  • 101. Data: 2013-01-29 15:04:28
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 14:56:44 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A na tym to troche sie znam. Wiec kiedy nie otworze zmywarki po skonczonym
    > myciu to rano otwieram z woda stojaca w zaglebieniach naczyn u gory. Nie, ze
    > to jakis problem, ale jednak wole jak za rekaw mi nie leci, kiedy wstawiam
    > kubki do szafki. Zmywarke przewaznie wlaczamy wieczorem i otwieramy na noc.

    Dla mnie zupelnie pomijalny problem. Moze masz inne kubki ;)

    > Gotowania i prasowania raczej nie przeskoczysz.

    To tez kwestia trybu zycia - tania taryfa jest od 13-15, w niektorych rejonach
    jeszcze lepiej bo od 14-16. Ja cale zycie jadlem obiad o 15:30 jak ojciec wracal z
    roboty z kopalni - dlatego w tych wlasnie godzinach (13-15) u mnie sie najwiecej
    gotuje :) No ale jak ktos pracuje do 16-tej i gotuje pozniej to juz mu gorzej
    wyjdzie.

    > Czytam te Wasze analizy i sam sie zastanawiam. Z drugiej strony coz ja mam
    > takiego co chodzi cala dobe? Lodowka, CO w okresie grzewczym... I chyba
    > tyle. Niby mozna by przestawic te zmywanie i pranie, ale nie jestem pewny
    > czy warto.

    Pewnie, ze nie warto. Robic cos SPECJALNIE dla dwoch taryf, co jest niewygodne - nie
    ma sensu. Tym bardziej ze nie grzejesz pradem. Po raz kolejny - kwestia trybu zycia.
    Ja chodze spac czasem o polnocy, czasem o 3 w nocy - dlatego oswietlenie (nawet w
    zime) tez dziala u mnie w wiekszosci w taniej taryfie.

    > Zeby chociaz wode grzac w baniaku... Albo jakis nieuswiadomiony
    > jestem w temacie moich kosztow, albo nie mam pojecia jak to ma sie oplacac
    > dla kogos takiego jak ja.

    Wcale sie oplacac nie musi :D G12 jest przede wszystkim dla osob ogrzewajacych domy
    pradem. Innym moze ale nie musi sie to oplacac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 102. Data: 2013-01-29 15:06:36
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...
    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 14:40:19 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    >A komputer kosztuje 39 pln. Ja akurat mam "wypasiony model" za 89 pln bo on
    >mi robi za domowy serwer plikow, serwer >multimediow i do sciagania
    >torrentow :) Zdziwiony?

    Nie, no zaraz zdziwiony. Kazdy ma co lubi, tylko gdybys bez pomiarow kupil
    od razu te zarowki co to wykresy Ci pokazaly to podejrzewam, ze wyszlo by
    jednak znacznie taniej. :-)
    Innymi slowy, do szacowania wystarczy jednak kalkulator.

    Pozdro.. TK

  • 103. Data: 2013-01-29 15:11:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

    >Dla mnie zupelnie pomijalny problem. Moze masz inne kubki ;)

    To tez nie wynosze ich do rangi problemow zyciowych. Zauwazam pewne
    niedogodnosci i wole otworzyc zmywarke jakis czas przed jej rozpakowaniem,
    ze sie tak wyraze.

    > Gotowania i prasowania raczej nie przeskoczysz.

    > No ale jak ktos pracuje do 16-tej i gotuje pozniej to juz mu gorzej
    > wyjdzie.

    A no wlasnie.

    Pozdro.. TK

  • 104. Data: 2013-01-29 15:13:26
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Jak więc widzis z w Energi jest nawet 17% w góre i 21% w dół(G12R)

    To u was?

    Marek

  • 105. Data: 2013-01-29 15:15:45
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >0,607 VS 0,705 to ile drozej? Mnie wychodzi dokladnie 16% drozej :)

    >A 0,290 VS 0,318 to ile drozej ja mam? Jak byk 10%.

