  • 11. Data: 2013-09-04 11:02:47
    Temat: Re: pomysly na konstrukcje schodow taras -> ogrod
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 09:08:03 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Z tych bloczków co tam leżą zrobiłbym fundament w środku szerokości schodów. Jeśli
    po budowie nie zostało to zamówiłbym w najbliższym tartaku 3 belki o wymiarach np
    340cm*10cm*14cm(koszt pewnie około 100-150zł)i z nich zrobił konstrukcję(do murków
    zamocujesz je kątownikami stalowymi np) i obłozył ja deskami tarasowymi

    Tak by to wygladalo:

    http://szyna.civ.pl/schody_ogrod.jpg

    Ale to dobry kierunek IMO - teraz tylko do czego mocowac te "wolno wiszace"
    deski. Albo kupic szesc belek zamiast trzech i finito albo co 50cm "czyms"
    polaczyc pierwsza belke z druga i druga z trzecia zeby bylo do czego dechy
    przymocowac. To jednak daloby ~18 takich laczen, przypuszczam ze trzy
    dodatkowe belki moga byc tansze.

    Nie wiem tylko jeszcze czy przy przekroju 14x14 wystarczy jeden fundament
    w srodku i mocowanie po bokach - nie ugnie sie? Przy podwojnych belkach
    chyba bez szans ;) Tam jest 344cm czyli podparte bedzie co ~170cm. Wystarczy?

    6 belek * 3,5 * 0,14 * 0,14 = 0,41m3 - no jakies 400-500 pln wyjdzie.
    Nie powiem ze tanio :) Trzeba zrobic przeglad drewna - takich 8x10 belek
    to mi pozostawalo sporo ale 90% z nich sie poskrecala ;(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2013-09-04 11:46:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 11:02:47 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Nie powiem ze tanio :) Trzeba zrobic przeglad drewna - takich 8x10 belek
    > to mi pozostawalo sporo ale 90% z nich sie poskrecala ;(
    To jak masz takie belki(6 szt) to problem rozwiązany- poradzisz Sobie.
    A co do poskręcania- wrzuć na przyczepke zawież do najbliższego tartaku, dasz
    chłopakom na piwo czy inna coca-cole;) to wrzuca na grubosciówke i wyrównają.
    Ew zrób konstrukcję z takich belek jak masz- po dwie belki na stopień a na wierzch w
    poprzek do nich przykręć co np 40cm krótkie odcinkio desek (długości 14cm, możesz
    wykorzystać odpady z tych tarasowych), odpowiednio poziomująć konstrukcję i na taką
    konstrukcję deski własciwe. Zawile to opisałem może zroumiesz jednak bo nie chce mi
    sie rysowac;)
    A co do tego czy jedno podparcie w środku wystarczy: na moje oko tak, ale zrób prosty
    test: wez belke tą co masz 8*10 podprzyj ją w 3 miejscach i poskacz po tym;)
    Zobaczysz czy sie uginaja czy nie

  • 13. Data: 2013-09-04 13:22:57
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-09-04 11:02, Adam pisze:

> [...]
    zamocujesz je kątownikami stalowymi np) i obłozył ja deskami tarasowymi

    Ten pomysl ma powazna wade - miedzy deska a belka bedzie stała woda =
    szybka korozja biologiczna

    --
    M.

  • 14. Data: 2013-09-04 13:54:54
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-09-04 13:22, MK wrote:
    > Ten pomysl ma powazna wade - miedzy deska a belka bedzie stała woda =
    > szybka korozja biologiczna

    Ja także mam w planach podobną konstrukcję i zastanawiam się czy legarów
    nie zrobić z kompozytu.
    Całość z kompozytu nie ze względu na cenę.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 15. Data: 2013-09-04 14:00:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 13:22:57 UTC+2 użytkownik MK napisał:

    > Ten pomysl ma powazna wade - miedzy deska a belka bedzie stała woda =
    > szybka korozja biologiczna

    Nie nie - przyjrzyj sie dokladnie - jest tam 0,5cm szczelina :-)
    Kupilem kiedys pudlo podkladek z PE roznych grubosci (1-5mm) do montazu
    drzwi / okien i wykorzystuje je w wielu miejscach - tutaj tez bym przykrecil
    kilkanascie na dlugosci calego styku dechy z belka i byloby OK!

    Te podkladki byly bardzo tanie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2013-09-04 14:04:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 13:22:57 UTC+2 użytkownik MK napisał:
    > Ten pomysl ma powazna wade - miedzy deska a belka bedzie stała woda =
    > szybka korozja biologiczna
    Czyli wtrzyma 20 lat zamiast 25;)

  • 17. Data: 2013-09-04 14:05:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 września 2013 13:22:57 UTC+2 użytkownik MK napisał:

    > Ten pomysl ma powazna wade - miedzy deska a belka bedzie stała woda =
    > szybka korozja biologiczna

    Chyba ze masz na mysli ze mimo istnienia szpary - nadal bedzie tam stala woda?
    Raczej nie - ulozylbym belki i same dechy z lekkim spadkiem, wszedzie bylby
    "przewiew" wiec chyba tak szybko do korozji nie dojdzie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2013-10-10 18:46:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 września 2013 17:57:07 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    Ostatecznie zrobilem mniej wiecej wedlug pomyslu Krisa choc troche trzeba
    bylo pokombinowac :) Sie okazalo ze z prostych kantowek 8x10 to mam tylko
    krotkie kawalki (2m), a przy okazji wyszlo ze zmieszcze sie z prawie trzema
    deskami na szerokosc jako jeden stopien i wykombinowalem to mniej wiecej
    tak... Na poczatku bylo:

    http://szyna.civ.pl/schody_taras.jpg

    Oprocz bloczkow lezalo mi na placu jeszcze troche pospolki i resztki
    zbrojenia wiec wylalem ladny zbrojony fundament i wymurowalem maly murek
    w poprzek, posrodku i na nim za pomoca katownikow ciesielskich montowalem
    wczesniej zbite w konstrukcyjny "stopien" kantowki:

    http://szyna.civ.pl/schody_taras2.jpg

    Przy murku kantowki leza na innej kantowce przykreconej dwoma solidnymi
    wkretami do muru - oczywiscie wszedzie sa plastikowe podkladki po 2-5mm :)
    Calosc wyszla naprawde solidnie - mozna po tym skakac i ani drgnie,
    najdrozsze z tego wszystkiego byly laczniki ciesielskie, gwozdzie, wkrety
    - calosc wyszla jakos 200 pln :)

    I poki co wyglada to tak (tutaj jeszcze uwalone z blota wszystkie dechy,
    niezafugowana kostka granitowa i ogolny syf ;)

    http://szyna.civ.pl/schody_taras3.jpg

    Wyszlo calkiem spoko :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2013-10-10 18:52:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 października 2013 18:46:05 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Ostatecznie zrobilem mniej wiecej wedlug pomyslu Krisa

    Znaczy na szklankę chleba zarobiłem?;)

  • 20. Data: 2013-10-10 19:37:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 października 2013 18:52:07 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Znaczy na szklankę chleba zarobiłem?;)

    Stawiam flaszke albo kilka piwek jak bedziesz w okolicy ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.