  • 1. Data: 2013-02-04 12:41:32
    Temat: problem z cieknącym kominem
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Witam,

    Mój komin jest systemowy (Plewa), powyżej poziomu dachu ocieplony warstwą
    wełny (5cm), a na wełnę poszedł klej i siatka, nastepnie grunt (bodajże
    CT17, takie jakby białe mleczko). To wszystko cierpliwie znosi próbę czasu i
    kaprysy pogody od listopada 2011, więc ponad rok.

    Ostatnio zaczęło przeciekać przy jednym z kominów. Dzieje się tak po
    intensywnym deszczu.

    Obróbki są zrobione moim zdaniem dobrze. Na moje oko to wełna jest głównym
    problemem. Ona po prostu łapie wodę, która przesiąka przez nią i sączy się
    po kominie na dół.

    Jak zabezpieczyć wełnę? Czy drugi raz oblecieć gruntem, a może jakąś folią w
    płynie? A może jedynym rozsądnym wyjściem będzie położenie tynku? Jeśli tak,
    to jakiego? Takiego samego jaki się daje na elewacje?

    Tynk już dawno położyłbym na te kominy, ale chciałem to zrobić jednocześnie
    z wykonywaniem tynkowania elewacji aby się zgrać kolorystycznie. Jednak
    elewacji szybko nie zrobię, więc muszę przynajmniej zrobić te kominy.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2013-02-04 12:59:11
    Temat: Re: problem z cieknącym kominem
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 04.02.2013 12:41, brunet.wp pisze:
> [...]
    > jednocześnie z wykonywaniem tynkowania elewacji aby się zgrać
    > kolorystycznie. Jednak elewacji szybko nie zrobię, więc muszę

    Powodów może być kilka - okucie komina może nie jest jednak dobre. Czy
    to tylko komin spalinowy, czy również wentylacyjny? Jak tak, to jak jest
    zrobione przekucie do wentylacji - z boku, góry, jak jest zabezpieczone?
    Pokaż zdjęcia albo rysunki.
    Sama woda może wędrować do góry, a do tego jeszcze wiatr i może gdzieś
    pod okucie ci wędruje. Dużo masz tej wody? Czy tylko ślady. Zrób dziurę
    w kleju sprawdź czy wełna jest mokra...

    U mnie był banalny powód - jak mi spece wycieli w styropianie i pustaku
    komina systemowego boczne dziury na wentylację to nie zabezpieczyli tego
    klejem. Założyli kratki i przez rok nic się nie działo. Aż pewnego dnia
    wiatr i deszcz zrobili swoje. woda pociekła mi po kominie. Wezwałem
    dekarzy na reklamację. Przyjechali obejrzeli wylali kilka wiader wody na
    komin i znaleźli przyczynę.
    Obawiam się, że nikt bez oglądania nic nie pomoże.
    Nie wiem jaki klej dałeś na wełnę ale już ona sam bez gruntu powinien
    zabezpieczyć tą wełną

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 3. Data: 2013-02-04 14:09:37
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Powodów może być kilka - okucie komina może nie jest jednak dobre. Czy to
    > tylko komin spalinowy, czy również wentylacyjny? Jak tak, to jak jest
    > zrobione przekucie do wentylacji - z boku, góry, jak jest zabezpieczone?

    Jest to komin spalinowy (gazowy z poborem powietrza) oraz wentylacyjny
    dwukanałowy. Przekucia do wentylacji oraz poboru powietrza dla kotła
    gazowego, są wykonane z boku komina. Sprawdziłem te otwory i tamtędy na
    pewno woda nie dostaje się do środka, są suche.

    > Pokaż zdjęcia albo rysunki.
    > Sama woda może wędrować do góry, a do tego jeszcze wiatr i może gdzieś pod
    > okucie ci wędruje. Dużo masz tej wody? Czy tylko ślady.

    Ściana kominowa jest mokra na kilkanaście centymetrów od dachu. Nie jest tej
    wody na tyle dużo aby kapało na podłogę poddasza. Nie wiem czy to jest dużo
    czy mało...

    > Zrób dziurę w kleju sprawdź czy wełna jest mokra...

    Nie sprawdzałem, ale prawdopodobnie będzie mokra.

> [...]
    > Obawiam się, że nikt bez oglądania nic nie pomoże.
    > Nie wiem jaki klej dałeś na wełnę ale już ona sam bez gruntu powinien

    Klej Webera, chyba dość porządny. No i przez rok nic się nie działo, ale
    wydaje mi się, że sam klej nie da rady aby zabezpieczyć przed wodą. Trzeba
    jeszcze jedną warstwę.

  • 4. Data: 2013-02-05 08:05:27
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 04.02.2013 14:09, brunet.wp pisze:
> [...]
    >
    > Klej Webera, chyba dość porządny. No i przez rok nic się nie działo, ale
    > wydaje mi się, że sam klej nie da rady aby zabezpieczyć przed wodą.

    Stawiam na wdmuchiwanie wody przez wiatr. U mnie mimo, że nie cieknie to
    kiedyś jak wiało i padał śnieg na strychu pojawiła się odrobina śniegu.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 5. Data: 2013-02-06 13:50:41
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Stawiam na wdmuchiwanie wody przez wiatr. U mnie mimo, że nie cieknie to
    > kiedyś jak wiało i padał śnieg na strychu pojawiła się odrobina śniegu.

    Jak będę miał więcej czasu, to wejdę i sprawdzę ponownie te otwory oraz
    wełnę. Postaram się zrobić zdjęcia.

    Wydaje mi się jednak, że trzeba będzie jak najszybciej otynkować te kominy.

    O dziwo, problem jest tylko z jednym z dwóch...