  • 11. Data: 2010-11-03 10:41:15
    Temat: Re: pozbycie sie lokatora
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Kazimierz Debski <k...@o...eu> napisał(a):

    >Nieprawda.

    >Meldunek lub brak nic nie zmienia.
    >Poczytajcie ustawę o ochronie lokatorów.
    >
    >Kazek

    prosze wskaz mi w ustawie o ochronie praw lokatorow konkretny ustep, bo jakos
    nie moge nic wlasciwego wyszukac, a mowiacy o tym, ze po zbyciu mieszkania, nowego
    wlasciciela
    dalej obowiazuje umowa z lokatorami (czyli kupujacy kupuje mieszkanie wraz z umowami
    poprzedniego);
    bo jesli nie obowiazuje, to nie maja zadnego prawa - sa tylko goscmi

    jesli zas masz racje i rzeczywiscie umowy wynajmu lokalu przechodza na nowego
    wlasciciela
    mieszkania, to ten ma prawo im je wypowiedziec z miesiecznym okresem wyprzedzenia (a
    zawsze to nie
    2)

  • 12. Data: 2010-11-03 11:42:21
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > prosze wskaz mi w ustawie o ochronie praw lokatorow konkretny ustep, bo jakos

    No właśnie. Tam nie ma żadnego paragrafu na ten temat. Miało by
    znaczenie, gdyby był. A tak, to, czy ktoś jest lub nie jest zameldowany
    nie ma żadnego znaczenia. Podejrzewam, że ustawodawca celowo tak
    postąpił, aby właściciele nie próbowali usuwać niewygodnych lokatorów na
    podstawie braku meldunku.

    Podobnie ustawa nie rozróżnia wynajmu studentowi na 5 miesięcy pokoju we
    własnym mieszkaniu, rodzinie domu na 5 czy 10 lat jak i np.: budynku
    wielomieszkaniowego wybudowanego dla komercyjnego najmu.

    Kazek

  • 13. Data: 2010-11-03 12:41:46
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Podobnie ustawa nie rozróżnia wynajmu studentowi na 5 miesięcy pokoju we
    > własnym mieszkaniu, rodzinie domu na 5 czy 10 lat jak i np.: budynku
    > wielomieszkaniowego wybudowanego dla komercyjnego najmu.

    Czyli jak student na prywatce pochleje i zaśpi, to na drugi dzien jest już
    lokatorem i ma pełne prawa do lokalu?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2010-11-03 13:09:07
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

> [...]
    >własnym mieszkaniu, rodzinie domu na 5 czy 10 lat jak i np.: budynku
    >wielomieszkaniowego wybudowanego dla komercyjnego najmu.

    jesli prawo czegos nie zabrania, to automatycznie jest to dozwolone
    czyli nowy wlasciciel mieszkania moze wyprosic gosci

  • 15. Data: 2010-11-04 06:14:20
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > jesli prawo czegos nie zabrania, to automatycznie jest to dozwolone
    > czyli nowy wlasciciel mieszkania moze wyprosic gosci

    Nie może. Właśnie po to powstałą ta ustawa o ochronie lokatorów, aby nie
    było tak, że np.: zadłużony budynek w atrakcyjnym miejscu kupuje za
    grosze pseudo-byznesmen i następnego dnia wyrzuca wszystkich na ulicę,
    bo robi z niego "galerię" handlową.

    Posiadacz mieszkania jest posiadaczem dotąd dopóki nie odda kluczy
    właścicielowi. A dopóki nie odda kluczy chroni go ustawa o ochronie
    lokatorów. Nie ma znaczenia ani sposób, w jaki uzyskał klucze do tego
    lokum ani nawet to, czy ma tytuł prawny do lokalu. Orzeczenie eksmisji
    pozbawia tytułu prawnego do lokalu ale nie pozbawia możliwości
    zamieszkiwania w nim.

    Kazek

  • 16. Data: 2010-11-04 07:08:00
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Kazimierz Debski <k...@o...eu> napisał(a):

    [...]

    masz racje, nei da sie tak latwo wywalic lokatorow, tzn szybko
    i zgodnie z prawem
    inna rzecz, ze obowiazujace w polsce prawo z lat 70
    zawiera mase idiotyzmow

  • 17. Data: 2010-11-04 07:38:43
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Nie może. Właśnie po to powstałą ta ustawa o ochronie lokatorów, aby nie
    > było tak, że np.: zadłużony budynek w atrakcyjnym miejscu kupuje za grosze
    > pseudo-byznesmen i następnego dnia wyrzuca wszystkich na ulicę,

    To podstawowe prawo człowieka, aby swobodnie rozporządzać swoim majątkiem. A
    Ty używasz epitetów mających sugerować że właściciel - zły, pasożyt - dobry.

