  • 31. Data: 2009-05-22 09:07:03
    Temat: Re: poszukuję kominka z płaszczem wodnym
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gv5n76$ta5$1@news.onet.pl...

    > Mając piec gazowy kondensacyjny jako główne źródło ciepła lepiej zrobić
    > dom na ogrzewanie niskotemperaturowe, odpada w takim razie dodatkowy piec
    > na paliwo stałe - chyba, że poprzez wymiennik - skoro mamy już montować
    > wymiennik i pompy - to czemu nie wykorzystać energii jaką dostarcza
    > kominek do dogrzewania domu.

    A widzisz, instalacja przy kominku jest taka sama jak przy kotle weglowym,
    zreszta i przy kotle kondensacyjnym w moim przypadku trzeba zalozyc mieszacz
    do paru grzejnikow, wiec z tym kotlem to tez nie taka oczywista rzecz.
    Sprawa w sumie jest prosta, bo za cene takiego kominka kupisz prawie
    bezobslugowy kociol na kazde paliwo stale i pewnie zostanie na zwykly
    kominek. Raz, ze napalisz w nim drzewem tym samym co w kominku, bedziesz
    podkladal rzadziej, kociol ma wyzsza sprawnosc, wiec o oszczednosciach
    spalania w kominku nawet szkoda gadac. Kociol bedziesz mogl zaladowac weglem
    raz na pare dni i wszystko masz w jednym miejscu, lacznie z krotsza,
    kosztowna instalacja. A jak Cie nie bedzie nie daj Boze stac kiedys na
    ogrzewanie, to nazbierasz w lesie igiel i tez bedzie cieplo.

    > Co do samego problemu kotłowni w salonie - nie jest to większy problem niż
    > zwykły kominek.
    > Skoro ktoś decyduje się na kominek z płaszczem i sterowaną elektronicznie
    > (mikroprocesorowo) przepustnicą powietrza to może nawet mieć mniej roboty
    > niż przy zwykłym kominku. Bo skoro nie dostarczy się drewnu powietrza do
    > spalania to ogień przygaśnie a za tym i mniej się chodzi dokładać. Paląc w
    > kominku z płaszczem energię wykorzystuje się w dużo większym stopniu, niż
    > w przypadku zwykłego kominka, a więc teoretycznie się oszczędza.

    Mikroprocesorowo.., rozumiem. Kotly z taka funkcja sa juz dlugie lata na
    rynku, a koszt tego sterownika chyba nie przekracza stu paru zlotych, ech
    szkoda gadac...

    > Dyskusja na temat opłacalności danego rozwiązania powinna być prowadzona
    > pod tematem: CZY SIĘ OPŁACA...

    Dobra, kazdy i tak wie lepiej co dla niego lepsze. Jezeli chcesz sobie
    montowac cos takiego, to rzecz jasna nikt Ci tego nie zabroni. Jezeli to dla
    Ciebie dobre rozwiazanie to mi nic do tego, ale miejcie umiar w argumentach.
    To rozwiazanie w zaden sposob nie jest lepsze ani tansze od innych mozliwych
    rozwiazan. Mozemy jedynie rozmawiac na poziomie co kto bardziej lubi i co
    komu sie bardziej podoba, wtedy OK mi nic do tego.
    Co prawda juz dwa razy pisalem EOT, ale wiadomo tez ze dyskusje czytuja nie
    tylko sami zainteresowani tematem w tej chwili. Byc moze bedzie ona
    przydatna komus w podjeciu decyzji, to tylko spojzenie z innej strony.
    EOT juz na pewno.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2009-05-22 11:04:03
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    [ciach]

> [...]
    > tylko sami zainteresowani tematem w tej chwili. Byc moze bedzie ona
    > przydatna komus w podjeciu decyzji, to tylko spojzenie z innej strony.

    Problem tej dyskusji jest taki, że najczęściej sprowadza się ona, dzięki
    tobie i podobnym na inny tor.
    Sam swego czasu zadałem podobne pytanie jak autor wątku i również
    zostałem uświadomiony, że kotłownia w salonie...

    Wychodzi z tego, że na tej grupie nikt nie ma kominka z płaszczem i nie
    ma żadnego z tym doświadczenia.

