  • 11. Data: 2011-09-16 18:00:24
    Temat: Re: poziomica laserowa -co warto
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-09-16 15:33, Adams pisze:
    > Nie bardzo tez wiem jak laserowa poziomica ma Ci pomoc
    > w stawianiu scian zwlaszcza kiedy jest ladna sloneczna pogoda.

    Nie musi być dużego słońca, żeby w ogóle nie zobaczyć linii lasera.
    To jest dobre do prac we wnętrzach.

    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2011-09-16 22:59:02
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 16, 2:31 pm, szary <n...@x...pl> wrote:
    > szary wrote:
    >
    > Hmm, czyli chyba si za bardzo pietram.
    > A jak jest z wylewkami z gruchy w pomieszczeniach?
    >
    > Wpada taki, ju , dawaj, szybko bo mam nast pny kurs i drzesz ryja a on
    > dalej leje. Zakryje dechy, punkty .. nie przyda si wtedy szyko to po apac?

    Laser jest fajny bo w prosty sposob mozna zmierzyc w kazdym miejscu
    ile brakuje do poziomu albo czy poziom jest.

    Czyli:
    Kladziesz taki na srodku pomieszczenia. Ustawiasz go tak aby w miejscu
    odniesienia (parapet czy prog) byl ustawiony nominalnie (najlepiej
    miarka na np. 10cm).
    Czyli po ustawieniu i przylozeniu poczatka miarki do tego progu
    powinien swiecic na kreske 10cm na miarce.
    Potem robisz sobie listwy z rur na podlodze aby wszedzie mialy te 10
    cm do swiatla lasera.
    Ustawia sie szybko i sprawnie. Pierwsza taczka betonu pomaga
    ustabilizowac te lezace rury.

    Jak wszystko lezy stabilnie, laser gasisz i wynosisz.

    Lejesz beton i rura sciagasz nadmiar betonu i wode.
    Wszystko powinno wyjsc rowno.
    Na drugi dzien stawiasz laser na progu i chodzac delikatnie z miarka
    po wylanym betonie kontrolujesz czy wyszlo rowno (zazwyczaj wychodzi
    ok o ile nie miales za duzo wody w zaprawie).

    Przy ukladaniu rygipsow podobnie. Montujesz stelaz np. 3 cm obok linii
    lasera i dzieki miarce z dokladnoscia do 1mm ustawisz go pionowo i
    poziomo.

    Wazna uwaga:
    O ile sama kreska jest pionowa/pozioma z dobra dokladnoscia to juz nie
    zawsze swieci na wprost w poziomie.
    Czyli kreska jest pozioma ale jesli bedziesz sciane oddalal lub
    przyblizal to kreska bedzie zmieniala wysokosc.
    Przemysl to i zrozum o co mi chodzi. Dzieki temu nie popelnisz byka :)

  • 13. Data: 2011-09-18 09:02:10
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-09-17 00:59, ptoki pisze:

    > Wazna uwaga:
    > O ile sama kreska jest pionowa/pozioma z dobra dokladnoscia to juz nie
    > zawsze swieci na wprost w poziomie.

    A powinna świecić na wprost w poziomie.
    Chyba, że głowica lasera się źle ustawia (tego samopoziomującego) no ale
    to trzeba sobie wcześniej skontrolować.

  • 14. Data: 2011-09-19 06:35:46
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A powinna świecić na wprost w poziomie.
    > Chyba, że głowica lasera się źle ustawia (tego samopoziomującego) no ale
    > to trzeba sobie wcześniej skontrolować.
    >
    > --

    Właśnie zawsze mnie to zastanawiało, bo jak sobie działam poziomicą 2,5m i
    widzę jakąś różnicę na jej długości
    to w oczku ledwo się poruszy, więc jak poziomuje laserówkę na oczko (
    dosłownie i w przenośni)
    to na odcinku np. 4-5 m mogę mieć spore odchyły mimo że sam laser pokaże
    linię prościutką.
    Czy może te laserówki ustawia się inaczej niż na oczko?

    Rafał

  • 15. Data: 2011-09-19 06:52:08
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Sep 19, 8:35 am, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:
    > U ytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisa w wiadomo
    cinews:j54c2k$oma$1@news.onet.pl...

    > W a nie zawsze mnie to zastanawia o, bo jak sobie dzia am poziomic 2,5m i
    > widz jak r nic na jej d ugo ci
    > to w oczku ledwo si poruszy, wi c jak poziomuje laser wk na oczko (
    > dos ownie i w przeno ni)
    > to na odcinku np. 4-5 m mog mie spore odchy y mimo e sam laser poka e
    > lini pro ciutk .
    > Czy mo e te laser wki ustawia si inaczej ni na oczko?

    Czasem inaczej a czasem nie :)
    W mojej laser wisi sobie na dwu łożyskach.
    I normalnie sobie dynda w środku.
    Dzieki temu nie jest istotne na czym stoi i czy podłoże jest poziome.
    W pewnych granicach sam sie koryguje.

    Ale poziomość/pionowość kreski jest ustawiona w fabryce.
    Zweryfikować prawidlowosc poziomicy mozna prosto. Wystarczy obrocic ja
    wg pionowej osi i zobaczyc czy kreska sie podnosi na obranym uprzednio
    punkcie na scianie.

    Pionowosc jest trudniej zweryfikowac i bez pionu (sznurek z
    ciezarkiem) sie tego zrobic nie daje.

  • 16. Data: 2011-09-19 18:39:06
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-09-19 08:52, ptoki pisze:

    > Pionowosc jest trudniej zweryfikowac i bez pionu (sznurek z
    > ciezarkiem) sie tego zrobic nie daje.

    Daje się, daje :-)

    Ściągnij sobie instrukcje od lasera krzyżowego dewalt - tam jest
    wszystko opisane.

    --
    M.