  • 1. Data: 2009-01-17 14:35:55
    Temat: powierzchnia mieszkalna a mała firma
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Witam
    Mam takie pytanie bo nigdzie nzaleźć nie potrafie odpowiedzi.
    Jak policzyć rzeczywista powierzchnię mieszkalną mojego domu.
    Wiem że na poddaszu liczy sie też inaczej bo pod skosami jest jakos nie
    liczone.
    Ale najbardziej zależy mi na tym że część domu przeznaczam na działalność
    gospodarczą bo tak zosta zaprojektowany. I teraz pytanie: czy tą
    powierzchnię na działalnośc nie wlicza się w mieszkalną?

  • 2. Data: 2009-01-17 15:23:59
    Temat: Re: powierzchnia mieszkalna a mała firma
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote in message
> [...]
    > gospodarczą bo tak zosta zaprojektowany. I teraz pytanie: czy tą
    > powierzchnię na działalnośc nie wlicza się w mieszkalną?

    Lepiej ją wlicz, bo może się okazać, że ta część firmowa jest opodatkowana
    znacznie wyżej :-) Tak samo jest z prądem. Prąd dla firm ma znacznie wyższe
    stawki :-)

  • 3. Data: 2009-01-17 17:25:29
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gospodarczą bo tak zosta zaprojektowany. I teraz pytanie: czy tą
    > powierzchnię na działalnośc nie wlicza się w mieszkalną?

    Powierzchnia uzytkowa poddaszy:

    - do 1,4 m wysokosci nie wlicza sie
    - od 1,4 do 2,2 wlicza sie polowe powierzchni
    - wszystko powyzej 2,2 liczy sie jako cala powierzchnie :)

    Jezeli w przepisach jest, ze liczysz powierzchnie uzytkowa to robisz jak
    napisalem wyzej, nie wlicajac grubosci scian, otworow drzwiowych itp...
    generalnie liczysz powierzchnie poszczegolnych pomiesczen z uwzglednieniem
    zroznicowania wysokosci.

  • 4. Data: 2009-01-17 19:24:25
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    > Lepiej ją wlicz, bo może się okazać, że ta część firmowa jest opodatkowana
    > znacznie wyżej :-) Tak samo jest z prądem. Prąd dla firm ma znacznie wyższe
    > stawki :-)

    Znacznie ? to znaczy dokładnie ile ?

    --
    Krzysiek M.

  • 5. Data: 2009-01-17 20:27:49
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    a wiec tak
    prąd przewidziaęm i pomieszczenia biurowe mają osobny licznik i będe to
    rozliczal na firme
    tylko chodzi mi o odzyskanie odsetek z kredytu przez 8 lat wg najnowszej
    ustawy
    razem z firmą mam 170m2
    chce odliczyc 21m2 plus łazienka na dole plus kawałek holu to jest ponad
    30m2
    wtedy wg ustawy zostaje mi 140m2 i moge przez 8 lat odzyskac odsetki od
    kredytu
    tylko jak to oficjalnie odjac od pow. mieszkalnej

  • 6. Data: 2009-01-17 20:45:04
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > wtedy wg ustawy zostaje mi 140m2 i moge przez 8 lat odzyskac odsetki od

    Skąd wziąłeś to 140m2 ?
    Umowę zawarłeś najpóźniej w 2006 ?

    http://www.pit.pl/ulga-odsetki/index.php

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-01-17 21:24:31
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Skąd wziąłeś to 140m2 ?
    > Umowę zawarłeś najpóźniej w 2006 ?
    >
    > http://www.pit.pl/ulga-odsetki/index.php

    chyba chodzilo bardziej o to:

    http://dom.gazeta.pl/prawo/1,65588,3826334.html

    musialbys przestudiowac ustawe:

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2006/1354.htm

    tyle :)

  • 8. Data: 2009-01-17 21:26:41
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    budowa zaczęta w zeszłym roku
    a o odzyskaniu odsetek wyczytałem w ostatnim SuperExpresie :)

  • 9. Data: 2009-01-17 21:36:57
    Od: "Ulf" <d...@w...pl>

    > budowa zaczęta w zeszłym roku
    > a o odzyskaniu odsetek wyczytałem w ostatnim SuperExpresie :)

    No to wychodzi na to, ze spozniles sie, poniewaz kredyt zostal Ci juz
    przyznany na wybudowanie domu jednorodzinnego o powierzchni 170 m2 :)
    Jeszcze przed rozpoczeciem inwestycji moznaby pokombinowac troche w kierunku
    rozdzielenia czesci mieszkalnej i uzytkowej, teraz wg mnie jest juz troche
    za pozno :/

  • 10. Data: 2009-01-17 22:46:47
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Ulf" <d...@w...pl> napisał w wiadomości