegro.pl/oferta/mocna-pompa-zanurzeniowa-d
    o-wody-czystej-stanley-8987665830
    Ale pompy tego typu mają dużą wydajności rzędu kilku m3 wody/godz a dodatkowo dają
    małe ciśnienie (podnoszą wodę nie wyżej niż na 10 m).
    Czy takie parametry nadają się do korzystania z takiej pompy w ogrodzie ? Tym
    bardziej że ojciec będzie używał dość cienkiego węża - 1/2 lub 3/4"

    Potem zobaczyłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/pompa-do-wody-brudnej-i-cz
    ystej-zanurzeniowa-ruska-8404682327. Nie wiem czy to sobie poradzi z brudną wodą, ale
    jeśli nie będzie leżała na dnie, tylko zostanie podwieszona na jakimś pływaku, to
    może pochodzi ze dwa sezony. Pytanie czy takie parametry nie są z kolei za słabe - 30
    m węża i 3 m różnicy poziomów na pewno zmniejszą wydajność, ale o ile? Nie mam z tym
    żadnych doświadczeń - może coś podpowiecie?

    Przed chwilką wyszukałem jeszcze pompę Omnigeny, która sądząc z opisu dobrze rokuje
    http://www.omnigena.pl/index.php?action=categories&a
    ction_id=394, ale boję się, że jest za mocna na moje potrzeby.

    Może ktoś z Was podlewa ogródek z węza przy użyciu jakieś zatapialnej pompy i mógłby
    coś doradzić (albo odradzić)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-04-22 11:57:58
    Temat: Re: pompa do podlewania ogródka
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Tamte sie słabo nadają. Muszą być do wody brudnej.

    > Może ktoś z Was podlewa ogródek z węza przy użyciu jakieś zatapialnej pompy i
    mógłby coś doradzić (albo odradzić)
    Tak taką lub podobną sobie kup
    https://allegro.pl/oferta/pompa-zanurzeniowa-do-wody
    -brudnej-400w-sthor-7499660389

    Mam podobną i radzi sobie, studnia nie może być za głęboka, pompa musi
    być zanurzona, ma wisiec na kablu i wężu tak aby nie ciągłą syfu z dna.

    > Pytanie czy takie parametry nie są z kolei za słabe - 30 m węża i 3 m
    różnicy poziomów na pewno zmniejszą wydajność

    Do podlewania wystarczy, wąż musi być 3/4, 30m to nie problem.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-04-22 12:24:17
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.04.2020 o 11:41, hienryk pisze:

    > Może ktoś z Was podlewa ogródek z węza przy użyciu jakieś zatapialnej pompy i
    mógłby coś doradzić (albo odradzić)

    Kup za 90 zł rosyjską zanurzeniową pompę membranową. Występuje w dwóch wersjach:
    dolnossąca i górnossąca. Ta droga nie boi się szlamu na dnie, nawet jak dotyka
    dna, bo ssie 30 cm wyżej. Choć i szlam tej pompie niestraszny. Jest nie do
    zdarcia. Tylko nie kupuj polskiej podróbki, muszą być na niej napisy cyrylicą.
    Mówię o takiej pompie, choć niekoniecznie od tego sprzedawcy:
    https://allegro.pl/oferta/pompa-membranowa-gornossac
    a-do-wody-ruska-1200l-9099233808

  • 4. Data: 2020-04-22 12:52:20
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Kup za 90 zł rosyjską zanurzeniową pompę membranową. Występuje w dwóch
    > wersjach:

    dzięki za namiar!
    zatapialne pompy jakie do tej pory kupowałem nie nadawały się do niczego
    albo nie miały siły pchać w górę wody...a tu 70m!

  • 5. Data: 2020-04-22 17:11:01
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > cyrylicą.
    > Mówię o takiej pompie, choć niekoniecznie od tego sprzedawcy:

    Dokładnie. Od wielu lat korzystam z takich pomp. Ich żywotność to
    jakieś 3-5 lat. Jedna dostała przebicie i zagotowała studnie wody :)
    Jedna się spaliła a pozostałe straciły wydajność. Najlepsze były te od
    ruskich z bazaru. Te pompy do brudnej wody nie dają ciśnienia, służą
    raczej do wypompowania wody z piwnicy.
    Wojtek

  • 6. Data: 2020-04-23 01:00:25
    Od: adam <a...@a...pl>

    Podepnę pod temat swoje pytanie.
    Czasem muszę używać myjki ciśnieniowej w odległości ok 130 m od mojego
    hydroforu. Węże mam 3/4", ciśnienie z hydrofora nie wydaje na taką
    odległość, Karcher pluje i słabo myje.
    Co można by niedrogiego wstawić w środek, aby wspomóc przepływ?

  • 7. Data: 2020-04-23 06:00:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Co można by niedrogiego wstawić >w środek, aby wspomóc przepływ?

    Beczkę

  • 8. Data: 2020-04-23 06:34:14
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2020-04-22 o 12:52, sirapacz pisze:

    > dzięki za namiar!

    Te pompy głośno warczą.
    --
    A S

  • 9. Data: 2020-04-23 10:02:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.04.2020 o 06:00, Kris pisze:

    > Beczkę

    Pod warunkiem, że myjka ciśnieniowa umie pobierać wodę ze
    zbiornika. Większość myjek potrzebuje wody pod ciśnieniem.

  • 10. Data: 2020-04-23 10:06:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2020 10:02:19 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > Pod warunkiem, że myjka ciśnieniowa umie pobierać wodę ze
    > zbiornika. Większość myjek potrzebuje wody pod ciśnieniem.

    To tą beczkę szczelną zrobić i jako zbiornik hydroforowy/bufor potraktować