  • 31. Data: 2009-07-14 10:25:18
    Temat: Re: pompy ciepła - mały absurd?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Lip, 12:00, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:

    > Ja napiszę już po raz chyba trzeci na ten temat.

    :)

    > Ja mam w starym poniemieckim mieszkaniu (ponad 80m2). Mieszkanie ma
    > wysokości ponad 3 metry. Kubatura mieszkania zatem to ok. 300m3 - całkiem
    > sporo.

    Sporo jak sporo, ja bede ogrzewal z 800-900m3. Pozatym piszesz o
    mieszkaniu - masz z wszystkich szesciu stron swiata w zimie -20C (no,
    z jednej strony tj. z gruntu ~7C ;), czy sasiadow ktorzy trzymaja
    +20C ? :)

> [...]
    > myślę, że jak odejmiemy 150 złotych na prąd użytkowy i grzanie wody (bo tyle
    > płacę w lecie, gdy piec nie działa), to dostaniemy mniej więcej kwotę jaką
    > płacę za ogrzewanie. Wychodzi zatem 280 zł/miesiąc za ogrzewanie. Załóżmy,
    > że do ogrzania domu zużyję 50% więcej energii (dom dobrze ocieplony, nowe,
    > szczelne okna i kominek do okazjonalnego palenia - teraz jest chyba w każdym
    > domu). Zatem na miesiąc złużyłbym prądu za ok. 420 złotych za samo
    > ogrzewanie.
    >
    > Ile prądu zużywa Twoja pompa ciepła miesięcznie i ile kosztowała? Podaj

    Narazie jej nie mam ale szacuje, ze wydam na nia + osprzet w kotlowni
    + kolektor poziomy nie wiecej jak 20k pln. Piec ~9kW + osprzet
    kosztowalby mnie ok 3k pln, czyli inwestuje +17k pln. Twoje 420 pln
    jest w moim wypadku nierealne, licze ze sredniomiesiecznie w sezonie
    zimowym na prad wydawalbym powyzej 600 pln, licze ze jakies 4k pln.
    Pompa ciepla nie powinna zuzyc wiecej niz 1,5k pln na sezon pradu.
    Zatem inwestycja zwraca sie w siodmym sezonie grzewczym.

    BTW. Zeby ktos zaraz nie napisal, ze tyle pompa nie dozyje.. Bylem z
    miesiac temu u znajomego ktory uzytkuje od 12 lat polska pompe ciepla
    (hibernatus, o ktorej pisalem w tym czy innym watku niedawno) - nie
    zanotowal *ani jednej* awarii, ani razu nie wzywal serwisu. Srednio
    wydaje na sezon 1k pln na grzanie domku ~130m2 + CWU. Pompa ma sie
    dobrze, nawet glikolu w instalacji nie wymienial - dolewa tylko co
    sezon paredziesiat ml i czysci raz na sezon filtry dolnego zrodla.

    > Druga sprawa - gdzie wsadziłbyś takiego dużego klamota w domu o powierzchni
    > 120m2?

    Nie wybudowalbym domu bez pomieszczenia gospodarczego ;-) A ja mam
    140m2 piwnic wysokich na 2,8m.. W tym pomieszczenie ~20m2 przeznaczone
    na kotlownie :)

    > PS. Przez moją głupotę i przestrogi ludzi, którzy nigdy nie użytkowali
    > ogrzewania na prąd, dałem się namówić na piec na groszek. Jest to jedna z
    > rzeczy, których żałuję. Dzisiaj zdecydowałbym się na piec elektryczny

    Ekogroszek u mnie odpadl w przedbiegach -> nie zrobie z siebie
    palacza, o nie :) Nie mam na to ani czasu, ani checi. Mieszkam na
    slasku i mam dosc widoku ludzi machajacych przed sezonem grzewczym
    lopatami i wrzucajacych ~4t opalu przez okienko 40x40 do piwnicy :-)
    Pozatym wegiel drozeje.. a ekogroszek to juz wogole towar luksusowy
    sie robi :)

    > (podobnie jak Ty, z mediów mam tylko wodę i prąd). Po pierwsze - niewielki
    > dom - teraz mam kotłownie, a mogłaby to być spiżarnia z piecem elektrycznym.
    > Po drugie - palenie w piecu to koszmar - sprawdzone po pierwszej zimie. Po
    > trzecie - składowanie węgla - muszę postawić dodatkowy budynek chyba. Po
    > czwarte - jak wyjadę na dłużej niż 4 dni w zimie, to będę chyba musiał nająć
    > palacza. No i dymi się. Najgorsze właśnie jest to, że najczęściej na
    > ogrzewanie elektryczne narzekają ludzie, którzy nigdy z nim nie mieli do
    > czynienia.

    Ano.. Ja wcale ogrzewania elektrycznego nie ganie ale uwazam, ze pompa
    ciepla zwroci sie bardzo szybko, a komfort jest identyczny :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2009-07-14 10:26:29
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Lip, 09:18, "mirek" <f...@w...pl> wrote:

    > Pytam na powaznie, tez mam prąd bez gazu i zastanawiam sie nad
    > akumulacyjnymi dynamicznymi

    A dom masz w jakim stanie -> juz stoi czy dopiero bedziesz budowal ?
    Bo juz na etapie projektu mozesz wykluczajac np. komin, oszczedzic
    troche grosza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2009-07-14 10:49:57
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > hm dobry kocioł dobry zasobnik przyłacze gazowe automatyka... spokojeni
    > wiećej niż 10000 może wyjść

    zwłaszcza gdy za samo przyłącze chcieli kilka tysięcy....
    a tak mam bezpieczniejszy dom, tani w eksploatacji :)

  • 34. Data: 2009-07-14 10:56:38
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 14 Lip, 12:25, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Ano.. Ja wcale ogrzewania elektrycznego nie ganie ale uwazam, ze pompa
    > ciepla zwroci sie bardzo szybko, a komfort jest identyczny :)
    > pozdr.

