  • 21. Data: 2009-05-21 20:39:59
    Temat: Re: poszukuję kominka z płaszczem wodnym
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel" <P...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gv4b4j$gtj$1@inews.gazeta.pl...

    > Czytam i nie mogę uwierzyć!!! Wreszcie ktoś sensownie odpowiada na
    > postawione pytanie. Na tyle bzdurnych i bezsensownych odpowiedzi jedna
    > konkretna!! Ze swojej strony mogę polecić
    > http://www.makroterm.pl/kominki/turbokominek,ii.html

    8.662zl za 14 kW, gratuluje dobrego samopoczucia.

    TK

  • 22. Data: 2009-05-21 20:43:23
    Od: "Pawel" <P...@g...pl>

    > 8.662zl za 14 kW, gratuluje dobrego samopoczucia.
    No i co? Dla ciebie to drogo? Dla mnie nie. Do tego masz wmontowany
    wymiennik i podłączasz kominek do układu zamkniętego, plus sterowanie
    mikroprocesorowe spalaniem oraz wygaszanie po zaniku napięcia.

  • 23. Data: 2009-05-21 20:50:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > No i co? Dla ciebie to drogo? Dla mnie nie. Do tego masz wmontowany
    > wymiennik i podłączasz kominek do układu zamkniętego, plus sterowanie
    > mikroprocesorowe spalaniem oraz wygaszanie po zaniku napięcia.
    Zauwaz tylko że autor postu potrzebuje kominka bo chce zaoszczedzić na
    kosztach ogrzewania. A ty mu sprzet za prawie 9tys proponujesz.
    Ale z mikroprocesorem...;)))

    Kris

  • 24. Data: 2009-05-21 20:55:33
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > wymiennik i podłączasz kominek do układu zamkniętego, plus sterowanie
    > mikroprocesorowe spalaniem oraz wygaszanie po zaniku napięcia.

    Co za roznica czy dla mnie to drogo czy nie? Pytanie jest o sens tego w tej
    cenie. Za to kupisz sobie kazdy niemal kociol na paliwo stale do ktorego
    bedziesz zagladal raz na pare dni, nie mowiac o sprawnosci i mocy.
    Sterowanie mikroprocesorowe palenia szczapy drzewa po prostu powala na
    kolana. :-(
    EOT

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-05-21 21:00:10
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > ktorego bedziesz zagladal raz na pare dni, nie mowiac o sprawnosci i mocy.
    > Sterowanie mikroprocesorowe palenia szczapy drzewa po prostu powala na

    Maniek ty taki nienowoczesny. Jeszcze troche i bedą deski sedesowe sterowane
    mikroprocesorowo zamykane po zaniku napiecia(u korzystającego);))

    Kris

  • 26. Data: 2009-05-21 21:12:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Maniek ty taki nienowoczesny. Jeszcze troche i bedą deski sedesowe
    > sterowane mikroprocesorowo zamykane po zaniku napiecia(u
    > korzystającego);))

    Wiesz co? Chyba masz racje. :-) Ja zupelnie nie rozumiem tej dzisiejszej
    ekonomii, skonczylem najwyrazniej jakas dawniejsza zdaje sie, chociaz nie
    tak strasznie dawno. :-)
    Ale.., kupilem nawet solary, zeby nie bylo ze nie lubie nowych rozwiazan,
    chociaz wielu twierdzi ze sie nie oplaca. No ale to nie to samo co wsadzic
    te 10tys. w jakis prymitywny kominek z klapka sterowana mikroprocesorowo.
    No nie moge, mikroprocesorowo. :-))) Nie ma to jak dobry marketing, znaczy
    sciema. Kto pamieta jeszcze proszek do prania z systemem TEAD i niech mi
    powie co to jest? :-)

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2009-05-21 21:20:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > sciema. Kto pamieta jeszcze proszek do prania z systemem TEAD i niech mi

    Ja też jakis głupawy muszę być bo od kilkunastu minut zastanawiam się
    właśnie po co zaprzęgać mikroprocesor aby sterował klapką.
    I jeszcze ludzie za to płaca prawie 9 tys.;((

    Kris

  • 28. Data: 2009-05-21 21:29:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ja też jakis głupawy muszę być bo od kilkunastu minut zastanawiam się
    > właśnie po co zaprzęgać mikroprocesor aby sterował klapką.
    > I jeszcze ludzie za to płaca prawie 9 tys.;((

    Nas po prostu nie stac i stad ta niewiedza. :-DDD

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-05-22 08:19:11
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nas po prostu nie stac i stad ta niewiedza. :-DDD
    >
    > Pozdro.. TK

    Ależ się czepili opłacalności

    Jeżeli ktoś planuje kominek - jakikolwiek - to opłaca się dołożyć trochę
    więcej i wykorzystać go dodatkowo - bo np.

