  • 1. Data: 2012-04-17 11:16:34
    Temat: poziom wód gruntowych 1,2 m - budowac ?
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    witam

    mam dylemat na działce budowlanej mam poziom wod gruntowych 1,2 metra z
    dokumentów wynika ze latem bedzie 1,6

    czy jest sens na czyms takim budować chalupe? jak to zrobic zeby wybudowac
    sensownie?

    dzieki

    http:://decore-meble.pl
    Meble drewniane Warszawa

  • 2. Data: 2012-04-17 11:20:02
    Temat: Re: poziom wód gruntowych 1,2 m - budowac ?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 kwietnia 2012 11:16:34 UTC+2 użytkownik rt napisał:
    > czy jest sens na czyms takim budować chalupe? jak to zrobic zeby wybudowac
    > sensownie?

    Ja mam jeszcze gorzej. Po długich opadach poziom, wód gruntowych jest gdzieś z 70cm
    poniżej gruntu. Dom już stoi 4 lta prawie i niec złego sie nie dzieje. Jedyny problem
    to taki że piwnicy nie mogłem zbudowac a przydałby się;)
    Ale za to DZ do PC chyba wydajne jest w trakich warunkach;)

  • 3. Data: 2012-04-17 11:31:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > mam dylemat na działce budowlanej mam poziom wod gruntowych 1,2 metra z
    > dokumentów wynika ze latem bedzie 1,6

    bez problemu -byle bez piwnic.

    b.

  • 4. Data: 2012-04-17 11:35:47
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    rt <x...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > dokumentów wynika ze latem bedzie 1,6
    >
    > czy jest sens na czyms takim budować chalupe? jak to zrobic zeby wybudowac

    Budować, budować. Jedynie sprawdzić jak szybko woda pojawia się w wykopie, bo
    poziom poziomem, a intensywność napływu może przeszkodzić w wykonaniu ław i
    ścian fundamentowych, ale na to też są sposoby. A tak wysokie wody to jak
    poprzednik wspomniał korzystny klimat dla PC, GWC i może oczka w przyszłości.
    Jedynie piwnica to zagadka i chyba oczyszczalnia biologiczna.

  • 5. Data: 2012-04-17 11:37:39
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > dokumentów wynika ze latem bedzie 1,6
    >
    > czy jest sens na czyms takim budować chalupe? jak to zrobic zeby wybudowac

    Sąsiedzi się pobudowali? Pogadaj z nimi.

    Ja mam bardzo kiepskie warunki gruntowe jeśli chodzi o wodę. Zaczynałem
    budowę w lato 2011 - masakra. Lato było bardzo deszczowe i wtedy poziom wód
    był powyżej poziomu terenu (przynajmniej na mojej działce). Na jesieni było
    w miarę sucho, poziom wód gruntowych opadł na tyle, że można było normalnie
    budować.

    Dom powstał, teraz jest w stanie surowym. Żadnych negatywnych skutków
    wysokiego stanu wód nie widać... Potem podniosę teren i będzie normalnie.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 6. Data: 2012-04-17 12:27:02
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    to teraz jeszcze jedno pytanie - robić studnie glebinowa na dziłace bo
    wodociągu na razie nie ma? czy ta artezyjska, bo nie wiem co sie sprawdza w
    takich warunkach i nie zamarza na zime?

    rt

  • 7. Data: 2012-04-17 12:38:54
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik rt napisał:
    > to teraz jeszcze jedno pytanie - robić studnie glebinowa na dziłace bo
    > wodociągu na razie nie ma? czy ta artezyjska, bo nie wiem co sie sprawdza w
    > takich warunkach i nie zamarza na zime?

    Jak nie masz wodociągu, to sprawdź najpierw jakie są w ogóle możliwości
    zbudowania studni. Może się okazać, że nie będziesz mógł domu wybudować
    z uwagi na brak dostępu do wody pitnej...
    A prąd masz?
    Prąd i woda to dwa podstawowe i konieczne warunki, żeby wydali Ci
    pozwolenie na budowę, bez tego ani rusz...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 8. Data: 2012-04-17 13:04:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.04.2012 12:27, rt pisze:
    > to teraz jeszcze jedno pytanie - robić studnie glebinowa na dziłace bo
    > wodociągu na razie nie ma? czy ta artezyjska, bo nie wiem co sie sprawdza w
    > takich warunkach i nie zamarza na zime?

    Głębinowa to tak od około 100 metrów wgłąb - zapłacisz za taki odwiert? ;->

    Plus na takie to trzeba mieć zezwolenie.

    Wierć normalną, jeśli w okolicy jest zdatna do tego woda zaskórna, i tyle.

  • 9. Data: 2012-04-18 00:01:30
    Od: mal <m...@g...com>

    On 17 Kwi, 13:04, Andrzej Lawa:
    > Głębinowa to tak od około 100 metrów wgłąb - zapłacisz za taki odwiert? ;->

    Studnią głębinową nazywa się każdą studnię wierconą, która ujmuje
    horyzont wodonośny występujący poniżej poziomu wód zaskórnych.

    > Plus na takie to trzeba mieć zezwolenie.

    Nie trzeba. Wyczerpuje to przepis tzw.zwykłego korzystania z wód, a
    mówiąc po ludzku: twoja działka to i woda twoja.

    Jeśli głębokość wiercenia przekracza 30 m - wtedy już potrzebny jest
    projekt prac geologicznych zatwierdzony przez właściwego starostę,
    plan ruchu (urząd górniczy), a potem dokumentacja geologiczna, również
    zatwierdzona.
    I te papiery podnoszą koszt od razu o ok. 2-3 tys. lekko licząc.

    pozdr.

    mal

  • 10. Data: 2012-04-19 15:41:40
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > Głębinowa to tak od około 100 metrów wgłąb - zapłacisz za taki odwiert?
    > ;->
    chyba żartujesz - ja mam 30 metrów - lustro wody 23 m.
    jest to stydnia głębinowa - koszt całości 8 lat temu 4200 zł
    nie trzeba żadnych zezwoleń - musi być zachowana odległośc od
    szamba/oczyszczalni, oraz musi być zachowana odległośc od brzegu działki.
    koszt wody: praktycznie pomijalny - pomimo baseny 12 m. sześć.
    pozdr.
    gr