  • 11. Data: 2016-11-18 11:28:14
    Temat: Re: posadzka do garażu - blaszaka
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2016-11-18 o 11:20, Nix pisze:
    > No dobrze, to wylewkę zrobię bo to u mnie prościej niż polbruk, tylko
    > czy mogę BEZ chudziaka lać 12cm beton B-20 ze zbrojeniem ? Na
    > zagęszczonym 10cm podkładzie z piasku ?

    No i czy muszę robić dylatację w połowie wylewki, czy też mogę zalać
    jednolitą płytę 6x5 metrów ?

    pzdr

  • 12. Data: 2016-11-18 12:25:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 18 Nov 2016 09:01:32 +0100, Nix napisał(a):

    > No dobrze, a taka posadzka z chudziakiem to nie będzie się podnosiła
    > przy przemarzaniu ?

    Będzie się podnosiła tak samo +/- ilość gruntu, którą dodatkowo wygarniesz
    by zrobić chudziaka. Przy tak dużej powierzchni raczej nie ma co liczyć na
    to, że podniesie się i opadnie równomiernie. *Może* solidne zbrojenie
    utrzymałoby to w kupie, ale to ktoś musiałby policzyć i wtedy tak naprawdę
    zrobisz płytę fundamentową. I pojawia się pytanie, czy to wtedy nadal jest
    konstrukcja nie związana gruntem, nawet jeśli ściany można łatwo
    przenieść?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2016-11-18 14:31:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 listopada 2016 12:25:54 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    > zrobisz płytę fundamentową. I pojawia się pytanie, czy to wtedy nadal jest
    > konstrukcja nie związana gruntem, nawet jeśli ściany można łatwo
    Też zależy co tam ma za grunt. Bo jak ma niewysadzinowy to się nic złego dziać nie
    powinno.
    Parkingi, chodniki i inne tego typu budowle jakoś się znacząco nie unoszą i opadają
    co roku

  • 14. Data: 2016-11-18 15:22:30
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 18.11.2016 o 14:31, Kris pisze:
> [...]
    powinno.
    > Parkingi, chodniki i inne tego typu budowle jakoś się znacząco nie unoszą i opadają
    Nie porównuj parkingu, czy chodnika z podbudową o odpowiedniej
    głębokości z betonkiem na podsypce 15 cm.
    Jacek

  • 15. Data: 2016-11-18 15:44:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 listopada 2016 15:22:32 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:

    > Nie porównuj parkingu, czy chodnika z podbudową o odpowiedniej
    > głębokości z betonkiem na podsypce 15 cm.

    Dobrze że moja kostka brukowa pod wiata(ok 40m2) o tym nie wie i się nie wysadza;)
    Nie wrzucaj wszystkiego do jednego wora. Na niektórych gruntach możesz chałupę na
    wierzchu bez fundamentów praktycznie postawić i nic złego się nie stanie.

  • 16. Data: 2016-11-18 15:46:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 listopada 2016 15:22:32 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Nie porównuj parkingu, czy chodnika z podbudową o odpowiedniej
    > głębokości
    Przyglądałeś się kiedyś jak chodniki czy parkingi robią? Ile tam tej podbudowy u Was
    dają?

  • 17. Data: 2016-11-19 00:03:03
    Od: hmk <h...@g...com>

    W dniu piątek, 18 listopada 2016 09:01:20 UTC+1 użytkownik Nix napisał:

    > No dobrze, a taka posadzka z chudziakiem to nie będzie się podnosiła
    > przy przemarzaniu ? Na taki garaż chyba nie potrzeba żadnych zezwoleń,
    > bo on jest wolno stojący, nie związany z fundamentami.
    >
    > pzdr Nix

    Jeśli garaż-blaszak nie podlega pod Prawo lotnicze, to jednoznacznie wymaga
    zgłoszenia w organie, zgodnie z Prawem budowlanym. Jeśli już stoi na matce Ziemi to
    trzeba go zalegalizować u PINB.

  • 18. Data: 2016-11-19 11:24:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jacek pisze tak:

> [...]
    > jaki masz grunt, bo u mnie jest glina, która zimą po zamarznięciu
    > podnosi się wyraźnie i tego nie wytrzymuje żaden beton.

    I za to kocham tę grupę ;)

    Każda wizja majsterkowicza budowlanego (czyli mnie)
    o 15cm betonu (panie beton) zostanie szybko rozwiana hyhy.

    --
    Piotrek

    Na czym polega remont generalny domu w Anglii?
    Na wymianie dywanów.