  • 1. Data: 2011-09-18 21:46:54
    Temat: powieszenie umywalki na scianie z g-k
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Mam problem z powieszeniem umnywalki na scianie z plyt gk na stelazu.

    Jest to klasyczna lekka scianka, profile poprzeczne o szer. bodajze 60 mm
    sa rozstawione co 40 cm. Niestety nie ma w niej zamontowanego stelaza pod
    umywalke. Od strony lazienki jest juz oczywiscie oblozona plytkami, wiec
    rozbiorka odpada.

    Problem polega na tym, ze wieszajacy umywalke robotnik rypnal sie z
    wysokoscia i nie trafil kolkami w srodek poprzecznego profilu, tylko jakos
    przy krawedzi, wiec umywalka nawet po dociagnieciu nie trzymala sie pewnie.

    Poniewaz po przeciwnej stronie scianki g-k z umywalka bedzie szafa z
    plecami, poddano mi pomysl, zeby polozyc tam na plycie g-k plyte OSB lub
    twarda deske, przewiercic sie przez scianke i te deske na wylot
    (przechodzac przez wspomniane, istniejace juz otwory w profilu
    poprzecznym), przelozyc odpowiednio dlugie kolki i dociagnac po obu
    stronach nakretkami.

    Bedzie sie trzymac, czy macie inne propozycje?

    Licze na pomoc, bom w kropce.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-09-18 22:10:28
    Temat: Re: powieszenie umywalki na scianie z g-k
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

    > Bedzie sie trzymac, czy macie inne propozycje?
    >
    > Licze na pomoc, bom w kropce.

    będzie bez problemu , tylko najlepiej daj na tyle szeroką żeby oparła
    się na pionowych profilach - o ile jeszcze mniej więcej pamiętasz ich
    położenie

    MJ

  • 3. Data: 2011-09-19 06:46:33
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.09.2011 23:46, Maciek pisze:

    > Bedzie sie trzymac, czy macie inne propozycje?

    Rozumiem że chcesz tą płytę z OSB dać w drugim pokoju na ścianie, a nie
    wewnątrz stelażu...
    Szafa dziś jest tam a jutro jej tam nie ma...
    Ja bym zrobił odkrywkę i wstawił od tyłu porządny stelaż(niekoniecznie
    taki dedykowany, wystarczą dwa profile pionowo w miejscach otworów umywalki)
    Płytę z tyłu wytnij tak, aby jej przyszłe łączenie wypadło na profilu,
    inaczej nie ma szans aby nie pękało. Jest z tym więcej roboty niż w
    przykręceniu płyty OSB, ale zdecydowanie bardziej przyszłościowe.

    Jako tymczasówka, pomysł z OSB na ścianę będzie OK.

  • 4. Data: 2011-09-19 06:59:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Sep 2011 08:46:33 +0200, Albercik napisał(a):

    > Rozumiem że chcesz tą płytę z OSB dać w drugim pokoju na ścianie, a nie
    > wewnątrz stelażu...
    > Szafa dziś jest tam a jutro jej tam nie ma...

    Ze strony przecownej niz lazienka. Tam nie ma pokoju, tylko korytarzyk z
    wneka specjalnie pod szafe.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2011-09-19 07:04:32
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-09-18 23:46, Maciek pisze:
> [...]
    > stronach nakretkami.
    >
    > Bedzie sie trzymac, czy macie inne propozycje?
    Nie będzie to dobrze trzymać, bo zobacz że każde obciążenie umywalki
    powoduje chęć wyrwania kołków ze ściany... które są sprężynowane niejako
    przez grubość ściany. Umywalka będzie się bujać i dostawać luzów. Ściana
    będzie ci pracować na ściskanie, do czego taka ściana najmniej się
    nadaje, a że profile 60 pewnie masz takie "z cieńkiej blaszki" a nie z
    szyny kolejowej, to się to albo pognie, albo przynajmniej będzie ci ta
    ściana pękać gdzie popadnie.