    Mając piec gazowy kondensacyjny jako główne źródło ciepła lepiej zrobić
    dom na ogrzewanie niskotemperaturowe, odpada w takim razie dodatkowy
    piec na paliwo stałe - chyba, że poprzez wymiennik - skoro mamy już
    montować wymiennik i pompy - to czemu nie wykorzystać energii jaką
    dostarcza kominek do dogrzewania domu. Owszem można rozprowadzić
    powietrze po domu ale aby to rozwiązanie miało dobrze działać to w
    niektórych domach (tam gdzie nie da się tego zrobić grawitacyjnie)
    koszty będą podobne do kominka z płaszczem.

    Co do samego problemu kotłowni w salonie - nie jest to większy problem
    niż zwykły kominek.
    Skoro ktoś decyduje się na kominek z płaszczem i sterowaną
    elektronicznie (mikroprocesorowo) przepustnicą powietrza to może nawet
    mieć mniej roboty niż przy zwykłym kominku. Bo skoro nie dostarczy się
    drewnu powietrza do spalania to ogień przygaśnie a za tym i mniej się
    chodzi dokładać. Paląc w kominku z płaszczem energię wykorzystuje się w
    dużo większym stopniu, niż w przypadku zwykłego kominka, a więc
    teoretycznie się oszczędza.
    Nie wiem jak będzie za kilka lat, nikt tego nie wie, a np. jeżeli się
    okaże, że obecny audyt energetyczny ma służyć ustaleniu wysokości
    podatku "CO" to takie rozwiązania, które mają na celu oszczędzanie
    energii będą opłacalne i np mając jako stałe źródło ciepła piec gazowy
    będzie się płacić mniejszy podatek,...

    Dyskusja na temat opłacalności danego rozwiązania powinna być prowadzona
    pod tematem: CZY SIĘ OPŁACA...

    Dla autora wątku - sam będę montował taki kominek niestety koszty samego
    kominka to nie wszystko najczęściej wychodzi drugie tyle za osprzęt.
    Szkoda, że większość producentów nie sprzedaje tego od razu w zestawach,
    ba nawet nie wspomina o dodatkowych elementach.

    Co do modelu samego kominka - to sam mam dylemat co wybrać

    A poczytaj sobie o zbiornikach kombinowanych - ciekawa rzecz do
    wykorzystania w zimie z kominkiem, w lecie z solarami

    Pozdrawiam Ariusz

  • 30. Data: 2009-05-22 08:50:25
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kominka z płaszczem.
    >
    > Co do samego problemu kotłowni w salonie - nie jest to większy problem niż

    Własnie ze jest. Bo wykorzystując kominek do ogrzewania domu wykorzystujesz
    go codziennie(codziennie dokładasz, czyścisz, rozpalasz itp)
    Wykorzystując kominek sporadycznie "do nastroju" rozpalasz w nim raz na
    jakiś czas, więc sprzatania mniej
    Kominek do ogrzewania jest dobry np u mojego znajomego w bloku- nie miał
    miejsca na kotłownie, gazem wychodziło mu drogo, zrobił więc sobie kominek.
    Ale w domu uważam ze warto wydzielic pomieszczenie na kotłownie i jeśli jest
    konieczność/chęc grzania paliwem stałym to od tego jest kotłownia.
    Jak ktos wstawia kominek do ogrzewania domu bo gazem jest mu za drogo to nie
    ma się co łudzić że będzie w nim palił od czasu do czasu. Będzie w nim palił
    codziennie niestety. A jak palić codziennie to lepiej w kotłowni niż w
    salonie.
    Takie są moje przemyślenia a każdy niech zrobi jak uważa.

> [...]
    > kominku z płaszczem energię wykorzystuje się w dużo większym stopniu, niż
    > w przypadku zwykłego kominka, a więc teoretycznie się oszczędza.

    Ale spalając ta sama ilość drewna w kotle oszczędzi jeszcze wiecej bo
    sprawność kotłów jest wieksza niz kominków.

> [...]
    > "CO" to takie rozwiązania, które mają na celu oszczędzanie energii będą
    > opłacalne i np mając jako stałe źródło ciepła piec gazowy będzie się

    To się wtedy zrobi kolejny audyt;))- z audytami to jak z wycenami np. Jeśli
    zapłacisz to masz taką jaka potrzebujesz;)))

    > Dyskusja na temat opłacalności danego rozwiązania powinna być prowadzona
    > pod tematem: CZY SIĘ OPŁACA...

    No właśnie- CZY SIĘ OPŁACA wydać kilka/kilkanaście tysiecy na mniej sprawną
    kotłownię w salonie czy lepiej wydac mniej na bardziej wydajną normalną
    kotłownię
    Ktos tu proponował "inteligentny" kominek za 9tys. Zwykły kocioł to wydatek
    3tys. za pozostałe 6tys mozna kupić 100metrów przestrzennych drzewa- czyli
    tyle ile wystarczy na ogrzewanie domu przez 7 lat pewnie

    Krzysiek