    Ale przecież pompa ciepła to też ogrzewanie elektryczne... tyle że
    powiedzmy 4 razy tańsze w eksploatacji i duuużo droższe w inwestycji.
    ;-)

    Patrząc jednak na to co sie dzieje na świecie to IMHO lepiej teraz
    wydać więcej żeby w niepewnej przyszłości płacić mniej.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.
    PS: Też mi jeszcze nie wybito z głowy PC.... ale na razie priorytet to
    rekuperator i gwc wodny.

  • 35. Data: 2009-07-14 11:00:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzemo wrote:

> [...]
    >
    > Pozdrawiam,
    > Krzemo.
    > PS: Też mi jeszcze nie wybito z głowy PC.... ale na razie priorytet to

    tylko pamiętaj że zdecydować sie musisz zanim zrobić ogrzewanie w domu.

  • 36. Data: 2009-07-14 11:05:12
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 14 Lip, 13:00, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > tylko pamiętaj że zdecydować sie musisz zanim zrobić ogrzewanie w domu.-

    Podłogówkę robię tak czy tak... Mam też piwnicę i przewidziane do PC
    przepusty w piwnicy. Nie ma się więc co spieszyć ...
    ;-)

  • 37. Data: 2009-07-14 11:55:50
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    > zwłaszcza gdy za samo przyłącze chcieli kilka tysięcy....
    > a tak mam bezpieczniejszy dom, tani w eksploatacji :)

    A jak kupić taka tania pompę? Póki co widze róznego rodzaju wynalazki czyli
    np piece na groszek za pół ceny. sasiad montuje zobacze jak to bedzie
    dzialac w porownaniu do firmowego.

    Siedze obecnie w temacie ogrzewania. Poki co jest pomysl na C.O. z
    podgrzewaniem piecem elektrycznym. Z wykorzystaniem drugiej taryfy. Ale mam
    240m2 z tego 160 podlogowki na dole i na gorze ok 80 bez podlogowki. Zdaje
    sie ze musialbym miec spory zasobnik, zeby kumulowac cieplo z II taryfy.
    Alternatywa to olej lub pelety.
    Doszedlem do wniosku, że wybor najlepszego ogrzewania to totolotek
    Bo jezeli najlepsze= (-koszt grzania)+(-Koszt obslugi)+wygoda-koszt
    wykonania to mozemy dlugo liczyc.
    Koszt grzania to mozna jeszcze teoretycznie wyliczyc. Oczywiscie biorac pod
    uwage jakosc wykonanych prac budowlanych. Oczywiscie nie wiemy ile bedzie
    kosztowal kilowat, litr czy kilogram danego medium. A jak ktos uwaza ze wie
    to niech gra na rynkach finansowych/towarowych :-).
    Koszt obslugi, tu tez pewna dowolnosc. Wygoda rzecz subiektywna. Ale to nie
    wszystko. trzeba doliczyc do kosztow budowy koszt m2 kotlowni.
    Co innego kotlownia z powierzchnia magazynowa na wegiel a co innego
    kotlownia na gaz bez zasobnika. Do tego oczywiscie kominy.
    IMO warto takze wziac pod uwage koszt ocieplenia. Dom ogrzewany drogim
    medium nalezy ocieplic lepiej. Dom ogrzewany smieciami moze wystarczy 12cm
    styropianu?
    na koniec, o czym wiekszosc zapomina nalezy policzyc koszt pieniadza w
    czasie. Bo wydane teraz 50000 nie rowna sie zaoszczedzonym co roku , przez
    10 lat 5000/rok.
    Jak ktos to wszystko potrafi wyliczyc, gratuluje. ja nie potrafię :-)

  • 38. Data: 2009-07-14 12:01:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > zwłaszcza gdy za samo przyłącze chcieli kilka tysięcy....

    A no tak, ja mysle po swojemu - przylacze juz zastalem. Pytanie czy pompe
    rzeczywiscie zmiesci sie w 20000 - bo jesli tak to przeciez to juz powinno
    isc masowo. BTW gdyby jeszcze dalo sie ja jakos w druga strone uzyc - klima,
    byloby juz calkiem coolersko.

  • 39. Data: 2009-07-14 12:46:03
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A jak kupić taka tania pompę? Póki co widze róznego rodzaju wynalazki czyli
    > np piece na groszek za pół ceny. sasiad montuje zobacze jak to bedzie dzialac
    > w porownaniu do firmowego.

    poszukaj moich starych postów na grupie

  • 40. Data: 2009-07-14 12:54:44
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "rrr." <d...@w...or> wrote in message

    > Witaj
    > IMHO prąd, (piece akumulacyjne, lub podłogówka robiąca za akumulator)
    > mniejsze nakłady inwestycyjne, mniejsze ryzyko awarii itp.

    Ale podłogówka po godzinie jest już wyraźnie chłodniejsza i bym na jej
    akumulacyjność zbyt nie liczył. Przynajmniej jeśli komuś się wydaje, że 2
    taryfą napompuje i odda ciepło w dzień :-)