  • 21. Data: 2013-01-26 16:43:40
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 16:32:18 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > A zmywarka to musi byc jakas specjalna tez ?

    Zwykła. Poczytaj w instrukcji Swojej zmywarki- pewnie dopuszczają podłączenie do
    ciepłej wody.
    Niektórzy piszą że przy dłzszych programach gdzie jest suszenie kondesacyjne ciepła
    woda może to utrudniać. Ja ma zmywarkę podłączona do ciepłej wody i wad nie widzę. A
    długich programów praktycznie się nie używa. Ciągle program 30 minutowy i wystarcza.

  • 22. Data: 2013-01-26 16:58:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 16:43:40 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Zwykła. Poczytaj w instrukcji Swojej zmywarki- pewnie dopuszczają podłączenie do
    ciepłej wody.

    Aha. No wtedy to jak najbardziej ma sens :)

> [...]
    długich programów praktycznie się nie używa. Ciągle program 30 minutowy i wystarcza.

    Ja nie mam takiego programu. Chyba że mówisz o płukaniu samym - taki mam ale on nic
    nie domywa ;) Mam trzy programy - płukanie, 50stC i 65stC. 50stC trwa z 3-4h, 65stC
    ok 2h. Używałem cały czas tego 65stC ale w sumie nigdy pod kątem energooszczędności
    tego nie mierzyłem. Dziś sprawdzę. Jeżeli będzie poniżej 1kWh i nie będzie problemu z
    domywaniem naczyń to pewnie go zacznę używać :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2013-01-26 17:11:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 16:58:43 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Ja nie mam takiego programu. Chyba że mówisz o płukaniu samym - taki mam ale on nic
    nie domywa ;)

    Płukanie to płukanie jak sama nazwa wskazuje- u mnie tez taki jest i trwa 12 min
    "Krótki" trwa 36 minut, "auto" ok. 120 minut i jeszcze ze dwa programy są. Ale
    praktycznie używamy tylko tego krótkiego.
    Zmywarka Elektrolux.

  • 24. Data: 2013-01-26 17:13:59
    Od: k...@g...com

    Normalnie, jak pralka nie ma podlaczenia cieplej wody to

    > zawsze zanim nagrzeje ja do odpowiedniej temperatury kreci sie silnik niemal
    >
    > bez sensu a programator stoi w miejscu i czeka az woda nabierze temperature.
    >
    > Gdy pralka czy zmywarka nabierze cieplej wody cykl prania skraca sie nieraz
    >
    > do 20minut. To sie nazywa komfort a za komfort tez sie placi.
    Jesli uważasz za komfort chodzenie w niedopranych ubraniach to ok. Współczesne
    proszki to proszki z enzymami. To mielenie w niskiej temperaturze przez długi czas to
    podstawowy element prania.

  • 25. Data: 2013-01-26 17:17:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 17:11:16 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > "Krótki" trwa 36 minut, "auto" ok. 120 minut i jeszcze ze dwa programy są. Ale
    praktycznie używamy tylko tego krótkiego.
    > Zmywarka Elektrolux.

    No ja mam Bosha ale on ma juz ok 7 lat. W zeszlym roku kumpel kupil tez bosha i ma
    dwa dodatkowe programy. W sumie nie wiem po co ich tyle komu jak i tak uzywa sie
    jednego :D

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2013-01-26 21:39:54
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ps.com...

    >A zmywarka to musi byc jakas specjalna tez ?

    Nie, zwykła. W instrukcji napisali że można podłączyć ciepłą wodę max 55stC.

    >Zmywarke ostatnio mierzylem i ona mi zjada 1,4kWh / mycie. Myjemy co drugi
    >dzien - wychodzi ok. 20kWh / mc, myjemy tylko w taniej taryfie co kosztuje
    >ok. >6 pln / mc. Ciekawe ile by zjadla majac podpieta cieplo - na pewno cos
    >by zjadla bo myje w bodaj 50 czy 60stC, a CWU mam ustawione na max 42stC.
    >Wiec >jezeli taka zmywarka jest drozsza niz 300-400 pln od zwyklej to moze
    >sie nigdy nie zwrocic tez..

    Moja zmywarka myje w okolicach 60stC ale na końcu cyklu po ostatnim płukaniu
    wyparza w 95stC.

    >To akurat latwo policzyc - woda z wodociagu srednio ok 15stC

    W lecie 14-15stC a w zimie tak jak teraz (akurat rano dzisiaj do kotłowni
    zaglądałem) woda na zasilaniu zbiornika CO wynosiła ledwie 6stC.

    >pranie w 40stC = roznica 25stC, zuzycie 40l / cykl przy czym pewnie polowa
    >nie jest podgrzewana. Grzalka 2kW, ile wychodzi? No moim zdaniem max pare
    >nie trzeba miec do nich podpietej cieplej :)

    Licz sobie jak chcesz. Ja tam widzę co innego. Nie liczę... widzę. Nie chce
    mi się dyskutować o pieniadzach. Jak napisałem, u mnie to nie ma się
    zwracać, lecz ma być głównie sposobem na zagospodarowanie ciepłej wody z
    solarów w lecie a przy okazji komfortem (jak mieszkanie w drogim hotelu).

    Marek

  • 27. Data: 2013-01-26 21:40:34
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ps.com...
> [...]
    >
    > do 20minut.

    >Takie cuda tylko w Erze i u Ciebie
    >Grzałka w pralce 2kW wody pewnie z 5 litrów więc podgrzanie tego to maks

    Pozwalam ci tak myśleć i na tym poprzestańmy :)

  • 28. Data: 2013-01-26 21:46:19
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    ps.com...
> [...]

    >Współczesne proszki to proszki z enzymami. To mielenie w niskiej
    >temperaturze przez długi >czas to podstawowy element prania.

    Gówno się znasz. Jak jest mocno zabrudzone to, jest pranie wstępne w niskiej
    temperaturze i zasadnicze w wyższej, odpowiedniej do rodzaju tkanin i
    kolorów.
    Jak jest lekko zabrudzone to wystarczy tylko zimna woda ale to nie zawsze bo
    10ciu praniach białe wyciągniesz jako szare.

    Marek

  • 29. Data: 2013-01-26 22:07:28
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 21:46:19 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Jak jest lekko zabrudzone to wystarczy tylko zimna woda
    >
    > Marek
    Widać żeś ekspert od prania w rzece.

  • 30. Data: 2013-01-26 23:05:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 21:39:54 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Licz sobie jak chcesz.
    Tu cudów nie ma wynik jest jaki jest;)

> [...]
    >
    > solarów w lecie a przy okazji komfortem (jak mieszkanie w drogim hotelu).

    Te solary to spory kłopot dla Ciebie jak widzę skoro musisz kombinować aby
    zagospodarować "darmową" CWU;)