  • 18. Data: 2010-11-04 13:17:28
    Od: Moorek <m...@p...onet.pl>

    > Alez on sie wywiazal - mieszkaja, mieszkali, jakies wypowiedzenie bylo -
    >   powiedz gdzie niby jest to niewywiazanie sie.

    Nie wywiązał się gdyż przekazał ci mieszkanie z lokatorami.

    > A to ma niewiele do rzeczy.

    Ma wiele, jeżeli w umowie stoi że przekazuje ci mieszkanie puste
    oczyszczone i bez lokatorów - to można gościa pociągnąć do czegoś.

    Wiele sytuacji widziałem gdzie lokator który najmuje miał w du....
    wyprowadzenie się i siedział na hama.
    Nawet sprawy w TV opisywali.
    Wtedy będziesz kwękał i nie powiesz że sprzedawca się wywiązał tylko
    zrobił cię w *uja bo kasę za najem pewnie wziął - a ty zapłacisz za
    media które przy studentach nie są małe bo nie oszczędzają.
    Pewnie nie rozliczyłeś w spółdzielni mediów CO,CW, tel., energię
    przed zakupem ????
    Też mogą ciebie sami studenci zrobić w rogi jeszcze spokojnie na
    jakieś 2tyś zł - sam tak latałem za taką studentką która nie
    popłaciła mediów a rodzice zawierzyli i dali jej rachunki żeby sama
    rozliczała.

    Potem i przez 5 lat się nie wprowadzisz albo i lepiej i na adwokatów
    wydasz fortunę.
    Wiem bo żona dostała w spadku dom z lokatorem - już 4 lata nie możemy
    się do tego domu dostać.

    Sprzedaż domu jest o tyle łatwiejszą sprawą że można sobie zastrzec w
    umowie że przekazują ci pusty lokal z opłaconymi wszystkimi mediami do
    dnia sprzedaży.

    Pozdrowienia
    Tomek

  • 19. Data: 2010-11-05 06:48:02
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Moorek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Szkoda tylko, że nikt nie przytoczył tu żadnego konkretnego paragrafu
    uniemożliwiającego pozbycie się lokatora.
    Jest to gdzieś napisane "czarno na białym"?

  • 20. Data: 2010-11-05 08:05:12
    Od: Moorek <m...@p...onet.pl>

    On 5 Lis, 07:48, "jagr" <j...@W...pl> wrote:
> [...]
    > uniemożliwiającego pozbycie się lokatora.
    > Jest to gdzieś napisane "czarno na białym"?

    Po co ci paragraf. Od tego są prawnicy.
    Wystarczy że studenci powiedzą że się nie wyprowadzą bo nie - i już
    na wstępie przy wejściu na drogę sądową masz minimum rok w plecy zanim
    zostanie rozpatrzona jakakolwiek sprawa.

    Nawet jeśli będziesz miał rację i prawo, postępowanie sądowe cię
    zrujnuje. A wątpię że chcesz postępować jak zbir i wywalać na ulicę bo
    wtedy mogą posądzić ciebie o kradzież prywatnego mienia lub o coś
    innego - i będziesz miał większe kłopoty, to powinien dopełnić
    poprzedni właściciel - a jak pierwszy post mówi nie zostało to
    dopilnowane,
    można było przed kupnem omówić sprawę z notariuszem on na pewno wie
    jak trzeba w takich sytuacjach postępować.

    Jak chcesz konkretne paragrafy to zmień forum i pisz chyba na
    pl.rec.lex lub coś w tym stylu.

    KWALIFIK - pisze że kuzynka dopiero kupuje mieszkanie - czyli z tego
    wnioskuję że jeszcze nie zostało zapłacone.

    Prosta sprawa - do momentu dopóki nie zostanie oddany pustostan
    sprzedawca nie dostanie gotówki poza zaliczką. Dać mu termin 4
    miesięcy do załatwienia sprawy - jeżeli się nie wywiąże zobowiązać
    notarialnie do zapłacenia kary w wysokości zaliczki + zwrot zaliczki
    oraz automatyczne rozwiązanie umowy.
    Proste jak drut - pod warunkiem że nie spisano już aktu notarialnego w
    którym zapomniano o tym fakcie.

    A jeżeli się bardzo śpieszy żeby zamieszkać tam, to postawić sprawę
    sprzedawcy na ostrzu noża że oferta jest aktualna max dwa tygodnie lub
    miesiąc, a studentom niech poprzedni właściciel wynajmie inne lokum,
    wtedy zobaczy kasę jak się wywiąże - bo to jego była umowa ze
    studentami żeby im lokum na czas obowiązywania umowy zapewnić w końcu
    za darmo ich nie trzymał więc ma kasę i dodatkowo dostanie za sprzedaż
    mieszkania więc będzie go stać żeby dotrzymać obowiązującej go umowy.

    Pozdrowienia
    Tomek