  • 11. Data: 2011-08-04 22:59:49
    Temat: Re: prawo do ziemi przed ogrodzeniem
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "robercik-us" napisał w wiadomości grup

    >Skosić możesz - jak najbardziej,
    Broń Boże. Przyjdzie Rolnik i powie że to była ekologicza hodowla
    unikalnych roślin;)

  • 12. Data: 2011-08-05 05:59:13
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2011 00:59, Kris pisze:

    > Broń Boże. Przyjdzie Rolnik i powie że to była ekologicza hodowla
    > unikalnych roślin;)

    W geodezji pewnie jest to ujawnione jako droga z prawem przejścia i
    przejazdu (i, mam nadzieję, prowadzenia mediów), więc taki numer nie
    przejdzie.

  • 13. Data: 2011-08-05 06:05:19
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.08.2011 17:07, Rafał pisze:
    > Mam działke na której postawiłem dom. Do działki prowadzi droga której nie
    > chciał kupić UM więc nadal właścicielem jest jakiś tam rolnik.
    > Mamy prawo wieczystego przechodu i przejazdu.

    A prowadzenia mediów nie? Jeśli notariusz nie dopisał do umowy
    służebności na media, to dupa nie notariusz.

    > Jakie inne prawa mamy do tej drogi bo sa nastepujące problemy:
    > 1. Cały teren drogi był porośnięty chwastami i dojazd był po błocie.
    > Razem z sąsiadem zainwestowalismy i zrobilismy drogę - właściciel, rolnik
    > nic nie mówił.

    A co miał mówić? Wg. planów jest droga, a jej gratisowe ulepszanie przez
    użytkowników ani formalnie, ani logicznie nie powinno mu przeszkadzać.

    > 2. Przed domem zrobiłem sobie kawałek parkingu ogrodzonego krawężnikami i
    > posiałem trawe przed domem.

    A miałeś w służebności "stawianie konstrukcji drogowych i nasadzanie trawy"?

    > 3. Posadziłem kilka drzewek na pniu 1m od ogrodzenia.

    Sadzenie drzewek na pniu? Osobliwe...

    Ale służebności na robienie ogrodu też pewnie nie miałeś?

    > I... teraz przybiegł ten rolnik i kazał drzewka wyciąć i krawężniki wyrwać
    > bo mu to przeszkadza.
    > I co ja mam terz zrobić?

    Wyciąć drzewka i wyrwać krawężniki. To jego ziemia a ty bezprawnie
    naruszyłeś jego własność.

    > Czy nie ma jakiegoś prawa że przez ogrodzeniem mam robić sam i o to dbać?
    > Bo jak nie to niech on sieje trawe, odgarnia śnieg i zrobi droge...

    A kto ci kazał siać trawę czy ulepszać nawierzchnię drogi?

  • 14. Data: 2011-08-05 09:55:39
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > razie rację i musisz się dostosować :-/

    Rolnik ma racje, miałem podobną sytuację z działką nad morzem.

    Tylko, ze rolnik był na tyle wporządku, ze po prostu oddał nam
    (właścicielom)
    po kilku latach za free drogę, bo nie chciał płacić podatku, tzn za koszta
    notariusza. a UM też nie chciał jej.

    po prostu złośliwiec jakis musi być z niego.

    Jedyna metoda to na spokojnie się dogadac albo 'zwijać' krawężniki