  • 11. Data: 2011-06-20 12:30:54
    Temat: Re: porotherm - czym uzupełniać ubytki i dziury w scianach nośnych?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "MichałG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:itncpv$gsl$1@news.onet.pl...
    ciepła dla Porothermu?

    >Sciana z porotermu jest zgodna z normą tylko dlatego, że lobby
    >'porotermowo-ytongowe przeforsowało inne wymagania dla ścian jedno- a inne
    >dla wielo- wartstwowych....

    I w ostatnich bodajże dwóch latach Porothermowi wskaźnik zmalał dziwnym
    trafem. ale może pokłady lepszej gliny gdzies odkryli;)))

    Krzysiek

  • 12. Data: 2011-06-20 12:32:11
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vxc9wozo4limig@sioux...

    Walnij na to tynk, choćby pół centymetra na wszystkie ściany, taki szpryc
    ale zatarty. Inaczej przez te pionowe zamki będzie ci wiało do gniazdek.
    Ociepleni nic nie zmieni, bo i tak je spiedolą.

  • 13. Data: 2011-06-20 12:34:38
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "MichałG" <g...@w...pl> wrote in message
> [...]

    Porotherm to największe gówno jakie istnieje. Sam mam i odradzam każdemu.
    Wieje z gniazdek, wieje w ścianach, nie da się opanować ziębnięcia ścian.
    Trzeba tynkować przed ocieplaniem.

  • 14. Data: 2011-06-20 14:35:56
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-20 14:12, Shaman pisze:

    > Fakt.. na fotkach tego nie widać. Wprawdzie na jednym, widać - ale można
    > sie nie domyślić :)
    > Ściany oczywiście zewnętrzne - wewnętrznymi bym się w ogóle nie
    > przejmował i uzupełnił zwykłą zaprawą.
    > Porotherm 30 profi + 12-15cm styro. W projekcie mam 12cm styro, ale
    > wszyscy mnie namawiają na 15cm.

    ja bym Cie nie namawiał. 40 poro + 12 to juz nadmiar szczescia... ale
    jakie tam joule ciepła zaoszczedzisz, ale czy zauważalne?
    Zarzuc to zaprawą - jak znadziesz w markecie ciepłochronną (z kulkami
    styropianu lub porowatym kruszywem) to bedzie juz całkiem ok.

    Michał

  • 15. Data: 2011-06-20 14:37:43
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-20 14:32, kiki pisze:

    > "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vxc9wozo4limig@sioux...

    Ociepleni nic nie zmieni, bo i tak je spiedolą.

    tu masz znowu rację ...... ;).

    michał

  • 16. Data: 2011-06-20 16:15:06
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > tu masz znowu rację ...... ;).

    Teoretycznie dobrze przyklejony styropian powinien zasłonić te szpary i samą
    poryzowaną ceramikę przed różnicami ciśnień ale bez tynku na tym gównie
    będzie wiało z gnniazdek

  • 17. Data: 2011-06-21 06:21:40
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-20 18:15, kiki pisze:

    > "MichałG" <g...@w...pl> wrote in message

    > Teoretycznie dobrze przyklejony styropian powinien zasłonić te szpary i
    > samą poryzowaną ceramikę przed różnicami ciśnień ale bez tynku na tym
    > gównie będzie wiało z gnniazdek

    takie zwierze jak 'dobrze przyklejony styropian' jest równie rzadkie jak
    niedzwiedz w Tatrach. Podobno niektórzy widzieli..... ;)
    Uczepiłeś sie tych gniazdek.... siknij pod nie pianki z pistoletu i
    przestanie wiać....

    michał

  • 18. Data: 2011-06-21 13:51:28
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]
    >niedzwiedz w Tatrach. Podobno niektórzy widzieli..... ;)
    >Uczepiłeś sie tych gniazdek.... siknij pod nie pianki z pistoletu i

    To że wieje z gniazdek i je uszczelnisz nie znaczy, że nie wieje całą ścianą
    i ta ściana przez to jest od środka ziębiona. To nie są jednolite cegły ale
    porowata cegła po wypaleniu trocin i ona sama w sobie przepuszcza.
    Żeby porotherm był szczelny trzeba go otynkować z zewnątrz i pozamykać
    wszelkie odsłonięte części.

  • 19. Data: 2011-06-21 23:51:16
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-21 15:51, kiki pisze:

> [...]
    > przepuszcza.
    > Żeby porotherm był szczelny trzeba go otynkować z zewnątrz i pozamykać

    te otworki po trocinach nie są przelotowe. Ale pomysł pustych spoin
    pionowych też mi sie nie podoba..... ;)

    Michał

  • 20. Data: 2011-06-22 06:12:20
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-06-22 01:51, MichałG pisze:

    > te otworki po trocinach nie są przelotowe. Ale pomysł pustych spoin
    > pionowych też mi sie nie podoba..... ;)

    Jak to naprawdę jest z tym wianiem? Wieje, bo nie ma zaprawy na zamkach
    od ścianek pionowych, wieje bo ma dziury pionowe na przestrzał czy wieje
    jeszcze z innego powodu? Ja mam ściany z maxa, też ma dziury na wylot,
    ale też teoretycznie zarzucane od góry zaprawą. Jest zaprawa na spoinach
    pionowych, ale czy to jest ta właśnie różnica? A może przez maksa też
    wieje?