  • 21. Data: 2009-10-09 09:41:42
    Temat: Re: pralka - jakiej marki NIE polecacie
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Dominik & Co pisze:

    > BTW Punkt 3 jest mocno dyskusyjny- nie zadziała Ci czujnik
    > wypływu wody i sąsiad zalany (w trupa)...

    Dokładnie tak, chociaż skuteczność fabrycznego zabezpieczenia w postaci
    "przyklejonego" brudem do podłogi pralki kawałka styropianu jest wielce
    dyskusyjna.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2009-10-09 09:54:07
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    PeJot napisał(a):

    > Dokładnie tak, chociaż skuteczność fabrycznego zabezpieczenia w postaci
    > "przyklejonego" brudem do podłogi pralki kawałka styropianu jest wielce
    > dyskusyjna.

    No, u mnie działał, jak pralka popuszczała wodę z okolic zasobnika proszku.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 23. Data: 2009-10-09 09:59:28
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Iza" <i...@g...com> wrote in message

    > oni znają się na elektronice a obecnie w AGD psuje się prawie wyłącznie
    > elektronika.

    Bo to jest tak konstruowane jak ta hala w Katowicach. Zasady projektowania
    są doskonale znane (możliwe, ze nie wszystkim), takie napiecia przebicia
    powinny być 3x większe niż napięcie pracy. I teraz bałwan nie sprawdzi jaki
    mogą być maxima w sieci i nie założy zabezpieczenia przepięciowego lub
    jakiegos filtra za parę groszy, A później części zamiennych brak.

  • 24. Data: 2009-10-09 10:10:07
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Dominik & Co pisze:

    > No, u mnie działał, jak pralka popuszczała wodę z okolic zasobnika proszku.

    Przy okazji grzebania w pralce, warto go zatem skontrolować.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 25. Data: 2009-10-09 21:03:32
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Maciej Ślużyński <m...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    Polecam Polar o ile jeszcze produkują. Mam wersję "Gracja" - prezent ślubny od
    teścia. Pierze od 12 lat i nic się nie zepsuło do tej pory. Absolutnie nic.

  • 26. Data: 2009-10-12 20:49:01
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    PeJot pisze:

    > Jaki to koszt ?

    Sam sobie odpowiem: 32 złote ;) zaś w necie 48.

    > Moja Amica ma już 7 czy 8 lat i jeszcze nic złego pod
    > tym kątem się nie stało.

    Stary zawór był już mocno "zarośnięty". Po wymianie na nowy aqua spray
    pracuje jak nowy, pełnym strumieniem. Niepokoi mnie tylko fakt, że pompa
    jest mocno obciążona przez system aqua spray, zaś filtr jest mocno
    symboliczny. Za 8 lat eksploatacji zdążyłem wymienić pompę 2 razy,
    ceramiczne łożyska długo nie wytrzymują kontaktu z piaskiem. Trzeba by
    dać gęsty filtr ( i często do niego zaglądać ), albo wyłączyć całkiem
    aqua spray. Ucierpi na tym jakość prania, ale pompa dłużej pożyje. Tyle
    że pompka ma całkiem sympatyczną cenę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 27. Data: 2009-10-13 07:06:18
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 2 Paź, 13:03, "basti78" <b...@o...pl> wrote:
    > mysle o Siemens, Bosch, Candy
    >
    > nie mysle o Amica, Whirpool
    >
    > dobrze mysle? ;)
    >
    > --
    >
    > Sebastian

    Ja polecam Aristona. Jak kupowałem 3 miesiące temu, to nie byłem
    przekonany. Ale kupiłem - taką z suszarką. Cena super. Do tego wersja
    Silent, czy jakoś tak. Serio, jak się stoi 1m od pralki, to nie
    słychać że pierze. Jak wiruje, to też cichutko szumi tylko. Mam
    nadzieje, ze będzie tak długo ;) Do tego chyba 2 szybkie programy (15
    i 30 minut), które z powodzeniem standardowo brudne (znaczy
    nieświerze) ubrania - chociaż chyba teraz większość pralek to ma...
    Druga sprawa, to przekonać żonę, że te programy nadają się do stałego
    używania ;)

  • 28. Data: 2009-10-13 07:59:30
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    PeJot napisał(a):

    > Stary zawór był już mocno "zarośnięty". Po wymianie na nowy aqua spray

    Widzisz, lada moment triak mógł podziękować za współpracę :-)
    Bezpiecznik założyłeś?

> [...]
    > dać gęsty filtr ( i często do niego zaglądać ), albo wyłączyć całkiem
    > aqua spray. Ucierpi na tym jakość prania, ale pompa dłużej pożyje. Tyle

    Ja bym wymieniał pompę (dopiero 1 sztuka za mną :-). Ludziska na necie polecają
    wyłączanie AS, ale IMO znacząco wpływa in plus na skuteczność prania. A filtr
    faktycznie mogliby dać lepszy...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 29. Data: 2009-10-13 08:16:35
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Dominik & Co pisze:

    > Widzisz, lada moment triak mógł podziękować za współpracę :-)
    > Bezpiecznik założyłeś?

    Oczywiście.

> [...]
    > polecają
    > wyłączanie AS, ale IMO znacząco wpływa in plus na skuteczność prania. A

    Wtedy trzeba by go czyścić raz na tydzień :) Jedyna rada - wsad trzeba
    obowiązkowo wytrzepać z piasku.

    A z innych działań prewencyjnych, to sprawdzę jeszcze szczotki silnika,
    czy aby nie zbyt krótkie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 30. Data: 2009-10-13 18:08:07
    Od: "smichu" <s...@i...pl>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > mysle o Siemens, Bosch, Candy
    >
    > nie mysle o Amica, Whirpool

    Whirpool miałem 12 lat (taką ładowaną od góry).
    Niby ok tylko dlaczego każde wyjęcie filtra poprzedzone było koniecznością
    jego zniszczenia? Nie robiłem tego za często (nie było potrzeby).
    Zastosowali jakiś taki głupi patent, który z uporem maniaka się zapiekał.
    Zamiast zrobić wkręcany (wykręcany) to sobie coś ponwymyślali.
    Jak kupowałem następną pralkę to nie słuchałem opowiastek sprzedawcy "że och
    i że ach" tylko kazałem filtr wyjąć.
    No i mam elektroluxa.
    pozdr
    smiechu