    Często jedyna wiedza to powoływanie się na : "a bo sąsiad...", zresztą
    nie jest to złym rozwiązaniem choć czasem obarczone subiektywnością
    chwili, sam powoływałem się kiedyś na kuzyna, który właśnie zastanawia
    się nad zmianą wkładu, gdyż w zimie pali w kominku - oczywiście takim,
    który miał służyć do dekoracji i ewentualni do dogrzania salonu - prawie
    cały czas i wyszło mu, iż dobrze byłoby dogrzewać tym cały dom.

    Sprawa opłacalności nie jest czasem priorytetowa.

    Kominek dekoracyjny czy też otwarty powoduje, że sporo ciepła jest
    oddawane poprzez front (szybę) i powietrze z okapu do pomieszczenia, k
    wtórym się znajduje, chcąc mieć chłodniej w pomieszczeniu trzeba zgasić
    kominek. Płaszcz powoduje, że ilość ciepła oddawanego do pomieszczenie
    jest o wiele mniejsza, więc teoretycznie można nim palić bez przerwy, a
    przy okazji mieć odpowiednią temp. i ciszyć się płomykami

    Jestem Ciekaw czy na pytanie.

    Jestem chytry mam sporo kasy i chcę kominek z płaszczem bo mam taki
    kaprys, co możecie polecić - oczywiście pamiętając, że jestem chytry
    więc chcę najtańszy też być mnie odwodził od chęci zamontowania
    "kotłowni w salonie"

    Ariusz

  • 33. Data: 2009-05-22 11:24:28
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > [ciach]
    >>
    > Kominek dekoracyjny czy też otwarty powoduje, że sporo ciepła jest
    > oddawane poprzez front (szybę)

    Ogień za szybą?- e to w telewizji można sobie obejrzeć;)))
    Kominek otwarty to jest to;)))))

    Krzysiek

  • 34. Data: 2009-05-22 11:41:14
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > tobie i podobnym na inny tor.
    > Sam swego czasu zadałem podobne pytanie jak autor wątku i również zostałem

    Ale to chyba dobrze że przy okazji takich czy innych pytań sa równiez opinie
    , wymieniane wady czy zalety danego rozwiązania.
    Autor postu zadał pytanie- dostał dwie odpowiedzi z konkretnymi modlami
    kominka ale tez miał okazje zapoznać się z opiniami innych użytkowników,
    poznać wady,zalety itp danego rozwiązania.
    Jest to grupa dyskusyjna więc sama jej nazwa okreśa że służy do dyskusji.
    Ja również w trakcie budowy miewałem jakieś mniej lub bardziej dziwne
    pomysły i po zapytaniu na grupie jestem wdzięczny coniektórym że odwiedli
    mnie od ich wprowadzania w życie.
    Jeśli zapytasz czy beton B20 jest dobry do wylania chudziaka to ktoś Tobie
    odpisze że ma wylany chudziak tym betonem i jest ok. Ale ktoś rozsądny
    dopisze ze to niepotrzebny wydatek że możesz zastosować B15 np. I już dzięki
    tej radzie jestes kilka setek do przodu. I ten ktoś ozsądny to niepotrzebnie
    sprowadził dyskusję na inny tor czy jednak jego głos coś wniósł do dyskusji?

    Krzysiek

  • 35. Data: 2009-05-22 13:41:05
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]

    > kaprys, co możecie polecić - oczywiście pamiętając, że jestem chytry więc
    > chcę najtańszy też być mnie odwodził od chęci zamontowania "kotłowni w

    "Chytry dwa razy traci" :)

    A co do kominka to nie ma lepszego rozwiązania niż kominek z płaszczem
    wodnym.
    Jest oszczędny i ekologiczny. Można się cieszyć ogniem w zimowe wieczory
    wygrzewając przy nim schorowane od reumatyzmu nogi.
    Latem wystarczy tylko wrzucić troszkę drewna i już mamy ciepłą wodę do
    mycia. Można też zastosować automatykę, dzięki której kominek stanie się
    jeszcze bardziej oszczędny. Po co kotły węglowe czy na inne badziewia, z
    którymi są tylko same problemy ? Trzeba iść z duchem czasu i zastosować
    nowoczesne ogrzewanie kominkiem z płaszczem ;)