    Dużo lepiej będzie zrobić wycięcie płyty k-g od strony szafy, wstawienie
    tej płyty OSB (lub zrobienie jakiegoś innego wzmocnienia, z deski czy co
    tam ci wpadnie do głowy, ja np dałem drewnianego kanciaka 5x10)
    wewnątrz, wprost na k-g tym na którym są kafelki, wtedy nic nie będzie
    mogło pracować sprężyście i nie zgniecie ci ścianki.
    Jak OSB cię tam nie straszy, to ślad po powtórnym zagipsowaniu odkrywki
    też nie będzie taki straszny, a jest zawsze szansa zrobić go na tyle
    ładnie, że nic nie będzie widać

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2011-09-19 07:43:02
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mam problem z powieszeniem umnywalki na scianie z plyt gk na stelazu.
    >

    > Bedzie sie trzymac, czy macie inne propozycje?
    >
    > Licze na pomoc, bom w kropce.

    Wytnij trochę ściany z tyłu, wstaw do wewnątrz ściany płytę OSB lub wiórową
    grub 22mm, możesz ją przykleić do płyty GK klejem montażowym. Potem przykręć
    umywalkę zwykłymi wkrętami fi 10 (śrubami dwostronnymi) - typowymi do
    montażu umywalek. W wycięcie daj wstawkę z płyty GK i będzie na zawsze.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2011-09-19 08:03:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Sep 2011 09:43:02 +0200, Jackare napisał(a):

> [...]
    > umywalkę zwykłymi wkrętami fi 10 (śrubami dwostronnymi) - typowymi do
    > montażu umywalek. W wycięcie daj wstawkę z płyty GK i będzie na zawsze.

    A nie lepiej by bylo wstawic plyte OSB miedzy profile pionowe i do nich
    zamocowac, niz kleic do GK?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2011-09-19 08:19:18
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 19.09.2011 10:03, Maciek pisze:

    > A nie lepiej by bylo wstawic plyte OSB miedzy profile pionowe i do nich
    > zamocowac, niz kleic do GK?

    Chodzi o to, aby ta płyta OSB, czy jakikolwiek inny materiał, wstawiony
    do ściany, przylegał do płyt na której wisi umywalka. Jak pomiędzy płytą
    gipsowa, a wzmocnieniem będzie szczelina, to będzie to sprężynowało.
    Tego wzmocnienia w ścianie nie trzeba kleić, wystarczająco się będzie
    trzymać na śrubach od umywalki, lecz dla własnej wygody warto to trwale
    połączyć z płytą gipsową. Wyobraź sobie przypadek że musisz odkręcić
    umywalkę, wtedy te wzmocnienie spadnie w ścianie na dół i znów musisz
    robić odkrywkę.
    A no i warto przemyśleć rodzaj użytych śrub. Bo jak dasz sobie nakrętkę
    w ścianie, to bez demolki nie będziesz mógł już tego nigdy odkręcić. Są
    do dostania takie nakrętki wpuszczane w drewno, z takimi ząbkami co się
    je wbija, albo dać śrubę z łbem wpuszczanym, a nakrętka od strony umywalki.

  • 9. Data: 2011-09-19 10:08:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Sep 2011 10:19:18 +0200, Albercik napisał(a):

    (...)

    Rozumiem. Chodzi mi o to, czy nie warto byloby pokombinowac, zeby ta plyta
    OSB jednoczesnie przylegala do plyty g-k i byla zamocowana do pionowych
    profili. W ten sposob czesc obciazenia przenioslaby sie bezposrednio na
    konstrukcje.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 10. Data: 2011-09-20 10:32:49
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > OSB jednoczesnie przylegala do plyty g-k i byla zamocowana do pionowych
    > profili. W ten sposob czesc obciazenia przenioslaby sie bezposrednio na

    Można jak najbardziej i też nie musi to być przykręcane. Można użyć kleju
    montażowego, silikonu szklarskiego lub choćby kleju guma-metal (taki
    zmodyfikowany butapren).
    Najlepiej skleic to i do płyty i do profili, ale tak by jednak główną
    powierzchnią nośną była płyta GK. Tą dechę daj odpowiednio wysoką, tak by
    była wyższa w górę i w dół od obrysu umywalki - to zapewni sztywność i
    wytrzymałość