  • 21. Data: 2009-04-13 08:33:32
    Temat: Re: pomysł na niedogie ogrodzenie
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    news:182emy32fj5gf.1mvthzu5jidtt.dlg@40tude.net...

    > Aj! - na samą myśl czuję się pokłuta.
    >
    > Mój TŻ właśnie parę dni temu "uformował" (piłą) 100m żywopłotu z prawie
    > trzydziestoletniej ałyczy do wysokości 1,5m: kupa drewna do palenia :-)

    dajcie jakąs fotkę, jak ta aj-ał-ałycza się prezentuje w postaci uformowanej

  • 22. Data: 2009-04-13 09:37:21
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Apr 2009 10:33:32 +0200, yapann napisał(a):

    > dajcie jakąs fotkę, jak ta aj-ał-ałycza się prezentuje w postaci uformowanej

    OK, po południu zrobię zdjęcie i pokażę - póki co stół czeka i znowu trzeba
    jeść, jeść, jeść... ;-)

    --
    "Miłuj swoich wrogów. To doprowadzi ich do szału".
    ;-PPP

  • 23. Data: 2009-04-13 09:42:23
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Użytkownik "skryba" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > wcześniej.

    > Nie słyszałem o nornicach w topinamburze a mam ich pełno na działce od kiedy
    > nie pracuję glebogryzarką, ale u mnie na topinamburze żerował
    > koziołek-sarniak i stadko dzików - w środku wsi - weszły na teren szkolny
    > przez dziurę w ogrodzeniu.

    Może wygniły (mam bardzo mokro) lub coś innego go wyżarło.
    :-(

    Pozdrawiam pogodnie

  • 24. Data: 2009-04-13 10:07:24
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości

    > Może wygniły (mam bardzo mokro) lub coś innego go wyżarło.
    > :-(
    >
    > Pozdrawiam pogodnie

    Pech bo to rośnie belegdzie...

  • 25. Data: 2009-04-13 10:08:46
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Off topic:
    Na taras:
    http://ogrodymaryli.com/index.php?productID=289

  • 26. Data: 2009-04-13 21:51:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    > dajcie jakąs fotkę, jak ta aj-ał-ałycza się prezentuje w postaci uformowanej

    http://mazam.fotosik.pl/albumy/618395.html
    Ten żywopłot był wyhodowany przez mojego TŻ "od pestki".
    Jak widzisz - "uformowanie" jest raczej radykalne. Kiedyś był to żywopłot
    typowy, strzyżony sporo lat. Potem nie był strzyżony ze względu na chęć
    osłonięcia działki przed słońcem i wiatrem latem. Urosły duże drzewa, więc
    żywopłot przestał byc żywopłotem, stał się szpalerem
    Na pierwszym zdjęciu widac odrosty na tej części żywopłotu, która była
    przycięta w zeszłym roku - ałycze już ładnie puściły pędy z pozostałej
    dolnej częsci pni.
    Na dalszych zdjęciach jest zetknięcie fragmentu przyciętego w zeszłym roku
    (czyli tego z nowymi odrostami) oraz przed paru dniami. Widać różnicę.
    Ostatne zdjęcie - fragment tego, co niedawno przycięte, reszta ciągnie sie
    dalej za widoczną z prawej grupą drzew.

    Świeżo wyrosłe pedy będą przycinane jak kiedyś, żywopłot został odmłodzony.

  • 27. Data: 2009-04-14 06:33:30
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > http://mazam.fotosik.pl/albumy/618395.html
    ło rany - opalować mnie chcecie!
    rozumiem, że to diabelstwo rośnie szybko?

  • 28. Data: 2009-04-14 07:24:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 08:33:30 +0200, yapann napisał(a):

    > ło rany - opalować mnie chcecie!
    > rozumiem, że to diabelstwo rośnie szybko?

    Niekoniecznie, "to" rosło aż 30 lat :-D
    Jak będziesz przycinał cały czas, to Ci takie pnie nie urosną.

  • 29. Data: 2009-04-14 08:34:39
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ło rany - opalować mnie chcecie!
    > rozumiem, że to diabelstwo rośnie szybko?

    Ałycza to dobra podkładka pod śliwy - możesz szczepić od środka, zostawiając
    od zewnątrz naturalne gałęzie ałyczy - dwie korzyści z różniastych owoców a
    amatorów na "dzierżawę, splewy - różnie to nazywają w różnych stronach" nie
    będzie...

  • 30. Data: 2009-04-14 08:55:55
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Zdaj się na żywopłot z ałyczy lub tarniny.
    > Pozbierasz pestki i masz bezkosztowo.
    > 1. Obrona nie do przebycia,
    > 2. Owoc do zjedzenia i na przetwory,
    > 3. Materiał na wina i nalewki - palce lizać,
    > 4. Możliwość dowolnego niemal formowania własnoręcznie.

    Z ust mi to wyjales.

    pozdrawiam
    pluton