  • 61. Data: 2011-03-18 13:06:43
    Temat: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Amir" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ilvkh0$f9e$1@inews.gazeta.pl...
    > która
    >
    > to juz raczej do minimum mam paliwo, tak mi sie wydaje przynajmniej
    > Mam ustawione
    > aby, co 5 cykli podmuchu, które są co 11min podał paliwo
    >
    > czyli co 55min podaje paliwo,
    > jeszcze może cos by się udało ukręcić
    > ale nie chcę żony z dzieckiem zostawiać samej i ryzykować, że zgaśnie :)
    >
    > jak były mrozy to miałem 4 cykle co 9min
    >
    > sterownik to
    > http://www.papa-wroc.pl/oferta.php
    > tango ten ostatni

    To w takim razie za duża moc kotła. Na mrozy może być akurat.
    Ale na taką pogodę jest przewymiarowany.
    Żadne zawory czy zmiana pompy nie pomogą.
    Jak nie przydławisz to będziesz miał łaźnię, jak przydławisz, to zgaśnie.

  • 62. Data: 2011-03-18 13:08:08
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    > Mnie to wygląda na bełkot marketingowy :-)

    Mnie też.

  • 63. Data: 2011-03-18 13:09:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-03-2011 o 11:45:33 jagr <j...@w...fm> napisał(a):

> [...]
    > zad?awienbia pompy, daje sie trójnik za pomp? i na odnoge zawór i drugi
    > koniec na powrót, robi sie wtedy ma?y obieg przez zawór.

    > Co pomys?, to rewelka.
    > Tak to mo?naby robiae, gdyby z zewn?trz dop?ywa?a woda gor?ca o
    > parametrach
    > niezale?nych od naszej woli.
    > We w?asnym budynku, w którym mam w?asne 1/4 ród?o ciep?a w ten sposób sie
    > nie
    > postepuje.
    > W tym przypadku nie stosujemy regulacji ilo?ciowej a jako?ciow?.
    > Regulacja polega na OGRANICZANIU mocy chwilowej NA KOTLE, a nie na
    Jak zwykle pierniczysz, nie znasz się i pleciesz głupoty.
    On ma piec z podajnikiem który reg temp wody SAM, rozumiesz?
    Jak grzejniki się zamkną i zawór zrobi mały obieg to gorąca
    woda wróci do pieca i piec się wyłaczy, SAM, kapewu?
    I dlatego zawór jest rozwiązaniem a nie słaba pompa,
    bo jak się wszystkie grzejniki otworzą to przy słąbej pompie
    końcowe nie będą grzały.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 64. Data: 2011-03-18 13:10:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-03-2011 o 13:45:54 Amir <S...@g...pl> napisał(a):

    > czyli podsumowuj?c
    > najlepsze rozwi?zanie
    > to pompa elektroniczna z falownikiem?
    Nie, zawór, tak jak ci radziłem. Jego nie słuchaj bo pierniczy głupoty.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 65. Data: 2011-03-18 13:10:50
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    > czyli podsumowując
    > najlepsze rozwiązanie
    > to pompa elektroniczna z falownikiem?
    > ale ta kosztuje ponad 1000zł z serii magna
    > (to pewnie rozwiąze problem bo po prostu ją skręcę)

    Ona się sama skręca. Automatycznie. Jak przykręcisz zawory na grzejnikach.
    Ale to Ci nic nie da, bo masz za dużą moc kotła.

  • 66. Data: 2011-03-18 13:12:21
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Nie, zawór, tak jak ci radziłem. Jego nie słuchaj bo pierniczy głupoty.

    Żal mi Ciebie.

  • 67. Data: 2011-03-18 13:13:01
    Temat: Re: problem z instalacją CO - buczenie w grzejnikach
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-03-2011 o 13:33:38 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    > Mało co :-)
    Mogę ci tylko współczuć :) ale pocieszę cię, mnie budowlaniy
    też parę rzeczy sknocili ale niestety za późno to zauważyłem
    np za szeroki komin im wyszedł :) zobaczyłem to dopiero jak zrobili więźbę
    że drzwi do jednego z pokoi zamiast 80 mają 65 cm :(

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 68. Data: 2011-03-18 13:19:01
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

[...]

    _______________________________________

    No, dobrze. Niech Ci będzie. Myśl sobie, co chcesz.
    Mnie to bez różnicy.
    Kotły (wszystkie) mają swoją moc nominalną i minimalną.
    Poniżej minimalnej nie pojedziesz, bo zgaśnie.
    Co zrobisz z nadprodukcją energii, gdy nie dasz mu zgasnąć?
    Odpowiesz?

  • 69. Data: 2011-03-18 13:48:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
    > Co pomysł, to rewelka.
    > Tak to możnaby robić, gdyby z zewnątrz dopływała woda gorąca o parametrach
    > niezależnych od naszej woli.
    > We własnym budynku, w którym mam własne źródło ciepła w ten sposób się nie
    > postępuje.
    > W tym przypadku nie stosujemy regulacji ilościowej a jakościową.
    > Regulacja polega na OGRANICZANIU mocy chwilowej NA KOTLE, a nie na
    > zamykaniu grzejników!!!

    Albo Ciebie nie rozumiem albo bzdury piszesz.
    Co ty chcesz regulowac kotłem?
    Kocioł powinien dawac czynnik grzewczy o w miarę stełej temeraturze i to
    jest jego podstawiowa i w sumie jedyna rola a temeraturę w pomieszczeniu
    regulujemy grzejjnikami(głowice termostatyczne, ew, reczne kręcenie
    zworami), lub przy połogówce temeratura podłogi.

    Krzysiek

  • 70. Data: 2011-03-18 14:12:29
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

> [...]
    > regulujemy grzejjnikami(głowice termostatyczne, ew, reczne kręcenie
    > zworami), lub przy połogówce temeratura podłogi.

    Wiesz, co to jest krzywa grzania?
    Ogrzewanie, to w końcu też jest jakaś tam dziedzina wiedzy.
    Nie wstyd nie wiedzieć.
    Na tym i innych forach, jeśli czegoś nie wiem, to pytam.
    Jeśli wiem, to wyjaśniam innym.
    Ale nie ma obowiązku czytać.
    bye
    jagr