  • 11. Data: 2011-01-03 21:03:43
    Temat: Re: prad budowlany..
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Grana" <g...@w...home.pl> napisał w wiadomości
    news:4d223111@news.home.net.pl...

    > No niestety , pokazalem panu z okienka odbior - zobaczyl tylko ,ze tyczy
    > sie budynku gospodarczego i zamknal temat.
    > "Nie mieszkasz pan tam to masz pan prad budowlany i nic z tym nie
    > zrobimy - musisz mieszkac czyli budynek musi byc po czesci mieszkalny/
    > wtedy zmienimy na taryfe mieszkalna "
    >
    > rece opadaja.Czy naprawde trzeba jechac na pradzie budowlanym.... ?

    To zamelduj sie tam

  • 12. Data: 2011-01-04 07:39:45
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > a zapytaj sie może o podstawę prawną tych wymagań?

    Już sprawa się finalizuje i nie chcę w tym miejscu bruździć, bo zyski
    mogą być mniejsze od strat... Nie tylko finansowo...

    > I. PODSTAWA PRAWNA
    > 1. Art. 47a ustawy z dnia 17.05.1989 r. prawo geodezyjne i
    > kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 240. poz. 2027 ze zmianami.)
    > "Do zadań gminy należy: ustalanie numerów porządkowych nieruchomości
    > zabudowanych oraz nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę zgodnie z
    > miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego",

    Tutaj ciągle nie ma planu i dlatego urzędniczyki mają wolną rękę... :-/

    Jakbym chciał na siłę mieć ten numer wcześniej, to mógłbym zlecić mapkę
    samego domu, ale bez przyłącza kanalizacyjnego i numer by byl, ale
    wówczas musiałbym jeszcze raz płacić geodecie za drugą mapkę
    kanalizacji... i parę stów w plecy :-(. Obecnie przyjąłem opcję, kiedy
    wszystko będzie na jednej mapce i jednym biegiem administracyjnym sobie
    przez te wszystkie pokoje przejdzie oraz pozbiera wszystkie pieczątki.
    Taniej mnie to wyjdzie, a czasowo... pewnie szybicej :-). Administracja
    jest baaardzo siermiężna. Każdą pierdołę podrafią podzielić na sto
    elementów i każdemu nadają swój bieg...

    Poczekam ten miesiąc jeszcze, czy dwa i będzie wszystko załatwione :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 13. Data: 2011-01-04 07:50:17
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Grana napisał:

> [...]
    > na taryfe mieszkalna "
    >
    > rece opadaja.Czy naprawde trzeba jechac na pradzie budowlanym.... ?

    Nie napisałeś za dużo szczegółów, ale...
    Jakbyś miał na tej samej nieruchomości dom - zamieszkany, to przecież z
    tego prądu w gosp. możesz po prostu zrezygnować i podłączyć go kablem
    wkopywanym w ziemi YKY z domu... :-)

    Podlicznik też możesz sobie założyć.

    pozdr
    robercik-us

  • 14. Data: 2011-01-04 08:02:41
    Od: "Grana" <g...@w...home.pl>

    to zameldowac mozna sie w budynku gospodarczym ?
    To jest budynek gospodarczy jako jedyny wybudowany na dzialce.
    Smieszy fakt - koniec budowy (odbior budowlany na pismie) to koniec pradu
    budowlanego - nie twierdzi tak jednak pan z energetyki,ktory nie chce
    zmienic taryfy na mieszkaniowke bo budynek gospodarczy to nie budynek
    mieszkalny.
    Co w zwiazku z powyzszym zrobic aby zlikwidowac ten prad budowlany,ktory juz
    nie sluzy budowie bo jest jej koniec ?
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-01-04 08:41:07
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Grana napisał:

    > Co w zwiazku z powyzszym zrobic aby zlikwidowac ten prad budowlany,ktory juz
    > nie sluzy budowie bo jest jej koniec ?
    > Pozdrawiam

    A może rozejrzyj się za innym dostawcą energii... tyle w końcu mówi się
    o konkurencji i wolnym rynku... ;-)

  • 16. Data: 2011-01-04 08:44:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > to zameldowac mozna sie w budynku gospodarczym ?

    Zameldować musza nawet na pustej działce.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2011-01-04 11:48:18
    Od: "Grana" <g...@w...home.pl>

    > A może rozejrzyj się za innym dostawcą energii... tyle w końcu mówi się o
    > konkurencji i wolnym rynku... ;-)

    no ok.
    dzwonilem do Enea - przedstawilem sprawe czyli - odbior budowy budynku
    gospodarczego.
    Konsultant oznajmil,iz to i tak musi przejsc przez rece eneregtyki, budynek
    musi spelniac role mieszkalna a nie gospodarcza wiec pradu i tak nie
    zmienia.

  • 18. Data: 2011-01-04 22:55:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.01.2011 09:02, Grana pisze:
    > to zameldowac mozna sie w budynku gospodarczym ?

    Jeśli w nim mieszkasz, to wręcz powinieneś. Gorzej, że mieszkanie w
    budynku gospodarczym grozi grzywną i to niemałą.

  • 19. Data: 2011-01-04 22:57:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.01.2011 12:48, Grana pisze:

> [...]
    > Konsultant oznajmil,iz to i tak musi przejsc przez rece eneregtyki, budynek
    > musi spelniac role mieszkalna a nie gospodarcza wiec pradu i tak nie

    1. prąd "budowlany" jest tylko na czas budowy - zasadniczo energetyki
    nie powinno interesować, co to za budynek

    2. porozmawiaj prywatnie z tym gościem, co ma Ci robić/robił przyłącze i
    odbiór instalacji w domu - to często pomaga

  • 20. Data: 2011-01-05 11:34:14
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Jeśli w nim mieszkasz, to wręcz powinieneś. Gorzej, że mieszkanie w
    > budynku gospodarczym grozi grzywną i to niemałą.

    Niech mówi, że mieszka w namiocie. Za to nie ma grzywny.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/