    Ale przecież nie o to chodzi w pytaniu tylko o różnice cenowe w ramach
    jednej taryfu u tego samego operatora na tym samym terenie w porównaniu do
    taryfy dziennej u tego samego operatora.

    Marek

  • 106. Data: 2013-01-29 15:19:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Od kilku lat kupuję tylko jeden rodzaj kostek pewnej firmy. Nie Calgonit i
    > nie Somat. Wodę w domu akurat mam miękką, soli wogóle nie dosypuję ale
    > mieszkaniu w bloku tam jest twarda i bez z kilograma na miesiąc się nie
    > obejdzie.

    Podziel się informacją jakie (jeśli to nie tajemnica) bo u teściów ciągle
    niedomyte naczynia a używają właśnie tych dwóch, więc chętnie im coś
    lepszego polecę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 107. Data: 2013-01-29 15:31:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 15:15:45 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Ale przecież nie o to chodzi w pytaniu tylko o różnice cenowe w ramach
    > jednej taryfu u tego samego operatora na tym samym terenie w porównaniu do
    > taryfy dziennej u tego samego operatora.

    Nie rozumiem co chcesz porownywac.. Ja porownuje cene u mnie i u Ciebie. dzien vs
    dzien, noc vs noc. I pisze, ze skoro dzienna taryfe masz 16% drozej, nocna 10%
    taniej, a dzienna trwa 14h, a nocna 10h to naprawde trzeba zejsc ponizej.. nie wiem
    ile bo nie chce mi sie liczyc ale pewnie 25% zuzycia w taniej, co w zadnym normalnym
    gospodarstwie, nawet grzejacym czystym pradem jest bardzo trudne do uzyskania :)
    Dlatego twierdze ze prad u mnie wychodzi taniej :-)

    caladoba vs caladoba u mnie i u Ciebie to jeszcze wieksze roznice ;) U mnie 0,52 u
    Ciebie 0,67 - jakies 30% drozej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 108. Data: 2013-01-29 15:36:27
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Podziel się informacją jakie (jeśli to nie tajemnica) bo u teściów ciągle
    > niedomyte naczynia a używają właśnie tych dwóch, więc chętnie im coś
    > lepszego polecę.

    U mnie wystarczą kostki z Lidla. Ale nie te najtańsze lecz te dwukolorowe.
    Tych droższych od dwukolorowych nie testowałem, bo po co skoro te w średniej
    cenie myją mi prawidłowo. Nabłyszczacza ani soli nie używam bo jak
    wspomniałem woda miękka i są zbędne.

    A może coś ze zmywarką nie tak? W jednej miałem taki przypadek, że
    rozszczelniło się miejsce obrotu tych listew myjących i spadło ciścienie z
    tych dziurek w listwach co powodowało niedomywanie naczyń. Kręciło się ale
    tylko słabo siurkało. Kiedyś jedna z tych dziurek zatkała się malutką
    skorupką z jajka, nieco większą niż sam otwór. Akurat ta dziurka, która pod
    kątem nadawała obrót listwy i listwa przez to stała w miejscu. Po
    zatrzymaniu zmywarki i otwarciu drzwi skorupka się cofała z wodą i nie było
    jej widać przez co nie wiedziałem co jest przyczyną że się nie kręci.
    Dopiero jak odkręciłem listwę i wyciekła mi na rękę skorupka z wodą
    zrozumiałem co było przyczyną. Taka sytuacja powtórzyła się jeszcze ze dwa
    razy, mimo że od początku korzystania ze zmywarek w miarę dokładnie
    sprawdzamy naczynia przy wkładaniu do zmywarki i jak są jakieś resztki
    jedzenia na naczyniu to wcześniej zgarniamy nożem albo widelcem do kosza.

    Marek

  • 109. Data: 2013-01-29 15:41:26
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >A komputer kosztuje 39 pln. Ja akurat mam "wypasiony model" za 89 pln bo on
    >mi robi za domowy serwer plikow, serwer >multimediow i do sciagania
    >torrentow :) Zdziwiony?

    A z jakim dyskiem?

  • 110. Data: 2013-01-29 15:41:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 15:13:26 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > To u was?
    tak