  • 11. Data: 2010-06-18 18:14:25
    Temat: Re: problem SAT
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2010-06-18 18:51, Michał Gut pisze:
    > asnie dlatego ze wiekszosc to offsetowe to sygnał może na nią padać
    > bardziej od góry czyli mowiac nieskomplikowanie - antena się gapi na
    > sąsiedni budynek a sygnał se leci z góry.........
    >
    > i wlsnie dlatego u niego ta antena powinna dzialac

    Musi działać a czy okrągła czy owalna to nie ma znaczenia bo sygnał z
    tego samego miejsca na niebie jest wysyłany:)))))) tylko antena
    bardziej pionowo ustawiona. Kup miernik (na pewno znajomym się przyda
    także) i na pewno ładnie ustawisz, zobacz na link z saltex jak pada sygnał.

  • 12. Data: 2010-06-18 18:20:38
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hvfjr7$jmg$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > powinno dzialac- mogles zle ustawic antene. sygnal z satelity nie pada
    > bezposrednio na czasze pod katem prostym.
    > tylko bardziej od góry. Sprawdz czy ustawiles poprawnie ją w pionie.
    > Dobrym pomyslem jest uzycie do ustawienia piszczyka z miernikiem z allegro
    > (30pln).
    >
    > ja osobiscie uzywam laptopa do ustawienia bo tak najszybciej (lacze sie z
    > tunerem przez wifi). ty z polsatowym sie nie polaczysz.
    > ustaw kanal niekodowany no vive. potem wez kompas i zobacz gdzie masz
    > poludnie. od poludnia 13 stopni w lewo na wschod

    ile dokładnie stopni to zależy gdzie kolega mieszka, azymut około 190 stopni
    dla Warszawy a to oznacza że nie wschód a na zachód od południa te kilka czy
    kilkanaście stopni.

  • 13. Data: 2010-06-19 08:38:52
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    prawda to ale dokladnosci ustawienia czaszy do kilku likunastu stopni i tak
    nie uzyska. musi wiedziec gdzie mniej wiecej celowac i potem szukac tego
    zlotego punktu

  • 14. Data: 2010-06-19 12:51:17
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ja na kominie mam pełna "satelitę" do internetu,

    i jak ci to chodzi? masz z astry czy tooway?

    pozdrawiam
    s_13

  • 15. Data: 2010-06-21 08:52:04
    Od: a...@p...pl

    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html

    wylicz sobie, kiedy dla twojej miejscowosci slonce wskazuje satelite
    !!! Jak o wyliczonej godzinie nie masz cienia na "talerzy" to da sie
    to odebrac, tylko trzeba prezycji.

    O podanej godzinie zaznacz cien padajacy na pioniowo przymocowany
    drut/patyk/olowe i to jest azymut, a potem to tylko +- w poziomie i +-
    w pionie.

    ---------

    Ty to lubisz pytac, nie czytac.

    Przeciez bylo niedawno:

    [Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/

    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html

    [Satellite Finder / Dish Pointing Calculator with Google Maps]
    http://www.dishpointer.com/

    [Kalkulator azymutu i elewacji]
    http://satlex.de/pl/azel_calc.html

    [Kalkulator kąta elewacji przeszkody]
    http://satlex.de/pl/elobst_calc.html

    [Czy przeszkoda przesłania satelitę?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/test/

    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html

    [Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/pps.ht
    ml

    Jak znam zycie to wywiercisz dziury prosto na drzewo.

    Daj zarobic specjaliscie !!!

    Pzdr.J.P.

    --
    ThinkXtra

  • 16. Data: 2010-06-21 09:18:49
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    wszystko ok tylko pisalem o tym aby nie sugerowal sie ze plaszczyzna
    tworzona przez czasze jest centralnie ustawiona w satelite. chodzilo mi o to
    ze sygnal moze pieknie dochodzic ponad drzewami tylko problem moze byc
    wlasnie ze zlym ustawieniem