  • 11. Data: 2009-03-10 20:11:00
    Temat: Re: problem z elektryką
    Od: "Tom@sz" <n...@m...pl>

    Piotr napisał(a):

    > Był jakiś projekt instalacji, czy zdałeś się na elektryka? Moim zdaniem
    > decyduje ilość tych punktów oświetleniowych i ich przewidywana moc
    > sumaryczna. Jeśli jest to tylko kilka wypustów to odpuść, ale z drugiej
    > strony przecież umawiałeś się chyba na porządną robotę, a nie na prowizorkę,
    > a tym to pachnie.

    Właśnie wróciłem z budowy po 4 godzinach pracy elektryka i mnie kurw...a
    trafiła :((( Problem z brakiem oddzielnego obwodu to pikuś, ten idiota
    rozłożył tak kable że nie będę miał możliwości zrobienia sufitu
    podwieszanego! Dziś przyszła ekipa do płyt i już za drugim wkrętem
    przewierciła kabel od oświetlenia :(

    http://img23.imageshack.us/img23/9898/96705233.jpg
    http://img7.imageshack.us/img7/8236/43412473.jpg

    Niby firma, od trzech miesięcy miga się z fakturą i teraz takie jaja...
    Oczywiście wykręca się że zawsze tak robi, on pierwsze słyszy że do
    sufitów przykręca się opaskę z UD30, mogłem powiedzieć że będą sufity
    (sic!) itd. Co z nim zrobić? Na razie przystopowałem ekipę od regipsów,
    jednak teraz już nie wiem jak się za to zabrać... Jak zaczną to
    elektryka pójdzie z dymem :( Są jakieś normy jak powinny zostać położone
    kable?

    ps. wybaczcie ton, ale tak wk... nie byłem od początku budowy na nikogo
    :(

    --
    Pozdrawiam, Tom@sz

  • 12. Data: 2009-03-10 20:23:51
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    Powiem Ci, żerobię i elektrykę i sufity, łącznie z tymi dekoracyjnymi. Przede
    wszystkim brakuje ci fotek już ułożonej instalacji z przyłożoną metrówką, aby
    można było się odnieść. Miałbyś to, nie miałbyś bólu. Należy teraz odtworzyć
    trasę kabli z elektrykiem, lub niestety odkuwać tynk w miejscach, w których
    możemy się spodziewać instalacji, a zamierzamy kręcić stelaż. Dobry czujnik-
    wykrywacz też się przyda. Po każdym dniu uruchamiać instalację i sprawdzać.

  • 13. Data: 2009-03-10 21:00:55
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr " <c...@g...pl> wrote in message
    > Powoli zaczynam się domyślać czemu kiki ma 6A na zabezpieczeniu? ;)

    Ja mam dobrą elektrykę. Jeden bezpiecznik na kilka gniazdek. Właściwie jeden
    "S" na każde pomieszczenie.

  • 14. Data: 2009-03-10 21:05:35
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Tom@sz" <n...@m...pl> wrote in message

> [...]
    > Oczywiście wykręca się że zawsze tak robi, on pierwsze słyszy że do
    > sufitów przykręca się opaskę z UD30, mogłem powiedzieć że będą sufity

    Przeklnę sobie, no KURWA IDIOTA !!!!!!!!!!!!!!!
    Pierwsze co powinien uzgodnić z projektem czy choćby zapytac to na jakiej
    wysokości sufit i przyjąć jakieś zasady. Współczuję ci.

  • 15. Data: 2009-03-10 21:07:21
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr " <c...@g...pl> wrote in message

    > możemy się spodziewać instalacji, a zamierzamy kręcić stelaż. Dobry
    > czujnik-
    > wykrywacz też się przyda. Po każdym dniu uruchamiać instalację i
    > sprawdzać.

    Czujnik może ale inwestora skazujemy na wielotygodniowe siedzenie teraz i
    sprawdzanie czy nie przepierdolili kabli, bo przecież nie powiedzą, im to
    zwisa.

  • 16. Data: 2009-03-10 21:15:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Piotr " <c...@g...pl> wrote in message
    >>

    > Ja mam dobrą elektrykę. Jeden bezpiecznik na kilka gniazdek.
    > Właściwie jeden "S" na każde pomieszczenie.

    idiotyzm ale to twoja forsa.

  • 17. Data: 2009-03-10 21:22:44
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > idiotyzm ale to twoja forsa.

    Nie aż taki jakby sie wydawało :-) Jeszcze nas wszystkich czekają
    niestykające kostki WAGO :-) Jak masz całą kondygnację szeregowo to
    poczekamy jeszcze rok i się zabawa zacznie :-) Pamiętaj o prawie Ohma i o
    miedzi, która się utlenia :-)

  • 18. Data: 2009-03-10 21:23:31
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    kiki <s...@s...ss> napisał(a):

    > Czujnik może ale inwestora skazujemy na wielotygodniowe siedzenie teraz i
    > sprawdzanie czy nie przepierdolili kabli, bo przecież nie powiedzą, im to
    > zwisa.

    A co może innego zrobić? Teraz będzie spychologia. Rysować z elektrykiem
    ołówkiem po tynkach i już! A dziu chyba nie narobili aż tak dużo?

  • 19. Data: 2009-03-10 21:25:54
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Tom@sz" <n...@m...pl> wrote:
> [...]
    > hydraulików i tynkarzy. Efekt jest taki, że ja nie sprawdziłem a
    > elektryk spieprzył wyprowadzenie instalacji na piętro (poddasze).
    > Gniazdka porozbijał na 2 osobne zabezpieczenia, ale wogóle nie wyciągnął
    > przewodu do oświetlenia na piętrze :-/ Teraz nie wiem co zrobić, zgodzić
    > się na połączenie całego oświetlenia z którymiś gniazdami pod jedno
    > zabezpieczenie czy mimo wszystko ma wyprowadzić tak jak było ustalone na
    > osobne?
    >
    > ps. na poddaszu są tylko trzy sypialnie i łazienka (bez bojlerów etc)

    Oświetlenie lepiej oddzielić od gniazd dlatego, że jeśli wyłączy Ci się
    obwód z gniazdami w wyniku zwarcia lub przeciążenia, będziesz miał możliwość
    naprawienia tego bez ciągania przedłużaczy z dołu :) Poza tym, moim zdaniem
    nie ma to większego znaczenia.
    Co do sufitu podwieszanego... jesteś jakby ugotowany. Na zdjęciu widać, że
    przewody są na wysokości ok. 250cm, więc ciężko ten sufit obniżyć... Jeśli
    problem dotyczy 2-3 metrów obwodu pomieszczenia, to ja bym te przewody odkuł
    i przesunął.
    Przydałby się również dobry wykrywacz przewodów i zdjęcia z instalacji.

    --
    Bartek

  • 20. Data: 2009-03-10 21:29:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > niestykające kostki WAGO :-) Jak masz całą kondygnację szeregowo to
    > poczekamy jeszcze rok i się zabawa zacznie :-) Pamiętaj o prawie Ohma

    i co ci daje to że dałeś w pizdu Sów?