  • 11. Data: 2017-04-17 19:12:00
    Temat: Re: pompy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2017 o 18:57 Budyń <b...@g...com> pisze:

    > nie da rady, wode bierzemy z basenu i do tego basenu oddajemy. Nie ma
    > innego zródła wody niz basen, cisnienie trzeba samemu zrobic.

    > bo taki jest uklad, kto powiedzial ze bedzie normalnie :-) Jeszcze rura
    > w dół to moze być twarda, ale do góry idzie miekki wąż. Zdaje sie ze bez
    > pompy o dużym "sprężu" sie nie obejdzie.

    Chcesz grzać w lecie basen "solarem dachowym"?
    Widziałem coś takiego w praktyce - człowiek tłoczył wodę basenową do
    kalenicy, tam miał w każdym zagłębieniu dachówki puszczony w dół
    trójnikami wąż ogrodowy, na poziomie rynien znowu trójniki i rura zbiorcza
    do basenu. Całkiem sprawne to było. Napędzała to pompa 250W z fabrycznego
    filtra piaskowego.

    TG

  • 12. Data: 2017-04-17 19:15:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2017 o 19:12 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > trójnikami wąż ogrodowy, na poziomie rynien znowu trójniki i rura
    > zbiorcza do basenu. Całkiem sprawne to było. Napędzała to pompa 250W z

    tyle, że kalenica nie była na 10m a na oko jakieś 6-7m.

    TG

  • 13. Data: 2017-04-17 19:15:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 19:10:02 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    moze być twarda, ale do góry idzie miekki wąż. Zdaje sie ze bez pompy o dużym
    "sprężu" sie nie obejdzie.

    > No na pewno musi miec minimum podnoszenie 10m :)
    > Tu masz taka 12m:
    >
    > http://allegro.pl/pompa-obiegowa-omis-50-140-h-12m-q
    -200l-m-omnigena-i6781839748.html

    > Wydajnosc do cisnienia:
    >
    > http://www.sklep-watermark.pl/public/system/images/p
    roducts/2003/5509-org_OMI%2050-140.jpg

    pół kilowata mocy :/ No to zamiast tego jakis inny typ pompy - slimakowa, zebata,
    tłokowa. Tyle ze to niepopularne rozwiazania i bedą w pipe drogie.

    b.

  • 14. Data: 2017-04-17 19:19:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 19:15:41 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > pół kilowata mocy :/ No to zamiast tego jakis inny typ pompy - slimakowa, zebata,
    tłokowa. Tyle ze to niepopularne rozwiazania i bedą w pipe drogie.

    Watpie, czy znajdziesz cos duzo oszczedniejszego przy podobnej wydajnosci.
    Moze lepiej uklad zamkniety za wymiennikiem i dwie pompki po 30W? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2017-04-17 19:28:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 19:19:03 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    zebata, tłokowa. Tyle ze to niepopularne rozwiazania i bedą w pipe drogie.

    > Watpie, czy znajdziesz cos duzo oszczedniejszego przy podobnej wydajnosci.

    no wlasnie wydaje mi sie ze jakas zębata nie wymaga mocy dla zrobienia cisnienia

    > Moze lepiej uklad zamkniety za wymiennikiem i dwie pompki po 30W? :)

    pewnie tak sie skonczy, ale to nie oznacza ze nie nalezy pokombinowac.
    To oczywiscie ma byc wodny kolektor sloneczny. Wersja otwarta z tą mocną pompą
    pozwalalaby zeby on byl zalewany tylko na czas pracy co mialoby zalety w innych
    pobocznych kwestiach.

    b.

  • 16. Data: 2017-04-17 19:30:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 18:34:42 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Moze kombinacja dwóch pomp byłaby korzystna - pompa duzej mocy do zalania
    > ukladu, a potem zwykla obiegowa by dala rade.

    Kup dzieciorom karnety na basen, taniej, wygodniej i przy okazji
    nie będą jazgotać na podwórku :]

    L.

  • 17. Data: 2017-04-17 19:36:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 19:28:31 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > no wlasnie wydaje mi sie ze jakas zębata nie wymaga mocy dla zrobienia cisnienia

    Tu niestety nie pomoge - nie znam sie :)

    > pewnie tak sie skonczy, ale to nie oznacza ze nie nalezy pokombinowac.
    > To oczywiscie ma byc wodny kolektor sloneczny.

    Niczego innego po Tobie sie nie spodziewalem :-))

    > Wersja otwarta z tą mocną pompą pozwalalaby zeby on byl zalewany tylko na
    > czas pracy co mialoby zalety w innych pobocznych kwestiach.

    No - nadmiar cisnienia przy nieuzywanym ukladzie plus koniecznosc zalania
    jakims bezpiecznym alkoholem (a ten wiadomo lepiej spozyc) zeby nie
    zamarzlo w zimie ;) Same problemy z tymi solarami - lepiej pompe P/P
    kupic i wszystkie problemy rozwiazane :-)

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2017-04-17 19:36:49
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 19:36:29 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > zamarzlo w zimie ;) Same problemy z tymi solarami - lepiej pompe P/P
    > kupic i wszystkie problemy rozwiazane :-)

    Znaczy P/W :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2017-04-17 19:44:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 19:36:29 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    lepiej pompe P/P
    > kupic i wszystkie problemy rozwiazane :-)

    o tym bedzie nastepny wątek. Na przyklad mam dzis na dachu sporo mocy ale o
    temperaturze 25stopni. Jako zródło dla powietrznej pompy ciepla jak znalazł, COP
    powinien wyjsc calkiem miły :)

    b.

  • 20. Data: 2017-04-17 19:46:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 19:44:10 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > o tym bedzie nastepny wątek. Na przyklad mam dzis na dachu sporo mocy ale o
    temperaturze 25stopni. Jako zródło dla powietrznej pompy ciepla jak znalazł, COP
    powinien wyjsc calkiem miły :)

    Dla powietrznej, czy "gruntowej" (dachowej ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.