  • 11. Data: 2013-01-26 01:04:30
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 00:50:00 UTC+1 użytkownik j...@g...com
    napisał:
    > ale ja dopiero postawilem dom i tak mam zamiar zrobic instalacje solarna wiec
    lepiej kupic pralke na ciepla wode koszt takiej pralki to 1300zl zwykla 300 mysle ze
    w ciagu roku te 300 zl na pradzie zaoszczedze

    Przecietna pralka zuzywa ponizej 1kWh / pranie. Jezeli pierzesz raz na dwa dni -
    zaoszczedzisz na tym ok 180kWh. Tyle ze solar nie dziala caly rok, a przyjmimy
    optymistycznie ze 2/3 roku, czyli oszczedzasz 120kWh. Czyli jakies 70-80 pln.

    Jaki koszt solara? ;-) A jaki koszt grzania CWU podstawowym zrodlem ciepla? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2013-01-26 08:27:21
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-01-25 13:50, j...@g...com pisze:
    > witam, mam pytanie czy ktos z forumowiczow posiada taka? jesli tak to jakiej firmy
    i opinie o niej, szukam takiej pralki bo mam zamiar zalozyc instalacje solarna na
    ciepla wode

    Mieliśmy taką pralkę. Niestety żona zmieniła na nowszy model
    eko-turbo-sreko Indesita i się skończyło.
    Pralka, którą wspominam z nostalgią to Wiatka (Sdiełano w CCCP). Mimo
    kilkunastu lat używania nic się nie psuło, nic nie rdzewiało, nie trzeba
    było czekać "pół godziny" na otwarcie drzwiczek po zakończeniu, a co
    najważniejsze pranie było zawsze wyprane i wypłukane, a nie tylko
    ekologicznie wytaplane.
    Jacek

  • 13. Data: 2013-01-26 10:30:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 01:04:30 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    optymistycznie ze 2/3 roku, czyli oszczedzasz 120kWh. Czyli jakies 70-80 pln.

    Optymistycznie założyłeś że mając ciepła wodę z solara grzałka prawie wcale nie
    będzie się załączać.
    A będzie bo te pralki z tego co się orientuję leja wodę do prania pół na pół więc i
    tak często podgrzać trzeba będzie
    Więc oszczędności roczne to raczej poniże 50zł wyjdą. Zwrot na pralce po 6 latach a 6
    letnia pralka teraz to na złom praktycznie się nadaje
    Ale jak i tak będzie miała solary to może i taka pralka jakiś sens ma.

  • 14. Data: 2013-01-26 13:19:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    optymistycznie ze 2/3 roku, czyli oszczedzasz 120kWh. Czyli jakies 70-80 pln.

    robiłem próby - dokładnych wynikow nie pamiętam ale było tak:
    jeśli do pralki na pierwsze (ciepłe) pranie dostarczy sie ciepłą wode to zużycie
    energii na jeden cykl był znikomy - a po zwykłym grzaniu jekis juz liczący sie. Być
    moze w okolicy tej 1kWh (chyba mniej).

    Ponieważ ciepła woda produkowana z gazu/węgla jest tańsza niz z prądu tak po mojemu
    opłaca sie tak to podłączyć, niezależnie czy solar jest czy go nie ma.

    b.

  • 15. Data: 2013-01-26 13:40:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 13:19:27 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Ponieważ ciepła woda produkowana z gazu/węgla jest tańsza niz z prądu tak po mojemu
    opłaca sie tak to podłączyć, niezależnie czy solar jest czy go nie ma.

    Zalezy jak czesto pierzesz i ile pralka kosztuje wiecej w stosunku do normalnej:) Ja
    mieszkam tylko z zona, pralke kupilem za 999 pln 6 lat temu i pierzemy raz, dwa razy
    na tydzien. Mi by sie to nigdy nie zwrocilo (niedlugo pewnie bedzie trzeba pralke
    wymienic - zalezy od inzynierow na kiedy tam zaplanowali jej destrukcje ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2013-01-26 13:43:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    Aha! No i wypada miec wtedy cyrkulacje do pralki ha ha, szczegolnie jak daleko od
    bojlera stoi :-)

    Ja w sumie o tym nie pomyslalem ale jak bede chcial dorobic to wchodze na poddaszu za
    przedscianke z KG i wystarczy mi trojniczek + 4mb PEXa zeby dorobic "ciepla" do
    pralki - pewnie bede sie nad tym zastanawial :)

