  • 41. Data: 2009-07-14 12:57:03
    Temat: Re: pompy ciepła - mały absurd?
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    news:h3h5e3$26k$1@news.onet.pl...

    > podłogówka akumulacyjna to trochę średnie rozwiązanie, po pierwsze trzeba
    > zrobić naprawdę gruby kawał betonu żeby ogrzewał dom przez cały dzień, z
    > drugiej strony musimy ją solidnei podgrzać w nocy, więc ta podłogówka moze
    > byc malo przyjemna w eksploatacji.

    Ja mam czasami i podłogówkę i kaloryfer i doszedłem do wniosku, że najlepiej
    jest ustawic podłogówkę tak aby aby tylko była letnia dla stóp, a ciepło
    utrzymuwać termostatem kaloryfera. Podłogówka się szybko robi zimna i wcale
    nie trzyma tak jak by się wydawało.

  • 42. Data: 2009-07-14 12:58:04
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > mówię z teorii i praktyki.

    Może mają 20cm betonu :-) Na tych przepisowych 7-8cm podłogówka studzi się
    szybko :-)

  • 43. Data: 2009-07-14 13:02:36
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    > kiki pisał jak to wygląda u tych co oszczędnie grzeją pompami ciepła, palą
    > w kominku kilka m3 drewna w sezonie oczywiście tylko rekreacyjnie :)
    >
    > teraz już wiem skad ta opinia :)

    Tak jest :-)
    U jednego śmierdzi spalenizną jak już podchodzisz do budynku :-) Nie mówiąc
    o tym, że bez swetra nie wchodź, bo zmarzniesz :-) "My lubimy nasze 18
    stopni" :-) Dzieci kaszlą okrągły rok aż płuca wyplują :-)

  • 44. Data: 2009-07-14 13:10:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > mówiąc o tym, że bez swetra nie wchodź, bo zmarzniesz :-) "My lubimy
    > nasze 18 stopni" :-) Dzieci kaszlą okrągły rok aż płuca wyplują :-)

    wieczorem jest 16 bo sie już akumulacja skończyła a jeszcze świeża nie
    zaczęła.

    rano będzie za to 23 :)

  • 45. Data: 2009-07-14 13:11:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > stóp, a ciepło utrzymuwać termostatem kaloryfera. Podłogówka się
    > szybko robi zimna i wcale nie trzyma tak jak by się wydawało.

    bo podłogówka musi być cały czas zasilana.

  • 46. Data: 2009-07-14 13:11:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "rrr." <d...@w...or> wrote in message

    > Ale podłogówka po godzinie jest już wyraźnie chłodniejsza i bym na jej
    > akumulacyjność zbyt nie liczył. Przynajmniej jeśli komuś się wydaje,
    > że 2 taryfą napompuje i odda ciepło w dzień :-)

    a komu przeszkadza te 3 - 4 stopnie różnicy miedzy rankiem a wieczorem.

  • 47. Data: 2009-07-14 13:45:22
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Ale podłogówka po godzinie jest już wyraźnie chłodniejsza i bym na jej
    > akumulacyjność zbyt nie liczył. Przynajmniej jeśli komuś się wydaje, że 2
    > taryfą napompuje i odda ciepło w dzień :-)

    patrz, to u mnie cuda jakieś....

  • 48. Data: 2009-07-14 16:19:48
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tyle sie ostatnio o tym mówi, a mi ciągle wychodzi, że prędzej sie rozleca
    > ze starości niz zwróci sie ich montaż.
    > Mówie o domu parterowym 120 m2.
    > Czy ja sie mylę?

    Wiesz, czasami koszt jest tak śmieszny, że głupio jest nie robić.
    Dam Ci przykład gościa, który robił odwodnienie całego terenu, na którym
    budował dom i zakład produkcyjny. Teren był podmokły dlatego musiał zrobić
    odwodnienie.
    Doradzanu mu "kopiesz cały teren, bo robisz odwodnienie to przy okazji połóż
    w wykopach rury do pompy ciepła".
    Stwierdził, że takie pompy są zbyt drogie i mu się nie opłaca. Zainstalował
    kotłownię gazową, ale po kilku latach stwierdził, że koszt eksploatacji jest
    zbyt wysoki, wobec tego dokupił kocioł węglowy z podajnikiem. Jak policzył
    całość to za to co wydał na dodatkowy kocioł i przeróbkę kotłowni mógłby
    obecnie kupić pompę, która zapewniła by mu koszt eksploatacji na poziomie
    zbliżonym do ekogroszku. Jednak obecnie koszt ułożenia rur w wykopach jest
    zbyt duży, żeby mu się to teraz opłacało, ponadto problem jest taki, ze
    teran jest już zagospodarowany (kostka, drzewka, ogrodzenia).

  • 49. Data: 2009-07-14 18:56:22
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    kiki pisze:

> [...]
    > o tym, że bez swetra nie wchodź, bo zmarzniesz :-) "My lubimy nasze 18
    > stopni" :-) Dzieci kaszlą okrągły rok aż płuca wyplują :-)

    Mam dwóch "pompiarzy" w okolicy.
    U jednego właśnie rośnie hałda drzewa do kominka na najbliższą zimę a
    drugi buduje drewutnie :)
    Oboje uwielbiają palić w kominku...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 50. Data: 2009-07-14 18:58:02
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > a komu przeszkadza te 3 - 4 stopnie różnicy miedzy rankiem a wieczorem.

    Mi by przeszkadzało...
    Bo w dzień zdrowa temp. to ok 20-21 stopni. Więc rano jakbym miał 16 to
    już jest za zimno...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...