  • 131. Data: 2013-01-30 12:28:19
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:e241d4c7-a8ce-4d07-b1f4-

    >Plan jest taki że nawet żone nie będe wtajemniczał w "tańsze" godziny itp-
    >po prostu zmienię i zobacze wtedy faktyczny koszt 1kWh.
    >Pralka u nas chodzi tak co drugi dzień w symulacji przyjełem że codziennie
    >więc będzie jeszcze lepiej. Pralke też żona często włącza >przed spaniem
    >czyli tak koło północy, ale nawet gdyby to te 7gr to marginalny problem.

    Kris, a Ty masz jakies urzadzenia pracujace w dlugim trybie duzej mocy?
    U mnie chyba tylko lodowka i CO w sezonie grzewczym. Nie robilem symulacji,
    ale tak na oko wydaje mi sie, ze jak dla mnie to troche bez sensu.

    Pozdro.. TK

  • 132. Data: 2013-01-30 12:40:11
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 12:28:19 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Kris, a Ty masz jakies urzadzenia pracujace w dlugim trybie duzej mocy?
    > U mnie chyba tylko lodowka i CO w sezonie grzewczym. Nie robilem symulacji,
    > ale tak na oko wydaje mi sie, ze jak dla mnie to troche bez sensu.

    A liczyles ile Ci lodowka zuzywa? U mnie nowa side-by-side samsunga zzera 60kWh /
    miesiac. Jezeli ludzie nie gotujacy na plycie zuzywaja 150-200kWh / mc pradu to taka
    glupia lodowka stanowi juz 1/3 calego zuzycia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 133. Data: 2013-01-30 13:12:32
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > U mnie chyba tylko lodowka i CO w sezonie grzewczym. Nie robilem symulacji,
    >
    > ale tak na oko wydaje mi sie, ze jak dla mnie to troche bez sensu.

    Zużycie na dobe u mnie to ok. 13kWh- teraz zimą kiedy praktycznie nic nie
    majsterkuję.
    Min.3kWh dziennie zużywają urządzenia całodobowe(router, pompki CO, nawiew do kotła,
    lodówka, dekodery tv, spliter Cyfry+, dysk sieciowy). Dwa laptopy są do ładowarek
    podłączane na noc(więc również wyszłoby 100% w tańszej taryfie.
    RTV jak teraz patrze nasze "nawyki" w tym temacie to tak po połowie się załapie w
    dwie taryfy.
    RTV+ laptopy szacuje tak 3kWh dzienie
    Zmywarka i tak chodzi u nas w nocy pralka nie zawsze ale dla 7gr oszczedności nie
    zamierzam zmieniać nawyków żony- 2kWh dziennie na zmywarkę i pralke szacuje. Światło-
    tu nic zmienić się nie da latem wiekszy udział w drugiej taryfie zimą odwrotnie- ale
    to ok 20zł miesięcznie(1kWh) dziennie.
    Taryfa o której pisze ma ceny 0,71zł(11% drożej od G11) i 0,57zł(11%taniej od G11)
    czyli w dni robocze dla urządzeń całodobowych średnia cena energii wychodzi dokładnie
    tyle ile w G11(0,64zł)
    Zysk to weekendy(min 8dni w miesiącu) i dni ustawowo wolne gdzie cała dobę energia
    jest 11% tańsza w porównaniu do G11. No a w soboty zawsze jakies dodatkowe prace więc
    zużycie energii większe.
    Na zmianie taryfy stracić raczej nie strace a zyskać moge. Myślę więc że zaryzykuje i
    zmienie taryfę ale bez zmian nawyków domowników(żona nie zostanie poinformowana co i
    jak;). Postaram się by zmiana była od 01lutego i za miesiąc dwa dam znać jaki jest
    faktyczny koszt 1kWh u mnie.
    Potestuję sobie a co tam;)

  • 134. Data: 2013-01-30 14:10:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 13:12:32 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Taryfa o której pisze ma ceny 0,71zł(11% drożej od G11) i 0,57zł(11%taniej od G11)
    czyli w dni robocze dla urządzeń całodobowych średnia cena energii wychodzi dokładnie
    tyle ile w G11(0,64zł)

    Ale taniej taryfy masz 10h, a drogiej 14h! Przy takich proporcjach i cenach to sie u
    Was to wogole moim zdaniem nie kalkuluje. 1kWh wychodzi srednio 0,651 pln czyli
    drozej niz w jednej taryfie!! Weekendy troche ratuja ta sytuacje :)

    U nas mam droga 0,6, a tania 0,32 - srednio 1kWh wychodzi wiec 0,48 pln, a przy
    jednej taryfie to 0,52 pln.