    Jak ktoś potrzebuje kominek z najwyższej półki to oferuję Lechma w
    promocyjnej cenie z montażem :)

  • 36. Data: 2009-05-22 19:49:08
    Od: "Pawel" <P...@g...pl>

    > Autor postu zadał pytanie- dostał dwie odpowiedzi z konkretnymi modlami
    > kominka ale tez miał okazje zapoznać się z opiniami innych użytkowników,
    Oczywiście ty jesteś "tym innym użytkownikiem"? Jasne skoro zbudowałeś
    zwykłe palenisko za 1000zł to jesteś ekspertem w dziedzinie kominków z
    płaszczem wodnym podobnie jak drugi kolega Maniek4. Ten zainwestował w
    solary i udaje, że mieszka w Grecji i słońce ma 9 miesięcy w roku. Ale to
    oczywiście nie to samo co inwestować w głupi kominek. Nie ma to jak dobre
    samopoczucie. Oczywiście posiadanie solarów jak najbardziej uprawnia w
    kwestii dyskusji o kominkach z płaszczem wodnym. Wg mnie to panowie po
    prostu spamujecie. Zaśmiecacie wątek głupotami nie na temat. Czy wy naprawdę
    myślicie, że ktokolwiek na tej grupie nie słyszał tej głupiej formułki o
    kotłowni z salonu? Ja przed podjęciem decyzji o takim kominku słyszałem to z
    200 razy. I skoro kupiłem coś takiego to ten zakup był dokładnie
    przemyślany. Są sytuacje gdy na instalację klasycznego kotła nie zgadza się
    gmina, a gaz zamiast we wrześniu zostanie podpięty w styczniu. I co w takiej
    sytuacji? Ogrzewanie farelką? I teraz co do ceny. Jesteście obydwaj jak
    dzieci.Od kiedy to ceny na stronie internetowej są cenami zakupu? W moim
    wypadku instalator dostarczył mi komplet za 70% ceny producenta. Z montażem.
    Oczywiście klasyczny kominek mógłbym mieć o jakieś 2000 taniej. Kwota
    ogromna :)) Mógłbym za to wybudować aż 2 paleniska:)))

  • 37. Data: 2009-05-22 19:58:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel" <P...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiście ty jesteś "tym innym użytkownikiem"? Jasne skoro zbudowałeś
    > zwykłe palenisko za 1000zł to jesteś ekspertem w dziedzinie kominków z
    > płaszczem wodnym podobnie jak drugi kolega Maniek4.

    Ale zarówno ja i Maniek pisalismy- jak ktos chce to niech sobie instaluje-
    nawet deske sedesowa z mikroprocesorem.
    My podajemy wady rozwiazania ty podaj zalety- bo jak na razie żadnej
    konkretnej nie podałeś.

> [...]
    > 2000 taniej. Kwota ogromna :)) Mógłbym za to wybudować aż 2 paleniska:)))

    2000zł to półroczne koszty ogrzewania standardowego domu np.
    Ale jak widze z Twoich wypowiedzi jestes zwolennikiem teorii "im droższe tym
    lepsze"
    Powodzenia więc;)

    Kris

  • 38. Data: 2009-05-22 20:01:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > nowoczesne ogrzewanie kominkiem z płaszczem ;)
    >
    > Jak ktoś potrzebuje kominek z najwyższej półki to oferuję Lechma w

    Chcesz go po prostu zutylizować?
    I jeszcze na tym zarobić?

    Kris

  • 39. Data: 2009-05-22 20:11:55
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Jestem pod wrażeniem! Naprawdę duży wybór. Kominek 19kW za 3700. Nawet jak
    > dodać VAT to robi wrażenie! Gdzie haczyk?
    Za tani dla Ciebie, nie kupiuj;) I bez mikroczegoś tam.

    Kris

  • 40. Data: 2009-05-22 20:16:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak lubie i cenie Jacka, to bardzo mi sie podobalo to: ekologiczny i ta
    > unikalna funkcja ogrzewania latem wody przez wrzucenie troszke drewna. Ale
    > przez szacunek i Jego grupowy dorobek powstrzymam sie. :-)

    Jacek tu troche oczkiem nam mrugał;)))

    Kris