  • 17. Data: 2013-01-26 15:20:34
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]
    > poddaszu za przedscianke z KG i wystarczy mi trojniczek + 4mb PEXa zeby
    > dorobic "ciepla" do pralki - pewnie bede sie nad tym zastanawial :)

    Ja mam pralke w kotlowni, która jest zarazem pralnia. Nie mam cyrkulacji. U
    mnie bylby to zbedny, tracacy mnóstwo energii gadzet. Gdyby nawet ta pralka
    stala dalej to i tak by nie przeszkadzalo, gdyz kazde pranie zaczyna sie
    przewaznie od prania wstepnego w nizszej temperaturze, czesto po prostu w
    wodzie letniej. Chodzi o to, ze nie mozna nalac od razu wrzatku bo wszelkie
    zabrudzenia pochodzenia organicznego utrwalaja sie i pranie jest
    nieefektywne.
    Ja sobie chwale pralke i zmywarke podlaczone do cieplej wody. Oszczednosci
    to jedna sprawa i nie mam zamiaru dyskutowac o nich. Wazne jest ze w lecie
    gdy mam czesto nadwyzke cieplej wody z solarów, zona wlacza pranie
    przescieradel i reczników w wysokiej temperaturze i problem nadwyzki znika.
    I trzecia sprawa, Normalnie, jak pralka nie ma podlaczenia cieplej wody to
    zawsze zanim nagrzeje ja do odpowiedniej temperatury kreci sie silnik niemal
    bez sensu a programator stoi w miejscu i czeka az woda nabierze temperature.
    Gdy pralka czy zmywarka nabierze cieplej wody cykl prania skraca sie nieraz
    do 20minut. To sie nazywa komfort a za komfort tez sie placi. Jesli uwaza
    ktos ze nie, zapytam po co sa te gwiazdkowe drogie hotele i lepsze drogie
    limuzyny.
    Przyklad. Jedziemy na narty. Okazuje sie ze mlody nie wysuszyl dobrze kurtki
    po ostatniej jezdzie, trzeba ja szybko teraz wyprac i wysuszyc bo cos capi.
    Jest godzina 10 rano, w Tyliczu chcemy byc o 14. Szybkie pranie a potem
    aktywne suszenie i juz po godz 12 kurtka jest wyprana i sucha.

    Marek

  • 18. Data: 2013-01-26 16:32:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 15:20:34 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Ja sobie chwale pralke i zmywarke podlaczone do cieplej wody. Oszczednosci

    A zmywarka to musi byc jakas specjalna tez ?

    Zmywarke ostatnio mierzylem i ona mi zjada 1,4kWh / mycie. Myjemy co drugi dzien -
    wychodzi ok. 20kWh / mc, myjemy tylko w taniej taryfie co kosztuje ok. 6 pln / mc.
    Ciekawe ile by zjadla majac podpieta cieplo - na pewno cos by zjadla bo myje w bodaj
    50 czy 60stC, a CWU mam ustawione na max 42stC. Wiec jezeli taka zmywarka jest
    drozsza niz 300-400 pln od zwyklej to moze sie nigdy nie zwrocic tez..

    > Gdy pralka czy zmywarka nabierze cieplej wody cykl prania skraca sie nieraz
    > do 20minut.

    To akurat latwo policzyc - woda z wodociagu srednio ok 15stC, pranie w 40stC =
    roznica 25stC, zuzycie 40l / cykl przy czym pewnie polowa nie jest podgrzewana.
    Grzalka 2kW, ile wychodzi? No moim zdaniem max pare minut mozna oszczedzic. Nowe
    pralki tez maja funkcje szybkiego prania i nie trzeba miec do nich podpietej cieplej
    :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2013-01-26 16:39:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 15:20:34 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Gdy pralka czy zmywarka nabierze cieplej wody cykl prania skraca sie nieraz
    >
    > do 20minut.

    Takie cuda tylko w Erze i u Ciebie
    Grzałka w pralce 2kW wody pewnie z 5 litrów więc podgrzanie tego to maks kilka minut.

  • 20. Data: 2013-01-26 16:42:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 16:32:18 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Zmywarke ostatnio mierzylem i ona mi zjada 1,4kWh / mycie. Myjemy co drugi

    Patrze teraz i myjemy na programie 65stC który jest szybszy od tego 50stC. Ale z
    ciekawości - przełączyłem na 50stC i dziś zmierzę zużycie. Ona i tak chodzi w nocy
    więc godzina w jedną czy drugą nie ma dla mnie znaczenia, a prawdopodobnie zużycie
    energii będzie dużo niższe :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.