    > Potestuję sobie a co tam;)

    Pewnie ;) Kto nie ryzykuje ten nie ma i takie tam :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 135. Data: 2013-01-30 14:39:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

    >Potestuję sobie a co tam;)

    To ja ciekaw jestem testow za dwa misiace w takim razie.

    Pozdro.. TK

  • 136. Data: 2013-01-30 14:48:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 14:10:21 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    drozej niz w jednej taryfie!! Weekendy troche ratuja ta sytuacje :)

    Faktycznie tu ceny wziełem z taryfy G12W a godziny z G12R
    W G12R tanich godzin jest 12;)
    Ale za to droższa to 0,75zł(17% drożej), tańsza 0,51zł(21%taniej)
    Jednak w swojej symulacji dla g12W mam dobrze i wychodzi mi przy założzeniach jak
    wyżej Mańkowi pisałem że dla G11 rachunek to 255,17zł, dla G12-256,28, G12R-261zł,
    G12W-225,56zł
    Czyli weekendy sprawe ratuja bardzo.
    Zresztą liczmy tak w rozbiciu miesięcznym:
    luty 20dni robocze, 8 wolnych- tanie godziny- (20*10)+(8*24)=392
    Drogie godziny- 20*14=280.
    Więc wychodzi że ok 58% w miesiącu to tanie godziny, 42% drogie.
    Czyli urzadzenie 100W pracujące non stop zużyje w G11 energi w lutym za
    0,1kW*24*28*0,64=43zł
    To samo urzadzenie w G12W zużyje energi za
    (0,1kW*280*0,71zł)+(0,1kW*392*0,57zł)42,22zł
    Więc tak jak pisałem dla urzadzeń pracujących nonstop ta taryfa nic nie zmienia

    > Pewnie ;) Kto nie ryzykuje ten nie ma i takie tam :P
    Kto nie ryzykuje nie pije szampana;)
    Albo zarobie na szampanopodobny produkt miesięcznie albo stracę;))

  • 137. Data: 2013-01-30 14:51:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

    >A liczyles ile Ci lodowka zuzywa? U mnie nowa side-by-side samsunga zzera
    >60kWh / miesiac. Jezeli ludzie nie gotujacy na plycie >zuzywaja 150-200kWh
    >/ mc pradu to taka glupia lodowka stanowi juz 1/3 calego zuzycia :)

    Ile zuzywa lodowka to ja wiedzialem kiedy ja kupowalem. :-) Ta i tak nie
    pracuje cala dobe, bo sprezarka przeciez nie chodzi non stop. Fakt faktem,
    ze to tez spory udzial w budzecie. Mnie najbardziej martwi indukcja. Czasem
    cztery pola zajete, czesto dwa na powerze zeby szybciej sie zagotowalo.

    Pozdro.. TK

  • 138. Data: 2013-01-30 14:53:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 14:48:10 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > W G12R tanich godzin jest 12;)

    Nie denerwuj ;)
    U mnie nie ma nawet G12W ;(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 139. Data: 2013-01-30 14:56:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 14:51:58 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Ile zuzywa lodowka to ja wiedzialem kiedy ja kupowalem. :-) Ta i tak nie
    > pracuje cala dobe, bo sprezarka przeciez nie chodzi non stop. Fakt faktem,

    Ale ja pytam czy wiesz ile zuzywa, a nie jaka ma moc max ;)
    Ja swoja pomierzylem tym urzadzonkiem do mierzenia zuzycia i wychodzi 60kWh / mc.

    > ze to tez spory udzial w budzecie. Mnie najbardziej martwi indukcja. Czasem
    > cztery pola zajete, czesto dwa na powerze zeby szybciej sie zagotowalo.

    No plyty wlasnie nie pomierzylem - a zdaje sie ze to u mnie przynajmniej polowa, jak
    nie wiecej, zuzycia "bytowego"! Z tym ze ja mam jeszcze ceramike, ktora przynajmniej
    z zalozenia powinna byc jeszcze bardziej energozerna bo sie dlugo rozkreca i dlugo
    zatrzymuje :) W indukcji wszystko idzie w garnek, w ceramice sporo ciepla ucieka juz
    po gotowaniu w powietrze.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 140. Data: 2013-01-30 15:03:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ile zuzywa lodowka to ja wiedzialem kiedy ja kupowalem. :-) Ta i tak nie
    > pracuje cala dobe, bo sprezarka przeciez nie chodzi non stop.

    Tak czy siak, jak się z niej korzysta to w dzień częściej się załącza.

    Marek